Gå til innhold

Treningsprogram

Gjest utenNick

Anbefalte innlegg

Gjest utenNick

Hei!

Har (igjen..) bestemt meg for å ta av noen kilo og stramme opp litt. Ønsket er å gå ned ca 10 kg på ca 5 måneder.

(Jeg er en jente på 23 år, 168 cm og ca 68 kg)

Har trent regelmessig (2-3 ganger i uken) i ca 2 år. Nå vil jeg trene litt oftere og litt mer systematisk i tillegg til å spise sunnere.

Jeg er glad i spinning og siden jeg vet det er god kondisjonstrening vil jeg prøve å trene spinning to ganger i uka. I tillegg tenkte jeg å trene styrke to ganger.

Høres dette fornuftig ut for å nå målet? Eller må jeg trene mer kondisjon?

Jeg har tenkt at jeg kan konsentrere styrketreningen om overkroppen siden jeg får brukt benmusklene en del i spinningen. Jeg har dessuten hørt at man ikke bør trene hard styrketrening på bena om man har pærefasong (som meg.) Stemmer det? Eller bør jeg prøve å trene litt styrke på bena også?

Tenkte å bruke en styrketime i uka på rygg og biceps, og en på skuldre, bryst og triceps.

Fornuftig kobinasjon?

Nå er jeg endelig motivert for denne jobben. Håper på tilbakemeldinger på planene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nybegynnerinnen

Jeg har samme ønsket som deg.. gå ned ti kilo.

Har ikke noe spesielt opplegg, men trener kondisjon og styrke så jeg blir skikkelig svett 2-4 ganger i uka. Har holdt på ca 5 uker, men det skjer ikkeno.

Så jeg lurte på hva slags diettopplegg du har? Jeg spiser helt normalt, sunt, vanlig kosthold.. Men må tydeligvis justere litt på det om jeg skal gå ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe spesielt opplegg, men trener kondisjon og styrke så jeg blir skikkelig svett 2-4 ganger i uka. Har holdt på ca 5 uker, men det skjer ikkeno.

Så jeg lurte på hva slags diettopplegg du har? Jeg spiser helt normalt, sunt, vanlig kosthold.. Men må tydeligvis justere litt på det om jeg skal gå ned...

Hei!

Har vel egentlig ikke noe spesielt diettopplegg. Men har alltid vært mer glad i godteri og vin enn i frukt og grønnsaker så det er vel mye jeg kan gjøre.

Først og fremst vil jeg kutte ut alt godteri på ukedager. Brus blir til pepsi max (egentlig ikke noe problem). Og så vil jeg spise mer frukt på bekostning av brød. Har brukt å spise tre brødmåltider for dag, med to brødskiver hver gang. Det er kanskje litt mye. Nå prøver jeg å spise 1 1/2 brødskive 2 ganger. Så sper jeg på med frukt og lett yoghurt i mellom. Er også mer bevisst på pålegget en jeg var før. Prøver f.eks å bytte ut salami og ost med mager smøreost, egg, skinke, kalkunpålegg osv med paprika, tomat og agurk.

Vet jo ikke om dette funker enda, men har god tro! Bare jeg ikke sprekker helt i helgene...

Lykke til du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og forresten har jeg visst skiftet nick. utenNick = goss =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nybegynnerinnen

Hei!

Har vel egentlig ikke noe spesielt diettopplegg. Men har alltid vært mer glad i godteri og vin enn i frukt og grønnsaker så det er vel mye jeg kan gjøre.

Først og fremst vil jeg kutte ut alt godteri på ukedager. Brus blir til pepsi max (egentlig ikke noe problem). Og så vil jeg spise mer frukt på bekostning av brød. Har brukt å spise tre brødmåltider for dag, med to brødskiver hver gang. Det er kanskje litt mye. Nå prøver jeg å spise 1 1/2 brødskive 2 ganger. Så sper jeg på med frukt og lett yoghurt i mellom. Er også mer bevisst på pålegget en jeg var før. Prøver f.eks å bytte ut salami og ost med mager smøreost, egg, skinke, kalkunpålegg osv med paprika, tomat og agurk.

Vet jo ikke om dette funker enda, men har god tro! Bare jeg ikke sprekker helt i helgene...

Lykke til du også!

Takk det samma, du! Hvis du klarer å kutte ut brus så merker du sikkert snart forskjell. Jeg derimot, drikker ikke brus i det hele tatt, og spiser stort sett som du skriver. Nei, det er nok nødvendig med tålmodighet her, ja!

Selv om ei jeg kjenner gikk ned 6 kilo etter 3 uker på Grete Roede-kurs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strandhai

Har du noe opplegg på et treningssenter? Det burde du, treningsinstruktørene kan helt sikkert hjelpe deg med masse gode råd! Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Har ikke lest trådene lengre ned i innlegget, men ville bare si at jeg synes dette treningsmessig høres helt greit ut, men for å tape vekt bør du også tenke på hva du spiser.

Selv har jeg tatt av litt over 16 kg på ca 4 mnd, så det er godt mulig å ta av 10 kg på 5 mnd.

Lykke til

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...