Gå til innhold

sulten for ofte etter måltid

Gjest rart eller normalt?

Anbefalte innlegg

Gjest rart eller normalt?

jeg skjønner meg ikke på meg selv.. jeg kan spise middag å være mett, en liten stund etter er jeg sulten igjen, slik er det med lunsjen også, sulten like etter. MEN jeg spiser ikke da, skal jeg drive å spise hele tiden når jeg er sulten vil jeg til slutt ikke se så bra ut. hva kommer det av at jeg har sånn stor matlyst? dumt spm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest konikli

Spiser du mat med mye enkle karbohydrater til lunsj og middag?

F.eks. rundstykker, brødskiver, baguetter, ciabatta osv. til lunsj og mye poteter, pasta, ris, pizza til middag?

I så fall så holder ikke metthetsfølelsen så lenge når man spiser slik mat.

Spis mer proteiner (kjøtt, bønner, fisk), mer komplekse karbohydrater (grønnsaker, svært grovt brød) så skal du se at det går bedre.

Også må du se til at porsjonen passer til kroppen din. Tre munnfuller er ikke nok for en voksen kropp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har motsatt erfaring fra det konikli sier - dersom jeg spiser brødmat er jeg mett lenge, men spiser jeg mest kjøtt / grønnsaker / fisk blir jeg veldig fort sulten igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...