Nuu Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Jeg skal (skulle?) være med i to konkurranser i triathlon i slutten av November (utenlands)men har fått konstatert lyskebrokk. Noen skjanse hvis jeg tar operasjon "Nå"!!! Hva er forskjellen på ovenfor nevnte operasjonsmetoder ved brokk og hvem er og foretrekke med tanke på og raskest komme tilbake i trening. Og hvor lang tid må jeg påregne uten trening ved begge de nevnte operasjonsmetoder. Takknemlig for hurtig svar. SEAS 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 -Nuu Lyskebrokk-operasjon haster bare hvis/naar det er fare for at brokkinnholdet blir klemt og ikke lar seg trykke tilbak. Akurat den biten bor du snakke med legen din om. Hvis dette ikke er tilfelle, er det vanligvis intet problem aa vente en stund, dvs. at du faar med deg de nevnte konkurranser. Uansett operasjonsmetode, tar det gjerne 4-5 uker for man kan trene skikkelig. Det skylles at selve brokkaapningen syes igjen og det tar faktisk saapass lang tid for dette har grodd skikkelig og taaler belastninger. Beklager bokstaveringen, er i utlandet med spes. tastatur. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.