Gå til innhold

Hvor fort virker cipramil? NHD

Anbefalte innlegg

Skal det ikke ta en tid før de virker?

Jeg har begynt med dem noen ganger, og hver gang virker de ganske umiddelbart. Jeg har noen ganger tenkt at siden jeg blir bedre så fort betyr det bare at jeg egentlig ikke trenger dem og så slutter jeg med dem igjen. Så går det noen dager, og formen daler igjen.

Kan de virke i løpet av en dag eller to, eller er det bare innbildning? Jeg forteller meg selv at de ikke kan virke så fort, men har jeg rett?

Når er det best å ta dem med tanke på søvn, morgen eller kveld?

Tvilen der er også nok til å gi dem opp fordi jeg har hatt så mye problemer med søvnen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12303-hvor-fort-virker-cipramil-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den aller første gangen jeg tok dem ble jeg kvalm i løpet av en time og var det i to uker. Humøret var bedre allerede første kvelden, og jeg var rimelig oppstemt de første dagene.

Oppstemtheten kan kanskje ha vært andre grunner til, men bivirkninger hadde jeg ingen anelse om og forventet det ikke.

Den aller første gangen jeg tok dem ble jeg kvalm i løpet av en time og var det i to uker. Humøret var bedre allerede første kvelden, og jeg var rimelig oppstemt de første dagene.

Oppstemtheten kan kanskje ha vært andre grunner til, men bivirkninger hadde jeg ingen anelse om og forventet det ikke.

Fint å høre at det fungerer så raskt!:)

Jeg gikk på cipramil ca 3 måneder, gikk opp fra 1 til 1 1/2 tablett daglig.

Jeg fikk ikke noe merkbar virkning, noe som gjorde at jeg fallt ut av rytmen og sluttet og ta de.

Legen sa det kunne ta opptil 6 måneder før man kan kjenne noe.

Det er min erfaring.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette er høyst individuelt dvs det er en stor spredning i tid.

Gjennomsnittet ligger kanskje på en uke.

Det er vanlig at bivirkningen kvalme kommer allerede første deg. Det har jeg fått med alle SSRI jeg har testet ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...