Gjest pippenpippen Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hei ! Jeg er en jente på 17 år, som trener nesten hver dag. Jeg har det siste halve året ikke hatt mensen . Jeg fikk vel egentlig ikke mensen før jeg var 15,16 år.og har ikke hatt mensen ordentlig mer enn 4-5 ganger litt uregelmessig.Etter dette hadde jeg en minimal uregelmessig menstruasjon i kanskje 3-4 mnd.dette vil si 1,2 dager med nesten ingen ting før det brått sa stopp og mensen nå har vært fraværende i ca.et halvt år. Er det vanlig å ha så uregelmessig mens eller har treningen noe å si her ? Har hørt at hvis du mister mensen så kan du få et veldig sprøtt skjelett og være sterkt utsatt for bein skjørhet ? Hva kan jeg gjøre ? PS:Jeg regner meg selv for og være slank men ikke over tynn,+ ikke veldig utvikletpå kroppsfronten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hard trening kan gjøre at man mister mensen. Men det er umulig å si noe om dette uten å vite hvor mye du trener. En rolig joggetur på 4-5 km hver dag kan ikke regnes som hard trening, men hvis vi snakker om lange og tunge økter med trening kan dette være forklaringen. Er du meget undervektig, kan dette også være forklaringen. Så hvis du forteller hvor mye du trener, samt høyde og vekt, kan jeg godt prøve å svare deg litt bedre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pippenpippen Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hard trening kan gjøre at man mister mensen. Men det er umulig å si noe om dette uten å vite hvor mye du trener. En rolig joggetur på 4-5 km hver dag kan ikke regnes som hard trening, men hvis vi snakker om lange og tunge økter med trening kan dette være forklaringen. Er du meget undervektig, kan dette også være forklaringen. Så hvis du forteller hvor mye du trener, samt høyde og vekt, kan jeg godt prøve å svare deg litt bedre. Hei takk for svar...Jeg satt veldig pris på og få svar. Jeg skal prøve og svare så godt jeg kan : Jeg er ca 168 høy. Kg ca.58. Jeg er ikke spesielt tynn.Føler jeg er helt normal på det punktet. Jeg trener 1 1/2 time på skolen, Mandag, Onsdag og fredager. I tilleg til 4*1. 1/2 time med fotball i uka. + 2-3 timer i uka med innebandy.I tilleg til dette spiller jeg ca. 2 kamper i uka med innebandy. +litt annet,diverse. Intensiteten på de fleste treningene er som oftest over middels, og mye med høy intensitet.Jeg prøver ofte å ta det litt roligere når jeg har hatt en veldig hard økt,fordi jeg vet jo det at jeg bryter ned kroppen uten vile i lengden. Håper dette hjelper noe... Tusen takk :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Hei takk for svar...Jeg satt veldig pris på og få svar. Jeg skal prøve og svare så godt jeg kan : Jeg er ca 168 høy. Kg ca.58. Jeg er ikke spesielt tynn.Føler jeg er helt normal på det punktet. Jeg trener 1 1/2 time på skolen, Mandag, Onsdag og fredager. I tilleg til 4*1. 1/2 time med fotball i uka. + 2-3 timer i uka med innebandy.I tilleg til dette spiller jeg ca. 2 kamper i uka med innebandy. +litt annet,diverse. Intensiteten på de fleste treningene er som oftest over middels, og mye med høy intensitet.Jeg prøver ofte å ta det litt roligere når jeg har hatt en veldig hard økt,fordi jeg vet jo det at jeg bryter ned kroppen uten vile i lengden. Håper dette hjelper noe... Tusen takk :-) Hei igjen. Vekten din er helt fin, jeg er enig i at du ikke er for tynn. Du trener mye, men ikke unormalt mye for en aktiv idrettsjente. Den harde treninga kan jo være årsaken til at mensen har forsvunnet, men det kan også være at mensen ikke har kommet skikkelig i gang hos deg ennå. Jeg forstår det slik at du fikk den relativt sent, og at den aldri har kommet jevnlig hver måned? Dette er ikke uvanlig hos 17 år gamle jenter. Det kan ta litt tid før syklusen stabiliserer seg. Uansett er det nok lurt om du tar en prat med legen din, om ikke annet så for å få bekreftet fra ham/henne at du ikke har grunn til bekymring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg-pipp Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Hei igjen. Vekten din er helt fin, jeg er enig i at du ikke er for tynn. Du trener mye, men ikke unormalt mye for en aktiv idrettsjente. Den harde treninga kan jo være årsaken til at mensen har forsvunnet, men det kan også være at mensen ikke har kommet skikkelig i gang hos deg ennå. Jeg forstår det slik at du fikk den relativt sent, og at den aldri har kommet jevnlig hver måned? Dette er ikke uvanlig hos 17 år gamle jenter. Det kan ta litt tid før syklusen stabiliserer seg. Uansett er det nok lurt om du tar en prat med legen din, om ikke annet så for å få bekreftet fra ham/henne at du ikke har grunn til bekymring. Ok, tusen takk ! Det var fint og høre...Tusen takk.Kjempe fint, du sparte meg for mange bekymringer. :-) Hilsen meg !! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.