Gå til innhold

Slalomski til barn

Lisabeth

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer litt an på hvor lang barnet er?

Jeg liker best korte ski, mine er 160, og jeg selv er 169 cm høy. Jeg vil tro at en unge på 130 cm godt kan ha mellom 110 og 120 cm lange ski.

Hør i butikken du. Jo kortere skiene er, dess lettere er de å styre (og morsommere er de å kjøre på!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hvor lang barnet er?

Jeg liker best korte ski, mine er 160, og jeg selv er 169 cm høy. Jeg vil tro at en unge på 130 cm godt kan ha mellom 110 og 120 cm lange ski.

Hør i butikken du. Jo kortere skiene er, dess lettere er de å styre (og morsommere er de å kjøre på!)

Jeg tenkte på en tommelfingerregel som sier noe om forholdet mellom lengden på ungen kontra lengden på skiene. Vi skal på bruktsalg, derfor hadde det vært greit å vite før vi drar. Men ski som er 10-20 cm kortere enn kroppslengden høres ikke så dumt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på en tommelfingerregel som sier noe om forholdet mellom lengden på ungen kontra lengden på skiene. Vi skal på bruktsalg, derfor hadde det vært greit å vite før vi drar. Men ski som er 10-20 cm kortere enn kroppslengden høres ikke så dumt ut.

Jeg mener de målte skiene under armen på meg den gangen jeg fikk ski første gang. Da var jeg åtte år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på så kantene ikke er utslitte! Om det er mulighet til å få dem skjerpet der de blir kjøpt, er det egentlig en fordel. Blir bedre grep i bakken dersom de er godt vedlikeholdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...