Gjest Raffine Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg pleier stort sett å spise fornuftig på dagtid. Men når klokka blir mer enn seks, skriker kroppen etter karbohydrater! Jeg vil så gjerne ha en regel at jeg ikke spiser annet enn grønnsaker etter kl 18, men jeg greier det rett og slett ikke! Og jeg klarer meg ikke med én skive, må ha minst fire! Hjelp! Klarer jo aldri å gå ned i vekt når det er slik. Spiser regelmessig frokost, lunsj og middag, men likevel kommer dette suget om kveldene. Er det noe jeg kan gjøre for å få det bort? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Hva med å spise proteinrikt på kvelden? Retter med kjøtt og egg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raffine Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Hva med å spise proteinrikt på kvelden? Retter med kjøtt og egg? Joda, det er jo vel og bra, men det er brød, pasta og slike ting jeg har lyst på.. Og suget forsvinner dessverre ikke etter et kjøtt/egg-måltid.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Joda, det er jo vel og bra, men det er brød, pasta og slike ting jeg har lyst på.. Og suget forsvinner dessverre ikke etter et kjøtt/egg-måltid.. Prøv å spist grovt i hvertfall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Spis mer til de andre måltidene. Ellers er det jo ikke noe galt i å spise etter klokken 18, da. Det har ingenting å si når på dagen kaloriene inntas, det er det du spiser totalt sett som teller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raffine Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Spis mer til de andre måltidene. Ellers er det jo ikke noe galt i å spise etter klokken 18, da. Det har ingenting å si når på dagen kaloriene inntas, det er det du spiser totalt sett som teller. Men hvorfor sies det da at man bør spise mye om morgenen, mindre utover dagen, og minst om kvelden? Det er jo fordi man bruker mer energi på dagtid enn om natta.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Men hvorfor sies det da at man bør spise mye om morgenen, mindre utover dagen, og minst om kvelden? Det er jo fordi man bruker mer energi på dagtid enn om natta.. Nei, det er ikke riktig tankegang. Kroppen bruker mye lengre tid på å forbrenne en dags totale kaloriinntak enn at man kan tenke sånn. Den basale energibruken om natten er lavere, ja, men det betyr ikke at det du spiser om kvelden lettere lagres som fett i kroppen. Det er en gammel myte uten rot i virkeligheten. Man bør spise når man er sulten 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vegetarfreek Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg har gått på kurser, har en i min bekjentskapskrets som er ernæringsfysiolog og instutisjonskokk og jeg er generlet opptatt av å lage mat. Derfor er det rett som du sier Raffine, at å spise for mye karbohydrater etter kl 18 ikke lønner seg i det lange løp. Det er de kaloriene og tomme fetsyrene og karbohydratene som legger seg i kroppen. Ikke bare synlig, men også i blodbanene. Jeg er som deg og har en hunger etter søtsaker på kvelden. Min venn mener det kan komme av et ellers sundt kosthold, hvor kroppen ikke får alle de søtstoffene i løpet av en dag som den vil ha. Jeg fikk tipset om å heller spise Cottage Cheese med syltetøy i ( lett selvfølgelig.... ), gullerøtter, frukter som er søte i smak. Banan er kanskje ikke det lureste..... Dette er hva jeg spiser om kvelden når jeg ser på 21-nyheter og jeg har gått ned i vekt etter at jeg sluttet med brød, frokostblandinger eller pasta/ris. Prøv dette en periode på et par måneder og se. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.