Gå til innhold

trene vekk fettet???

Gjest ungoglurende

Anbefalte innlegg

Gjest ungoglurende

Jeg er en jente på 16 år. jeg er 167 høy og veier ca 58 kg.

Jeg kunne tenke meg å få en litt slankere figur (lår og rumpe), men er av prinsipp imot slanking. Det jeg lurer på er om det er mulig å bare trene bort fettet, uten å forandre kostholdet så mye. Iløpet av en vanlig dag spiser jeg ca. 2 skiver(grovt brød), youghurt naturell og litt frukt+melk til frokost, et eple til lunsj, kanskje en skive eller to etter skolen og så middag.( må innrømme at jeg skeier ut litt avogtil, men det er ikke ofte). er det mulig å bare trene. Isåfall hva bør jeg trene og hvor lenge og hvor ofte?? kunne også tenkt meg litt raske resultater.

Hvis man skeier ut på f.eks lørdagskvelden, vil det odelegge et eventuelt vektap for resten av uken da?

Er det skadelig å ta badstu ofte?

mvh ungoglurende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Destiny

Du er sikkert akkurat passe slank, så å drive med slanking vil uansett ikke være noe bra. Det er nok mulig å trene bort litt fett ja, med mindre du ikke spiser mer de dagene du trener.

I forhold til trening er det greit å holde på med litt cardio trening (fettforbrenning), eks. jogging, sykling o.l. Litt vekttrening er heller ikke å forakte, da dette forbedrer forbrenningen, og også gir en mer definert kropp og muskulatur.

2-3 dager i uken bør være mer enn nok, ikke begynn for hardt for da er sjansen for at du gir opp mye større. I tillegg øker du sjansen for å skade deg.

Om utskeiinger på lørdagskvelden vil ødelegge for slankingen, kommer helt an på hvor mye du spiser. Om det er snakk om et par 100 kcal mer enn du pleier å spise går det sikkert fint, men om du tenker at "nå er det endelig lørdag" og stapper i deg alt du kommer over, så sier det seg selv at det har en ødeleggende effekt.

Badstu er ikke farlig, forutsatt at du får i deg nok væske. I forhold til vekttap har det ingenting å si, da det lille du eventuelt går ned bare er vann.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men - å miste fett, er ikke det slanking da?? (Mulig det er jeg som er treig her men?) For at det ikke skal være slanking, må vel fettet erstattes med muskelmasse? Prøv karbohydratdietten da vel? (ikke at du trenger det, nei!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ungoglurende

:)

hei hei. når jeg sa at jeg er imot slanking, mente jeg å "sulte" seg for å gå ned i vekt. ikke å trene for å få en slankere figur:)

takk for råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...