Hygiea Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hei. Jeg har i en del år, vært mekaniker av yrke og var en del borti kjemikalier i jobbsammenheng. Jeg har også kjørt motorsykkel i noen år. Etter noen år, fikk jeg plager i høyre arm og skulder. Hånden min ble nummen og jeg fikk tildels sterke smerter (spesielt om natten). Jeg har vert utredet for Carpal tunell syndrom, men har endt opp med mer eller mindre diffuse diagnoser som kronisk tendenitt og tennisalbue. Albuen har igrunnen vært den delen av armen som har voldt meg ninst plager. Jeg må si at jeg er litt frusteret over dette, selv om jeg nå er under omskolering. For noen dager siden var jeg i kontakt med en nevrolog. Dette var i privat sammenheng, men han ble nyskjerrig og foretok en undersøkelse av meg. En av de tingene han påpekte, var at pulsen mer enn mindre forsvant når han hevet armen min. Han antydet at det kunne være Thoracic outlet syndrom, men var ikke bastant i sin påstand. Jeg har lest litt om dette syndromet, og fant mye som stemmer med min historie. Jeg har eksempelvis påvist Raynaud syndrom, har jobbet med kjemiske stoffer og har vært utsatt for kulde og viberasjoner over tid. Jeg har også jobbet i en ugunstig høyde med armene. Så kommer endelig spørsmålene mine. Hva gjør jeg for å få en sikker diagnose, og om det nå skulle vise seg å være TOS. lar det seg operere. Jeg vet at de gjør det "ower there", men hva med her i Norge? Venter spent på svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 -Hygiea. Som idrettsmedisiner må jeg først presisere at det du spør om ikke er innfor mitt spesialfelt. Men la oss se litt nærmere på dette. Symptomene du har kan gjerne ha sammenheng med de tingene du har blitt utsatt for, tildels har utsatt deg selv for (dvs. motorsykkel). Løsemiddeleksponering, arbeide med vibrasjonsverktøy, arbeide med ugunstig arbeidsstilling, kan alt medvirke til slike symptomer. Det er klart at de tankene din neurolog-venn gjorde seg, er viktige. En mer "formell" undersøkelse ved en neurologisk poliklinikk, tror jeg er det første jeg ville foreslå. Der vil man sansynligvis henvise deg til en Ecco dopler us. får å se på blodcirkulasjon med armene i forskjellig stilling, for evt. fastslå om antagelsene er riktige. Karr-kirurgien i Norge er ganske avansert og hvis man vurderer operasjon, vil nok dette gjøres ved Ullevål eller Rikshospitalet. Men som sagt, en grundig totalvurdering må nok gjøres. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oljoha Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hei. Plagene du beskriver høres ut som at noen av nervene i armen din kan være "trapped" et eller annet sted i armen. Dette kan skje i mellom muskler og i diverse "tunneler" (som feks carpal tunnel). Jeg arbeider med fysioterapi / manuell terapi og har hjulpet mange med likn symptomer. Nå har jeg ikke vel ikke lov til å reklamere for meg selv her så jeg oppgir ikke kontakt detaljene mine. Men jeg anbefaler deg flg.: Du bør få behandling. Ikke la deg operere før du har forsøkt konvensjonell behandling. Behandlingen bør være litt røff og involvere mobilisering (lett tøyning) av nervene i armen din. Hjelper det ikke etter 3-4 behandlinger bør du finne deg en ny terapeut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.