Gå til innhold

Svette og vond lukt fra underlivet


niceday

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en mann på 24 som sliter med vond lukt fra underlivet, særlig rund testiklene/pungen. Jeg er ikke sikker på om det bare skyldes svette fra underlivet, men jeg svetter i værtfall tidvis mye. Problemet er også slik at det ikke skal så veldig mye svette eller fuktighet til før det lukter vond av meg, og i tillegg lukter det vondt med en gang, dvs det er ikke gammel svette. Jeg dusjer og vasker meg godt hver dag , somregel to ganger om dagen. Og jeg har et normalt kosthold.

Hva kan dette skyldes? Er det bakterier/sopp? Jeg kan ikke se noe tegn på det. Hva kan jeg gjøre med problemet?

Problemet er svært hemmende for mitt sosiale liv, da det har hendt flere ganger at folk har komentert den vonde lukten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Siden andre folk faktisk har kommentert lukten, er den nok ikke innenfor "normalen". I armhulene og rundt kjønnsorgenene har man spesielle typer svettekjertler som gir sterkere duft enn svetten ellers på kroppen. Kanskje er disse kjertlene irriterte hos deg, eller de produserer mye av denne spesielle svettetypen. Du bør bruke helt milde såper, f.eks Lactacyd. Du kan også prøve en svette-reduserende krem, f.eks "stop-24". Du kan også forsøke en soppdrepende krem, f.eks Klotrimazol i 2-3 uker. Dersom plagen fortsetter kan du kanskje få en henvisning til hudlege. Soppinfeks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...