Snuppeguri Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Hei! Jeg har en sønn på 14 år som nå veier 78kg, og er 156,5cm. Han ser ut som ei kule over magen... Dette er et stort problem for oss så klart. Jeg lurer på hva jeg skal gjøre? Vi spiser da sunn mat! Problemer med fordøyelsen har han også hatt, i mange år. Ingen leger har tatt oss alvorlig, de mener det ordner seg...men.Han blir jo ertet for dette stakkar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Du er sikker på at han ikke spiser godterier og junkfood når du ikke ser ham? Kontakt en ny lege og få sjekket bl.a. stoffskiftet hans og be om en ny utredning og forlang at de tar det alvorlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppeguri Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Du er sikker på at han ikke spiser godterier og junkfood når du ikke ser ham? Kontakt en ny lege og få sjekket bl.a. stoffskiftet hans og be om en ny utredning og forlang at de tar det alvorlig. Takk for svar! Han sier selv at han ikke spiser godteri! Hva skal jeg gjøre? Følge etter ham å spionere?? Nei, det synes jeg ikke. Han har lavt stoffskifte, slik som meg, men det er ikke noe endring i vektoppgang likevel. Han går opp hele tida! Han glemmer også mange ganger å ta medesinen... Og det virker som han har mye vann i kroppen. Jeg får prøve en annen lege, som du sier :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cerruti 1881 Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Hei! Hva med å prøve å legge inn litt fysisk aktivitet i hverdagen? Tror det er kjempe viktig å trå varsomt her. Har selv fått et meget turbulent forhold til mat, etter "godt ment" innblanding fra foreldre. Det kan jo også føles lettere for sønnen din å prate alene med legen. Henvisning til ernæringsfysiolog kan jo og være en mulighet, både med tanke på overvekten og fordøyelseproblematikken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppeguri Skrevet 1. november 2003 Forfatter Del Skrevet 1. november 2003 Hei! Hva med å prøve å legge inn litt fysisk aktivitet i hverdagen? Tror det er kjempe viktig å trå varsomt her. Har selv fått et meget turbulent forhold til mat, etter "godt ment" innblanding fra foreldre. Det kan jo også føles lettere for sønnen din å prate alene med legen. Henvisning til ernæringsfysiolog kan jo og være en mulighet, både med tanke på overvekten og fordøyelseproblematikken. Hei! Joda, jeg har nok prøvd det meste...Det er vanskelig med aktivitet. Han er jo så sliten bestandig!Mye lekser har han også. (strever med motivasjon der og!) Han gir opp forferdelig fort, og har et voldsomt sinne... DET er slitsomt for oss andre, som gjør vårt beste for ham. Legen vår prøvde å henvise til ernærinsfysiolog, men vi fikk beskjed om at de ikke hadde kapasitet til å ta imot flere!! Så jeg må bare fortsette på egen hånd, og prøve å finne en løsning på dette problemet, alene.Det gjør meg frustrert og sliten! Jeg er alene om omsorgen for barna, og har ingen hjelp av far. På 2 mnd. har gutten gått opp 3kg....! Hjelp! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.