Lisabeth Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Hva er anbefalt lengde på slalomski til barn ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Line Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Kommer litt an på hvor lang barnet er? Jeg liker best korte ski, mine er 160, og jeg selv er 169 cm høy. Jeg vil tro at en unge på 130 cm godt kan ha mellom 110 og 120 cm lange ski. Hør i butikken du. Jo kortere skiene er, dess lettere er de å styre (og morsommere er de å kjøre på!) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2003 Kommer litt an på hvor lang barnet er? Jeg liker best korte ski, mine er 160, og jeg selv er 169 cm høy. Jeg vil tro at en unge på 130 cm godt kan ha mellom 110 og 120 cm lange ski. Hør i butikken du. Jo kortere skiene er, dess lettere er de å styre (og morsommere er de å kjøre på!) Jeg tenkte på en tommelfingerregel som sier noe om forholdet mellom lengden på ungen kontra lengden på skiene. Vi skal på bruktsalg, derfor hadde det vært greit å vite før vi drar. Men ski som er 10-20 cm kortere enn kroppslengden høres ikke så dumt ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Line Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg tenkte på en tommelfingerregel som sier noe om forholdet mellom lengden på ungen kontra lengden på skiene. Vi skal på bruktsalg, derfor hadde det vært greit å vite før vi drar. Men ski som er 10-20 cm kortere enn kroppslengden høres ikke så dumt ut. Jeg mener de målte skiene under armen på meg den gangen jeg fikk ski første gang. Da var jeg åtte år... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Line Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg tenkte på en tommelfingerregel som sier noe om forholdet mellom lengden på ungen kontra lengden på skiene. Vi skal på bruktsalg, derfor hadde det vært greit å vite før vi drar. Men ski som er 10-20 cm kortere enn kroppslengden høres ikke så dumt ut. Pass på så kantene ikke er utslitte! Om det er mulighet til å få dem skjerpet der de blir kjøpt, er det egentlig en fordel. Blir bedre grep i bakken dersom de er godt vedlikeholdt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.