Gå til innhold

Angående flirting..

Anbefalte innlegg

Selvsagt er det lov flørte litt, men graden av flørtingen er avgjørende. Det spiller også inn hvem du flørter med. Din måte å flørte på som du ønsket i forgårs (eller når det var) har jeg ikke sansen for, fordi det mener jeg er for dårlig respekt for samboeren din. Men å småflørte med noen på jobben eller en tilfeldig person ute på byen er ikke farlig, men alt med måte.

Det er noen som flørter voldsomt og så mye at man er sikker på at her kan det bli saker og ting, så sier vedkommende plutselig, "nei, jeg er opptatt". Da har man gått for langt. Med andre ord, graden er avgjørende for hva som er akseptert.

Av respekt for partneren synes jeg heller ikke at det er riktig å flørte når h*n er med. Det er ikke riktig å dumme partneren ut så alle ser det.

Fortsetter under...

Det er klart at man kan flørte med andre selv om man er sammen med noen. MEN det spørs litt på settingen, forholdet dere imellom osv.. Du skriver heller ikke noe om hvor gammel du er, det _kan_ jo også ha litt betydning. Jeg synes ikke at det er greit å gå ut og treffe en gammel flamme, og planlegge at i kveld så skal jeg flørte med han... Det sier noe om manglende respekt for kjæresten din, synes jeg. Om man flørter litt tilfeldig med en eller annen man treffer et eller annet sted en dag, det er litt annerledes... Så har det jo litt med hvor man er i livet, og i forholdet. Har man akkurat blitt sammen, så er det kanskje ikke så ok å se at kjæresten flørter med alle andre. Har man vært sammen i mange år, bodd sammen, er trygge på hverandre, så er det sikkert greit for mange at kjæresten flørter litt innimellom.

Kizza1365380506

Ja, fint å vite at en kan hoppe direkte til nestemann hvis ekteskapet skulle gå skeis???

Makan!

Syltynn unnskyldning!

En vet da vel om en er attraktiv eller ikke selv om en lar være å flørte? Jeg gjør ihvertfall det.

Vent til du blir 40 så tror jeg nok at pipen får en annen lyd. :o)

Det man tror er kjærlihet for resten av livet er ikke alltid sant. Og når man ikke får tilbakemelding fra ektefelle/samboer lenger, når alt er blitt rutine, og kjedelig så er det kjekt å få komplimenter om man ikke gjør noe med det.

Mvh

laguna1365380434

Ja, fint å vite at en kan hoppe direkte til nestemann hvis ekteskapet skulle gå skeis???

Makan!

Syltynn unnskyldning!

En vet da vel om en er attraktiv eller ikke selv om en lar være å flørte? Jeg gjør ihvertfall det.

Det er det aller dummeste jeg har hørt noen gang..:-o

Jeg tror mere at folk som er så rigide og regelbundene at de ikke tillater verken seg selv eller partner en liten flørt nå og da, nok har større sjanse for å fort bli single og således måtte søke opp en ny seng..;)

Den slags urealistisk og strengt tull forårsaker bare stress, ubehag, og unødvendige tidlige brudd, tror nå jeg..

Forøvrig kunne jeg ikke tenke meg å gå til sengs med en tredjedel av de jeg flørter med og i de tilfellene jeg kunne, akkurat, TENKT meg det, klarer jeg fortsatt helt fint å holde meg på matta;)

'Flørting' er et veldig åpent begrep. De fleste som har et rimelig avslappet forhold i sosiale settinger, 'flørter' med både kvinner og menn i den forstand at man byr på gode smil, har blikkontakt, tiltaler folk med navn, tar dem på armen, gir en klem hvis det passer, viser interesse, gir av seg selv osv.

Jeg er imidlertid av den oppfatning av at hemmeligheter bak ryggen på kjæreste / samboer / ektefelle ikke er noe ålreit. Jeg liker rett og slett ikke å lyve eller fordreie sannheten, det kjennes på alle måter feil ut.

Personlig kan jeg altså overhodet ikke tenke meg å aktivt gå inn i et 'flørteforhold'.

Clue1365380406

Det er det aller dummeste jeg har hørt noen gang..:-o

Jeg tror mere at folk som er så rigide og regelbundene at de ikke tillater verken seg selv eller partner en liten flørt nå og da, nok har større sjanse for å fort bli single og således måtte søke opp en ny seng..;)

Den slags urealistisk og strengt tull forårsaker bare stress, ubehag, og unødvendige tidlige brudd, tror nå jeg..

Forøvrig kunne jeg ikke tenke meg å gå til sengs med en tredjedel av de jeg flørter med og i de tilfellene jeg kunne, akkurat, TENKT meg det, klarer jeg fortsatt helt fint å holde meg på matta;)

Hallo!

Det er da ikke det at jeg har i mot flørting på et uskyldig nivå!

Men jeg reagerte på denne kommentaren som Kizza skrev : "En slags trygghet også om samboer/ekteskapet skulle gå skeist liksom."

Akkurat det ble bare for dumt!

Annonse

Clue1365380406

Vent til du blir 40 så tror jeg nok at pipen får en annen lyd. :o)

Det man tror er kjærlihet for resten av livet er ikke alltid sant. Og når man ikke får tilbakemelding fra ektefelle/samboer lenger, når alt er blitt rutine, og kjedelig så er det kjekt å få komplimenter om man ikke gjør noe med det.

Mvh

Joda, ser poenget i det....men reagerte på denne kommentaren du skrev: En slags trygghet også om samboer/ekteskapet skulle gå skeist liksom.

Det ble liksom ikke helt i min setting for flørt.

Likevel, veldig enig med deg i at det er deilig å få komplimenter, og det var kanskje det du mente? :)

laguna1365380434

Hallo!

Det er da ikke det at jeg har i mot flørting på et uskyldig nivå!

Men jeg reagerte på denne kommentaren som Kizza skrev : "En slags trygghet også om samboer/ekteskapet skulle gå skeist liksom."

Akkurat det ble bare for dumt!

Ah.. sorry litt raskt svar..:-o

Ble litt ivrig, leste ikke i kontekst her, beklager, beklager..

Forøvrig enig i at det er ufint å "forsikre seg" mot eventuelt nedlående singletilværelse mens man er i et forhold..

Det er ikke derfor jeg synes man bør flørte mer&med fler i hvertfall:o)

Kizza1365380506

Joda, ser poenget i det....men reagerte på denne kommentaren du skrev: En slags trygghet også om samboer/ekteskapet skulle gå skeist liksom.

Det ble liksom ikke helt i min setting for flørt.

Likevel, veldig enig med deg i at det er deilig å få komplimenter, og det var kanskje det du mente? :)

Ja det var jo det selvfølgelig. At en er attrativ for andre enn partneren liksom. At en ikke har mistet draget om en er så uheldig at forholdet strander.

Mvh

laguna1365380434

Det er forskjell på flørting og flørting.

Men hadde jeg fått vite at fyren hadde hatt seg med noen andre uten å fortelle, da hadde ikke dette huset stått lenge.

Ingen som snakker om å ha seg her;)

Det ville være å drive flørten langt.

Jeg snakker om å bevisst kikke på, flørte med og nyte selskap med andre menn.

Hvilket jeg synes er helt ok, men det er selvsagt snakk om å holde seg på matta.

Noen synes det er ugreit og respektløst.

"Er det virkelig forbudt om man er sammen med noen?"

Nei - det er ikke forbudt.

"Er det "skjerpende" om man planlegger det?"

Det kommer an på omstendighetene rundt det.

"Om man flirter med en som en tidligere har hatt ting på gang med?"

Da skal man begynne å tenke seg litt om - å forsøke å se det fra partnerens side.

"Er det bare ikke greit uansett?"

Det er aldri "enten eller".

"Det er jo i såfall både usunt, urealistisk og kjedelig?"

Som sagt eller ment - det er lov å bruke hodet, selv om man flirter litt.

"Har man rett, og ikke for å snakke om lyst, til å vite slikt?!"

Normalt sett så synes jeg ikke det er nødvendig å fortelle partneren om at man har flørtet med, eller blitt flørtet med.

"Dere kan da ikke mene at man skal slutte å flirte/kikke litt om man har kjæreste?"

Nei - det synes ikke jeg heller.

"Hva synes dere? Bør man flirte?"

Ja - man bør flirte litt.

"Med hvem? Er det enkelte man ikke bør flirte med?;)"

Ja - det er enkelte man ikke bør flirte med, og eksen(e) dine er en av dem.

Annonse

Ingen som snakker om å ha seg her;)

Det ville være å drive flørten langt.

Jeg snakker om å bevisst kikke på, flørte med og nyte selskap med andre menn.

Hvilket jeg synes er helt ok, men det er selvsagt snakk om å holde seg på matta.

Noen synes det er ugreit og respektløst.

Du skrev noe om at en ikke burde fortelle om enhadde ligget med noen. Det er jeg svært uenig i -i mine forhold. Hva du gjør er jo ett fett for meg ;o)

laguna1365380434

Du skrev noe om at en ikke burde fortelle om enhadde ligget med noen. Det er jeg svært uenig i -i mine forhold. Hva du gjør er jo ett fett for meg ;o)

Jamen, det er var i en helt annet og sikkert halvt år gammel tråd, som dreide seg om hvordan man burde forholde seg om nå skaden alt hadde skjedd..;)

Jeg har skrevet mye rart jeg, om vegetarianisme, fine filmer og sminkesaker, sånn helt blandt annet, uten at det har noe med denne tråden å gjøre;)

Jamen, det er var i en helt annet og sikkert halvt år gammel tråd, som dreide seg om hvordan man burde forholde seg om nå skaden alt hadde skjedd..;)

Jeg har skrevet mye rart jeg, om vegetarianisme, fine filmer og sminkesaker, sånn helt blandt annet, uten at det har noe med denne tråden å gjøre;)

Det sto i det første innlegget i denne tråden ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...