Gå til innhold

Hemorrider..


solstrålen

Anbefalte innlegg

Jeg fødte for 9 uker siden, og har siden da vert plaget med hemmorider. Jeg skrev et innlegg "Jeg rakner" for ikke så lenge siden, men nå har jeg funnet ut at det er hemmorider. Jeg har prøvd en krem de hadde på apoteket, men den hjelper ikke. Hva skal jeg gjøre? Hvordan forsvinner de? Håper på svar fort..

Jeg tok avføringstabletter i går, og har hatt diare i hele dag. Men det er ikke noe jeg kommer til å gjøre ofte. Trengte bare en dag uten vondt..

ps: jeg ammer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hemoroider er svært smertefullt.Har selv hatt det.Jeg hadde utvendig hemorroide og jeg kjøpte en krem på apoteket som heter "alcosanal".Den begynte å hjelpe først eter en uke ( smurte meg flere ganger daglig).Det hjelper også å trykke litt /massere på knuten + å ta et varmt bad. Er hemorroidene innvendige kan legen avsnøre de med stramme strikker slik at hemorroiden "dør".

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Velkommen i klubben. Var selv veldig plaget etter første mann, andre gik bedre og nå er det ikke plagsomt i det hele tatt.

Hemorroider kommer ofte også etter tung mat, biff,ost, sjokolade. For å få bløtere avføring kan du blande linfrø i f.eks yoghurten, det gjør fin.

Vaselin er beste smøremiddel. Alcos anal og liknende salver er mer bedøvede.

Lykke til - føler med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Velkommen i klubben. Var selv veldig plaget etter første mann, andre gik bedre og nå er det ikke plagsomt i det hele tatt.

Hemorroider kommer ofte også etter tung mat, biff,ost, sjokolade. For å få bløtere avføring kan du blande linfrø i f.eks yoghurten, det gjør fin.

Vaselin er beste smøremiddel. Alcos anal og liknende salver er mer bedøvede.

Lykke til - føler med deg!

Er det ingen ting som kan gjøres for å få de til å forsvinne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen ting som kan gjøres for å få de til å forsvinne??

Hei igjen,

Tviler på at de forsvinner når de først er kommet, vet at selv kirurgiske inngrep kun fjerner dem for en stund.

Men som nevnt er det mye du kan gjøre for å slippe den verste oppblomstringen. Spis sunn mat, masse grønt, og hold deg unna for mye tung mat, biff, fete oster, sjokolade...jada, alt som er godt. Lett fordøyelig mat gir fin mage og lite plager for min del i hvertfall.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...