Fotballgutt23 Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg er en gutt på snart 23 år. Er en gammel fotball spiller, som nærmest ikke har trent eller spilt fotball på 2 år. (Spilte litt for en klubb i høst) Nå har jeg veldig lyst til å sette i gang å satse litt igjen. Var i veldig god form for 3-4 år tilbake, vil tilbake dit, raskest mulig. Jeg har en jobb som er litt slitsom fysisk. Har fått ME (trøtthetssyndrom) etter kyssesyken. Føler meg derfor litt nedfor og er ofte uten overskudd. Planen er å begynne i kveld. Skal nå ut å løpe meg en tur. Løypa er småhard men jeg liker å presse meg litt. Hvor ofte skal jeg gjøre dette og hvor hardt?. Har tenkt til å trene med en klubb i løpet av vinteren, men skal drive egentrening i tillegg. Håper noen kan hjelpe!! Hilsen Fotballgutt23 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Kanskje det er lurt å skaffe seg en pulsklokke? Så presser du deg ikke på makspuls, men holder hvilepuls når du løper? I begynnelsen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dubreuilh Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Du klarer deg fint uten en pulsklokke, men vedkommende har rett i at du bør begynne med økter uten særlig hard intensitet. Jeg kan ingenting om sjukdommmen du lider av, så jeg tar utgangspunkt i at du er skadefri. Da bør du klare tre reine kondisjonsøkter i uka. Lær deg å lytte til kroppen, ikke bare under treninga, men også før og etter. Når du kjenner merkbar framgang, fortsetter du med samme intensitet i et par uker til. Deretter kan du kjøre en intervalløkt i uka, i tillegg to økter med roligere intensitet. Framgangen vil etter hvert avta, det vil du merke, men etter dette punktet står du friere til å kjøre på mer også. Generelt dette, og det lille konkrete er bare én mulig måte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
christof Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Jeg hadde ikke trent på nesten 4 år når jeg startet i slutten av juli. Jeg startet med en tur på 1.5 km som jeg nesten gikk i bakken av, men det var på grunn av at jeg gikk ut for hardt. Dagen etter så tok jeg meg en rolig tur på 10 km. Og slik ble det til at jeg holdt 3 turer i uken på 10 km. Nå så har jeg på mandag en rolig løpetur på 3 km bort til en hoppbakke og løper i trapper. Og etter 4 ganger opp de trappene så er låra så møre at jeg "nesten" ikke orker å jogge hjem. Men det er mest psykisk..hehe Tirsdag en rolig tur på 10 km, og det samme på onsdag. Torsdag fri og fredag en rolig tur på 21 km. Slik har jeg holdt på og har klart å holde meg sykdomsfri helt til jeg hadde to økter på 21 km i løpet av en uke. Så man må passe på og ikke overdrive. Og husk at man må bygge opp formen og musklaturen før man begyner med interval trening. Jeg kjører stortsett bare aerob trening nå og starter ikke med interval trening før etter jul.Og da er det ikke slik at interval treningen skal være opp til makspuls. Interval er bare å øke tempo en hvis periode. Lykke til med treningen! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.