Gå til innhold

Hvordan tar jeg patent på en ting?og hva koster det?

Anbefalte innlegg

Gjest Takk for hjelp!

Jeg har en LYSENDE ide som jeg leker med tanken på å ta patent på.Hvordan går jeg frem?og hva koster det?hvordan går jeg frem for å få produsert og prøvd ut denne tingen.Kan jeg sikre en patent før jeg får laget og prøvd ut ideen(produktet)?

Fortsetter under...

Henvend deg til et patentkontor. De kan vurdere om idéen din er patenterbar, og gi deg et overslag over hva det vil koste.

Oppfinnelsen din må beskrives i detalj, og det må beskrives hvorfor det er en nyvinning. Så må man søke patent hos patentstyret, enten kun i Norge, eller i flere land. Det tar tid, og koster penger.

Tror ikke du må produsere den først, men den må kunne beskrives på en overbevisende måte.

Gjest Takk for svar

Henvend deg til et patentkontor. De kan vurdere om idéen din er patenterbar, og gi deg et overslag over hva det vil koste.

Oppfinnelsen din må beskrives i detalj, og det må beskrives hvorfor det er en nyvinning. Så må man søke patent hos patentstyret, enten kun i Norge, eller i flere land. Det tar tid, og koster penger.

Tror ikke du må produsere den først, men den må kunne beskrives på en overbevisende måte.

Har du en nettadresse til meg også kansj`?Jeg kan jo prøve å søke på google.

Er patentkontoret til å stole på når det gjelder min ide?Slik at de ikke bare gir meg avslag og egentlig stjeler ideen?hehe.

Kansje det er en fordel å prøve og kontakte noen som kan produsere produktet først, og så komme til patentkontoret og demonstrere det ferdige produktet??

Er patentkontoret til å stole på når det gjelder min ide?Slik at de ikke bare gir meg avslag og egentlig stjeler ideen?hehe.

Kansje det er en fordel å prøve og kontakte noen som kan produsere produktet først, og så komme til patentkontoret og demonstrere det ferdige produktet??

Prøv gule sider du. Jeg kan selvfølgelig anbefale ett, men da outer jeg meg selv her, så jeg tror jeg lar være.

Patentkontorer er seriøse, og stjeler ingen idéer.

De som produserer derimot, dem hadde jeg stolt mindre på. Nei, kontakt patentkontoret først.

Gjest takk........f.s.

Jeg har funnet det selv :)

Annonse

Gjest Maser litt

Prøv gule sider du. Jeg kan selvfølgelig anbefale ett, men da outer jeg meg selv her, så jeg tror jeg lar være.

Patentkontorer er seriøse, og stjeler ingen idéer.

De som produserer derimot, dem hadde jeg stolt mindre på. Nei, kontakt patentkontoret først.

Ok!Men vet du om det er slik at jeg må dele en eventuell fortjeneste med patentkontoret(om jeg skulle være så heldig å få ting i boks)?

Ok!Men vet du om det er slik at jeg må dele en eventuell fortjeneste med patentkontoret(om jeg skulle være så heldig å få ting i boks)?

Nei. Det er faste priser. Betyr selvfølgelig også at du må betale selv om du ikke tjener fem øre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...