Gå til innhold

Laproskopi eller åpen brokk operasjon?

Nuu

Anbefalte innlegg

Jeg skal (skulle?) være med i to konkurranser i triathlon i slutten av November (utenlands)men har fått konstatert lyskebrokk. Noen skjanse hvis jeg tar operasjon "Nå"!!!

Hva er forskjellen på ovenfor nevnte operasjonsmetoder ved brokk og hvem er og foretrekke med tanke på og raskest komme tilbake i trening. Og hvor lang tid må jeg påregne uten trening ved begge de nevnte operasjonsmetoder.

Takknemlig for hurtig svar.

SEAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-Nuu

Lyskebrokk-operasjon haster bare hvis/naar det er fare for at brokkinnholdet blir klemt og ikke lar seg trykke tilbak. Akurat den biten bor du snakke med legen din om. Hvis dette ikke er tilfelle, er det vanligvis intet problem aa vente en stund, dvs. at du faar med deg de nevnte konkurranser. Uansett operasjonsmetode, tar det gjerne 4-5 uker for man kan trene skikkelig. Det skylles at selve brokkaapningen syes igjen og det tar faktisk saapass lang tid for dette har grodd skikkelig og taaler belastninger.

Beklager bokstaveringen, er i utlandet med spes. tastatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...