sherlock Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Leste en statistisk undersøkelse som viste at Inuitter(eskimoer) hadde relativt god helse og lavt kolesterol til tross for et kosthold med animalsk fett som viktigste energikilde. Forklaringen var visstnok at spekk fra sjøpattedyr inneholder mye omega3 som nøytraliserer kolesterol effekten av mettet animalsk fett. Lurer derfor på om det går an gå opp i vekt med å drikke H-melk, spise fete oster, dessert yoghurt etc uten noen helsemessig risk, dersom en bytter ut margarinen med rapsolje(9% omega3) og tar 6 - 8 triomega kapsler daglig. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Melkefett er det verste fettet så jeg ville ikke satset på det nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
darma Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Ville nok satset på fet fisk, proteiner, noe karnohydrater istede for melk/ost/o.l.... Fet fisk, oljer (oliven, raps, solsikke b.l.a) er gode fett kilder for kroppen. Animalsk fett, er som lillemus sier, ikke særlig sunt.(melkeprodukter, kjøtt, fritert fett) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sherlock Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Melkefett er det verste fettet så jeg ville ikke satset på det nei. Joda, det er riktig at melkefett som eneste fettkilde er helseskadelig. Men på den andre siden så er mettet fett mer kjemisk stabilt og enklere å forbrenne for cellene i kroppen. Enumettet fett gir visstnok høyere metthetsfølelse og for mye flerumettet fett, spesielt omega6 typen kan gi problemer med frie radikaler/betennelsesreaksjoner. Tenker meg derfor at noe mettet fett(feks 30% av fettsyrene) kan være gunstig dersom målet er å gå opp i vekt. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Joda, det er riktig at melkefett som eneste fettkilde er helseskadelig. Men på den andre siden så er mettet fett mer kjemisk stabilt og enklere å forbrenne for cellene i kroppen. Enumettet fett gir visstnok høyere metthetsfølelse og for mye flerumettet fett, spesielt omega6 typen kan gi problemer med frie radikaler/betennelsesreaksjoner. Tenker meg derfor at noe mettet fett(feks 30% av fettsyrene) kan være gunstig dersom målet er å gå opp i vekt. Mvh Jøss! *forundret* Hvorfor spør du, når du åpenbart har sånn peiling selv? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sherlock Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Jøss! *forundret* Hvorfor spør du, når du åpenbart har sånn peiling selv? På fisketur etter noen som vet mer kanskje. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.