Gå til innhold

Laktose intoleranse


Gjest melke-elsker

Anbefalte innlegg

Gjest melke-elsker

Heisann, jeg bare lurte på om det er vanlig å plutselig få laktose intoleranse i en alder av 21 år? Er det eventuelt noe annet som kan forårsake at man blir litt pjusk av å drikke melk? Har tidligere drukket rundt en liter melk om dagen, er nå nede i null liter da jeg tilsynelatende ikke tåler melk lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lis@bet

Er visst mulig det ja. Tror jeg har det selv..

Hva slags symptomer får du når du drikker melk? Jeg blir skikkelig oppblåst.. jeg får bare luftplager av melk, men det kan være ille nok.. Har også bestandig drukket mye melk, er veldig glad i det. Men må visst holde meg unna.. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest melke-elsker

Er visst mulig det ja. Tror jeg har det selv..

Hva slags symptomer får du når du drikker melk? Jeg blir skikkelig oppblåst.. jeg får bare luftplager av melk, men det kan være ille nok.. Har også bestandig drukket mye melk, er veldig glad i det. Men må visst holde meg unna.. :-(

Går endel i luft ja. Hvis jeg drikker veldig store mengder, så kan jeg være kvalm og dårlig i ganske mange dager framover :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg godt tenke meg. Min svigerinne fikk cøliaki i veldig voksen alder.

Mvh

Jeg har fått all slags matintoleranser i voksen alder, så det går nok med melk også. Tålte selv ikke melk en stund, men av en eller annen grunn går det bra å drikke skummet melk. Youghurt kan jeg se langt etter. Men, etter å ha holdt meg ganske bra unna melk en tid kan jeg faktisk spise og drikke det meste med melk i nå. Så lenge jeg ikke drikker overdrevent med melk eller spiser youghurt går det bra. Lykke til da.

Et lite tips: Homeopater skal visstnok kunne kurerere matintoleranser, en venninne av meg ble kvitt laktoseintoleransen sin slik. Har ikke selv kommet så langt at jeg har prøvd det, men det er nok verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...