Gå til innhold

Hvorfor kan ikke jenter trene når de har mens?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lis@bet

Noen har smerter, dessuten er det ubehagelig å skulle kle av seg og kanskje dusje sammen med de andre med digre bind i trusa.

Er det svømming kan man få infeksjon fordi vann trekker opp i tampongen via snoren.

Ellers er det en fin unnskyldning for å slippe unna gym.. :-)

Gjest ikke sign

Da jeg gikk på skolen fikk vi fri svømmetimene da vi hadde mensen, men ikke vanlige gymtimer. I vanlige gymtimer fikk vi gå fra timen 10 min. tidligere og dusje alene, eller låne lærerdusjen.

Vi kunne også gå tidligere i dusjen.

Annonse

mil1365380270

Noen har smerter, eller de er redde for å blø gjennom treningstøyet. For en ung jente er det like flaut, som om en gutt skulle få ereksjon, og jentene så det....

Mange mannlige lærere tar ikke tak i problemstillingen, de gir bare jentene fri. Det er dumt, for det er naturlig for jenter å bruke kroppen, og det hjelper mot menstruasjonssmerter.

Citoyen opplevde at de fikk gå og dusje før de andre kom, og det var en veldig god ide, som alle gymlærere burde. bruke.

Jeg blir veldig sliten og slapp de første to dagene, og har også ganske vondt i magen, så det frister svært lite å trene, uansett hvor mye gymlæreren min (kvinnelig) påstod at det skulle hjelpe, så jeg sto alltid over. Ville fått foreldrene mine til å skrevet "melding"hvis ikke, så kanskje like greit å ha det som et fast fritak?

En venninne av meg pleide å besvime, og nå har jeg kollegaer som er så plaget at de må holde sengen (leger kan ikke hjelpe, bare med smertestillende,) så det er veldig forskjellig hvor mye man merker mensen på formen.

mil1365380270

Jeg blir veldig sliten og slapp de første to dagene, og har også ganske vondt i magen, så det frister svært lite å trene, uansett hvor mye gymlæreren min (kvinnelig) påstod at det skulle hjelpe, så jeg sto alltid over. Ville fått foreldrene mine til å skrevet "melding"hvis ikke, så kanskje like greit å ha det som et fast fritak?

En venninne av meg pleide å besvime, og nå har jeg kollegaer som er så plaget at de må holde sengen (leger kan ikke hjelpe, bare med smertestillende,) så det er veldig forskjellig hvor mye man merker mensen på formen.

Trening - i forkant - hjelper faktisk. Tror de fleste får tømmerstokker til ben, og vondt i magen.

Noen er hardt rammet, og de skal selvfølgelig slippe. Men, å sykeligjøre en månedlig hendelse (som tross alt varer opptil en uke), tror jeg er å gjøre folk en bjørnetjeneste, når trening faktisk hjelper.

Kan bare si meg enig med de andre: de FLESTE har godt av å trene, men det er noen FÅ som er spesielt plaget som har best av å slippe.

Tror det ofte blir brukt som unnskyldning!!! En gang på ungdomsskolen var det liksom plutselig ALLE jentene unntatt to som ikke kunne ha gym pga mensen!!! Det gjaldt jenter fra to klasser som var slått sammen... Selv hadde jeg faktisk mensen da, og var glad for endelig å få være en av "dem", men skjønte ikke hva som var problemet, nei!

Dette er "hundre" år siden, siden jeg ble "voksen" har jeg begynt å trene helt frivillig, og jeg er aldri så dårlig at jeg dropper treningen av den grunn. Tvertimot føles det noen ganger EKSTRA godt å få gruff utav kroppen da...

Men selvfølgelig: jeg vet at jeg er HELDIG som har moderate menstruasjoner. Som mange andre.

Noen har smerter, dessuten er det ubehagelig å skulle kle av seg og kanskje dusje sammen med de andre med digre bind i trusa.

Er det svømming kan man få infeksjon fordi vann trekker opp i tampongen via snoren.

Ellers er det en fin unnskyldning for å slippe unna gym.. :-)

Hæ? Hva? Oj, søren... skal slutte å bade med mensen da.

Annonse

Mens er ei god unnskyldning for å gjøre akkurat som man vil, f.eks:

Droppe treninga (de som virkelig VIL trene, står jo på som fadderullan)

Droppe sex'en (ditto)

Oppføre seg som ei skikkelig burugle mot typen (han tør neppe si ifra, og da kan man hulke "du skjønner ingenting, du-hu-huuu!" Og DET er jo sant, jeg kjenner ihvertfall ingen menstruerende menn. Innertier!)

Ellers har jeg tro for at det vi virkelig har lyst til, det gjør vi uansett. Skjønt - ingen regel uten unntak seff.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...