Gå til innhold

Blodprosent på 6,2


Melaisa

Anbefalte innlegg

Jeg fødte en datter for en uke siden, og mistet litt blod under fødselen. Blodprosenten min var 6,2 den dagen jeg dro fra sykehuset, hvor lavt er dette egentlig? Av ymse grunner bør jeg unngå hard avføring, og derfor har jeg ikke så lyst å spise jerntabletter. Jeg har tatt et jernekstrakt som heter Floradix Formula, og dette har ikke hatt innvirkning på magen - men virker det på blodprosenten....?

Er det ellers nok å spise jernrik kost nå de første ukene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes utrolig lite ut.... Jeg var selv nede i ca 6,0 og da fikk jeg faktisk blodoverføring....

Det gjorde jeg og! Vet ikke hvor mye blod de har i en slik pose, men da blodprosenten min var på 5,5 fikk jeg 2 poser og enda ville de gi meg mer før jeg skulle få reise hjem.

Dette var etter en fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde jeg og! Vet ikke hvor mye blod de har i en slik pose, men da blodprosenten min var på 5,5 fikk jeg 2 poser og enda ville de gi meg mer før jeg skulle få reise hjem.

Dette var etter en fødsel.

Fikk vel 2 poser jeg også.... jeg var skikkelig underernært da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære Melaisa.

Blodprosent på 6,2 er svært lavt,slik at dette synes jeg nesten du bør dobbelsjekke.Hvis så er tilfelle vil du definitivt kunne trenge tilskudd av jern,og nå ved start med amming vil også det generelle behovet for jern kunne øke.Det er vasnkelig å si om det aktuelle midlet er tilstrekkelig,og jeg synes du bør oppsøke lege for oppfølging av den lave blodprosenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...