Gå til innhold

å gi andres telefonnummer

Anbefalte innlegg

Gjest telefon

Bakgrunnshistorien: "Anne" og "Berit" og jeg var hjemme hos "Anne" i forrige uke. De pratet godt sammen.

Berit er min venn. Anne er mitt nye bekjentskap. Berit og Anne kjenner ikke hverandre fra før.

Nå i dag ville Berit ha Annes telefonnummer, hvilket jeg ga henne.

10 minutter senere får jeg melding fra Anne, hvor hun sier at jeg i vennligst må spørre henne før jeg gir hennes nummer.

Dette kom som en overraskelse på meg. Trodde ikke det var noe galt i dette. Er det jeg som har lite sosial intelligens? :)

Hva er vanlig her? Spørre om lov til å gi nummer, eller å gi det uten å tenke mer over det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124825-%C3%A5-gi-andres-telefonnummer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lis@bet

Ville ikke hatt noe problem med å gi en venninnes tlf.nr til en annen venninne, så lenge de kjenner hverandre litt.

Hun har vel ikke hemmelig tlf.nr heller, venninna di (fikk ikke tak i navnene.. :-) kunne like gjerne spurt om den andres etternavn og funnet tlf.nr selv.

Gjest telefon

I en sånn situasjon vill jeg gjort nøyaktig det samme som deg. Til en mann dere har møtt på byen gjelder naturligvis andre regler :-)

vi er lesbiske alle sammen...

hvilke regler gjelder da?

jeg vet at "Berit" ville ha nummeret kun for å høre om "Anne" skal ha fest - "Berit" er ikke interessert i "Anne" som kjæreste

Jeg ville definitivt sagt SPØR før du gir bort andres telefon nummer.

Jeg gir aldri bort andres telefon nummer uten å spørre vedkommende som eier dette nummeret om lov først. Og det samme håper jeg andre gjør når det gjelder mitt telefon nummer.

Annonse

Gjest Stjernemor

Så lenge de ikke har ordnet seg hemmelig nummer, så skjønner jeg ikke forskjellen mellom at du gav henne det og at venninna di slo det opp i katalogen eller fant det på andre måter. Hun tok jo bare enkleste løsningen. Nummeret ville hun funnet i alle fall!

Jeg ville aldri funnet på å bli sur for slikt! Jeg har heller aldri betenkeligheter med å gi mine venners telefonnummer til de som spør. Da må det i tilfelle være spesielle tilfeller, men alle mine venner er helt normale (tror jeg).

Det er jo bare å slå opp i telefonkatalogen. Så det du skulle gjort var å spørre denne Anne om Berit kunne få nummeret hennes, hvor på Anne sier nei, slik at du da må si til Berit at nei du kan ikke få hennes telefonnummer for hun vil ikke ha noe med deg å gjøre.

Ut fra innlegget lenger ned er det jo grunn til å anta at "Anne" oppfattet det slik at "Berit" er intr. i henne...og det er nok derfor hun ble sur.

Eller så har ikke "Anne" lyst til å ha "Berit" på fest hos seg, har følt seg presset til å invitere og er sur på deg fordi du er den letteste å la sinnet gå utover akkurat "der & da".

Ved nærmere ettertanke kommer hun nok på at "berit" hadde fått tak i henne uansett..

Uansett: svar "Anne" tilbake at telefonnummeret hennes er tilgjengelig i katalogen og at du derfor ikke tenkte at det kunne være feil å gi henne... og at du beklager dersom hun fikk problemer.. Vær litt ydmyk og beklag så ordner det seg sikkert :-)

Tipper "Anne" beklager tilbake jeg :-)

Annonse

Gjest telefon

Ut fra innlegget lenger ned er det jo grunn til å anta at "Anne" oppfattet det slik at "Berit" er intr. i henne...og det er nok derfor hun ble sur.

Eller så har ikke "Anne" lyst til å ha "Berit" på fest hos seg, har følt seg presset til å invitere og er sur på deg fordi du er den letteste å la sinnet gå utover akkurat "der & da".

Ved nærmere ettertanke kommer hun nok på at "berit" hadde fått tak i henne uansett..

Uansett: svar "Anne" tilbake at telefonnummeret hennes er tilgjengelig i katalogen og at du derfor ikke tenkte at det kunne være feil å gi henne... og at du beklager dersom hun fikk problemer.. Vær litt ydmyk og beklag så ordner det seg sikkert :-)

Tipper "Anne" beklager tilbake jeg :-)

joda, jeg har tenkt alle mulige "Scenarier" i Annes tanker selv også :)

Beklaget to ganger ganske hurtig, men har ikke hørt noe fra henne.

Ah, kvinner, altså! :)

På den ene siden og den andre siden...nja jeg synes vi er litt vel hysteriske med å skape en ugjennomtrengelig sfære rundt oss. Om hun ikke har hemmelig nummer fordi hun har grunn til å frykte noe så ser jeg ikke noen grunn til at du ikke skulle gi det.

vi er lesbiske alle sammen...

hvilke regler gjelder da?

jeg vet at "Berit" ville ha nummeret kun for å høre om "Anne" skal ha fest - "Berit" er ikke interessert i "Anne" som kjæreste

Ja da gjelder jo naturligvis de samme reglene som for oss hetro når det gjelder menn. Da gir man ikke bort nr. sånnuten videre. Men å bli sur er jo litt drøyt ettersom de jo hadde møtt hverandre før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...