Gå til innhold

Holmgang; Helbredelse ved bønn

Anbefalte innlegg

Gjest jeg tror IKKE

Tror du på det ???

Jeg ble overrasket igår da vi fikk se svaret på innringingsundersøkelsen 80% tror på det og 20% tror ikke på det......

De hadde jo ikke EN ENESTE SAK å DOKUMENTERE til .... men påstod hele tiden at de hadde det.

Huff, nei, jeg tror de svindler penger av triste menneske-sjebner ....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123277-holmgang-helbredelse-ved-b%C3%B8nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Såg ikkje Holmgang i går, så det de sa der kan eg ikkje uttale meg om...

Men JA eg tror på helbredelse ved bønn!

I Jakobsbrev 5.13-16 står det:

"13 Er det noen blant dere som har det vondt? Da skal han be. Er noen glad til sinns? Da skal han synge lovsanger.

14 Er noen blant dere syk? Han skal kalle til seg menighetens eldste, og de skal be over ham og salve ham med olje i Herrens navn.

15 Da skal troens bønn redde den syke, og Herren skal reise ham opp. Har han gjort synder, skal han få dem tilgitt.

16 Bekjenn da syndene for hverandre og be for hverandre, så dere kan bli helbredet. Et rettferdig menneskes bønn er virksom og utretter mye."

mvh

Gjest dame uten signatur

Hei!

"13 Er det noen blant dere som har det vondt? Da skal han be. Er noen glad til sinns? Da skal han synge lovsanger.

14 Er noen blant dere syk? Han skal kalle til seg menighetens eldste, og de skal be over ham og salve ham med olje i Herrens navn.

15 Da skal troens bønn redde den syke, og Herren skal reise ham opp. Har han gjort synder, skal han få dem tilgitt.

16 Bekjenn da syndene for hverandre og be for hverandre, så dere kan bli helbredet. Et rettferdig menneskes bønn er virksom og utretter mye."

mvh

Du tror på det sier du, og "begrunnelsen" din er en bibeltekst? Er det tilstrekkelig "bevis"?

Du tror på det sier du, og "begrunnelsen" din er en bibeltekst? Er det tilstrekkelig "bevis"?

Hei!

Nei det er nok ikkje tilstrekkelig bevis, men det er min begrunnelse for kvifor eg trur på helbredelse ved bønn..

Spørsmålet var om ein trur på helbredelse ved bønn..

Ikkje om ein kan bevise det..

Eller?

mvh

Gjest jeg tror IKKE

*humre humre* ..... det var det de dekte seg bak i går også, men noen dokumentasjon på at det virker, nei det klarer de ikke finne .....

juks og bedrag hele greia

Gjest jeg tror IKKE

Hei!

Nei det er nok ikkje tilstrekkelig bevis, men det er min begrunnelse for kvifor eg trur på helbredelse ved bønn..

Eller?

mvh

Selvfølgelig bør de klare å komme med bevis/dokumentasjon også !!!!!

Men da får de trøbbel, for det finnes ikke .... den dokumentasjonen de kom med i går var jo bare "humbug", damen med de vonde knæra hadde like stygge røntgenbilder etter at hun påstod at hun var blitt helbredet som tidligere, det var bare at det var to forskjellige leger som hadde vurdret bildene og brukte ulike ord :o).

Tro kan flytte fjell, så selvfølgelig trodde damen at hun var frisk, hun hadde jo selvfølgelig "jesus med seg" også da ....

Annonse

Gjest jeg tror!

Jeg har hørt blant annet om en gutt som var født med hørselskade. Legene sa de ikke kunne fikse det. Men foreldrene tok han med til denne Svein Magne Pedersen og han greide faktisk å endre på dette. Det var også leger i studio som sa at dette var umulig å gi et medisinsk svar på. Det er maange andre slike ting som har skjedd også. Og det har til og med flere leger gått ut og sagt at de IKKE forstår hvordan gikk an

Enkelte har slike nådegaver som helbredere. Men enkelte er selvsagt kvakksalvere.

Gjest dame uten signatur

Hei!

Eller?

mvh

Jeg oppfatter hva du skriver, men jeg fatter ikke hvorfor du tror det du tror på bakrunn av den begrunnelsen.

Gjest jeg tror!

Jeg oppfatter hva du skriver, men jeg fatter ikke hvorfor du tror det du tror på bakrunn av den begrunnelsen.

Nei du forstår det ikke. Men hvorfor skal du ha en slik konkret forklaring slik at du forstår det? Du må prøve å involvere deg litt mer i slike tema for å i det hele tatt forstå det. Det går ikke an å få deg til å forstå det over noen få linjer på nettet

sikker på at du bare vil krangle med denne misjonæren.

jeg stiller meg overtfall på lag med han/henne. Har samme oppfattelsen

Gjest dame uten signatur

Nei du forstår det ikke. Men hvorfor skal du ha en slik konkret forklaring slik at du forstår det? Du må prøve å involvere deg litt mer i slike tema for å i det hele tatt forstå det. Det går ikke an å få deg til å forstå det over noen få linjer på nettet

sikker på at du bare vil krangle med denne misjonæren.

jeg stiller meg overtfall på lag med han/henne. Har samme oppfattelsen

nei, jeg vil ikke krangle med misjonæren. Jeg blir ikke provosert av at andre har annen oppfatning enn meg.

Jeg lurer, derfor spør jeg.

Jeg er definitivt åpen for at det er mer mellom himmel og jord enn det vi kan se og begrunne. Nå trenger jeg en begrunnelse på hvorfor han tror som han tror: for at jeg skal forstå.

Jeg var ikke hjemme, så jeg så ikke Hoolmgang i går.

Som jeg har nevnt her før, har jeg en barndomsvenn som ble helbredet ved bønn/håndspåleggelse av en predikant. Min venn er fortsatt frisk ca 10 år etterpå, så jeg kan ikke annet enn tro det.

Gjest dame uten signatur

nei, jeg vil ikke krangle med misjonæren. Jeg blir ikke provosert av at andre har annen oppfatning enn meg.

Jeg lurer, derfor spør jeg.

Jeg er definitivt åpen for at det er mer mellom himmel og jord enn det vi kan se og begrunne. Nå trenger jeg en begrunnelse på hvorfor han tror som han tror: for at jeg skal forstå.

Men når begrunnelsen er et bibelsitat, så synes jeg det er meget tynt. Derfor stilte jeg spørsmål til misjonæren.

Gjest dame uten signatur

Jeg var ikke hjemme, så jeg så ikke Hoolmgang i går.

Som jeg har nevnt her før, har jeg en barndomsvenn som ble helbredet ved bønn/håndspåleggelse av en predikant. Min venn er fortsatt frisk ca 10 år etterpå, så jeg kan ikke annet enn tro det.

Når der er håndspåleggelse med i bildet, så kan der være en healingseffekt, som alle strengt tatt kan utøve.

Annonse

Jeg så ikke Holmgang og jeg tror ikke på helbredelse ved bønn.

Det jeg tror på er at man kan lure kroppen til å tro at den heler seg selv fordi folk ber. Dermed setter kroppen selv i gang prosessen med å hele seg selv.

At det er penger i bildet sammen med religion og helbredelse (les over) mener jeg er helt forkastelig.

Av alle som er syke vil en god del bli friske av seg selv. Alle har vel opplved å ha vondt et sted og så går det over. Noen har mer alvorlige tilstander, men mange av disse går også over.

Så dersom mange ser på dette så vil jo noen bli friske uten at dette har noe med helbredelse pga bønn å gjøre. Det er statistisk sett helt logisk.

Hva med alle de som ikke blir friske (det store flertall)? Er ikke gud glad i dem? Er de ikke sterke nok i troen?

Det blir det samme som å si at de som vinner i lotte kan se inn i framtiden for de klarte jo å gjette de riktige tallene.

Det er tilfeldigheter her, og det er synd at mennesker blir svindlet for penger i guds navn.

Hei!

mvh

Hva med alle de som ber og som ikke blir helbredet? Er ikke gud glad i dem? Er de ikke sterke nok i troen?

Hvorfor blir noen barn født med fysiske og psykiske handikap? Hvorfor hjelper ikke bønn mot slikt?

Det står i mein kampf at bl.a. psykisk syke bør utryddes da de er en byrde på samfunnet. Skal vi gjøre det bare fordi det er skrevet i en bok?

Gjest strandhai

Jeg så ikke Holmgang og jeg tror ikke på helbredelse ved bønn.

Det jeg tror på er at man kan lure kroppen til å tro at den heler seg selv fordi folk ber. Dermed setter kroppen selv i gang prosessen med å hele seg selv.

At det er penger i bildet sammen med religion og helbredelse (les over) mener jeg er helt forkastelig.

Er så enig med deg! Noen tror sikkert så sterk på det, at de tror de ble helbreda. Jeg putta handa på tvn, men merka ingen umiddelbar effekt. (Problemet mitt trenger vi ikke gå inn på...:)

Han proffessoren var helt konge, da!:) Også så flink til å snakke for seg...skulle ønske jeg hadde sånne talegaver...:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...