Gå til innhold

Oppskrift på Potetsalat:

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skreller poteter og terner dem. Koker dem til de blir møre.(hell så av vannet- men det skjønte du nok) Mens de fortsatt er ganske varme blander jeg oppi dressingen/ røra som består av: rømme, cottage cheese, majones, salt, pepper, noen ss sylteagurklake, sennep. (alt på øyemål, men like mye rømme, cc og majones ca). Av annet digg tar jeg alt som er grønt jeg har for hånden. Eks: persille, basilikum, paprika, vårløk, purre, kanskje litt eple (men ikke for mye- det blir søtt) gressløk, you name it.

Selv dem som ikke liker potetsalat, liker min potetsalat.

Kan sikkert skrive mer spesifisert skulle du være interessert.

Lykke til.

Jeg skreller poteter og terner dem. Koker dem til de blir møre.(hell så av vannet- men det skjønte du nok) Mens de fortsatt er ganske varme blander jeg oppi dressingen/ røra som består av: rømme, cottage cheese, majones, salt, pepper, noen ss sylteagurklake, sennep. (alt på øyemål, men like mye rømme, cc og majones ca). Av annet digg tar jeg alt som er grønt jeg har for hånden. Eks: persille, basilikum, paprika, vårløk, purre, kanskje litt eple (men ikke for mye- det blir søtt) gressløk, you name it.

Selv dem som ikke liker potetsalat, liker min potetsalat.

Kan sikkert skrive mer spesifisert skulle du være interessert.

Lykke til.

Ååå ja - den der hørtes god ut - men blir nok litt vanskelig for meg å ta den på gefuhlen :) hmmm... men kan jo alltids prøve, fikk vann i munnen!

Annonse

Skal her prøve å lage en litt mer detaljert oppskrift til deg da. Dette er en relativt stor oppskrift, så du får prøve deg frem.Men av erfaring vet jeg at det meste forsvinner, og dessuten er den like god dagen etter.

Altså:

1 kg poteter. ternes, kokes

Dressing:

1/2 boks rømme

1/2 boks cottage cheese

1/2 pose majones

3-4 ss agurklake (eller etter smak)

5-10 skiver syltede agurker, i småterninger

salt

pepper

1-2 ss grov sennep

1 ts sukker hvis du liker litt søtsmak.

Så:

1-2 små vårløk

litt gressløk

1/2 grønn paprika

noen blader basilikum

løk hvis du liker

et lite eple.

stangselleri hvis du liker

hakket persille

-og litt av alt annet som er grønt og godt.

Lykke til.

Skal her prøve å lage en litt mer detaljert oppskrift til deg da. Dette er en relativt stor oppskrift, så du får prøve deg frem.Men av erfaring vet jeg at det meste forsvinner, og dessuten er den like god dagen etter.

Altså:

1 kg poteter. ternes, kokes

Dressing:

1/2 boks rømme

1/2 boks cottage cheese

1/2 pose majones

3-4 ss agurklake (eller etter smak)

5-10 skiver syltede agurker, i småterninger

salt

pepper

1-2 ss grov sennep

1 ts sukker hvis du liker litt søtsmak.

Så:

1-2 små vårløk

litt gressløk

1/2 grønn paprika

noen blader basilikum

løk hvis du liker

et lite eple.

stangselleri hvis du liker

hakket persille

-og litt av alt annet som er grønt og godt.

Lykke til.

Tuuuusen takk!

Skal lage koldtbord til 40 stk, så æren står på spill :)

IGJEN - tusen takk, og god helg!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...