Gjest brusa Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Tror jeg aldri har vært så sjokkert over manglende positiv innstilling før...så jeg bare MÅ sjekke om det kun er jeg som mener dette...i tilfelle synes jeg det er rart folk gidder å satse på et forhold i det hele tatt: I "utrolig lei meg idag"-tråden skrev "erwin": "en jobber seg ikke ut av" det faktum at man er lei av personen man en gang var kjæreste med. Man kan heller "jobbe seg til" f eks seksuell tenning på vedkommende. Sitat slutt. Min oppfatning er at man så absolutt kan bli lei og likevel finne tilbake gnisten hvis en går inn for det...og det gjelder også på det seksuelle plan. Hva mener dere ? Jeg krysser fingrer for at verken jeg eller noen jeg kjenner møter en mann med slik innstilling. Ikke rart par forlater hverandre så snart det blir litt for travelt (f.eks. i småbarnstiden).. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124951-m%C3%A5-bare-h%C3%B8re-hva-dere-synes-om-dette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Vel.. Jeg tror kanskje ikke et gammelt forhold på noe punkt blir helt like kjempe spennende og morsomt som det var i begynnelsen.. Andre kvaliteter tilsettes jo også etterhvert. Hvis man virkelig er dritlei kjæresten og ikke tror det går over heller, bør man for alles beste slå opp, kjapt! Jeg er ikke permanent lei typen;), selvom jeg er drittlei ham i blandt.. Så klart det går over! Han er morsom, vi snakker sammen og prøver å interessere den andre. Fungerer bra fortsatt det. Ville ikke byttet ham ut med noen. På tross av det faktum at jeg altså innimellom er skit lei hele fyren.. Forhold er jo gjerne litt dumpete, ikke bare dramamessig, men også på hvor givende det er.. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124951-m%C3%A5-bare-h%C3%B8re-hva-dere-synes-om-dette/#findComment-758245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 40 + og singel Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jeg mener at det er bortkastet å bruke masse energi på å reparere forhold som er gått i stykker. Jeg har brukt mange år av mitt liv til akkurat dette, men gløden kom aldri tilbake uansett hvor mye vi slet og strevde og gikk i terapi og gudvethva. Resultatet ble at jeg ble syk, og etter bruddet tok det meg år å komme meg fysisk og pyskisk på bena igjen. I alt slitet og strevet med å tilpasse seg for at forholdet skal fungere glemmer man å ta vare på seg selv og sin egen integritet. Jeg tror ikke det er sunt å være sammen med samme partner hele livet fra ungdom til alderdom. Noen trives med det ja, og vokser sammen, men de aller, aller fleste utvikler seg i ulike retninger. ---------------------------Når jeg ser tilbake på mitt liv så er jeg en helt annen nå, med andre meninger og verdier enn da jeg var 20 og 30. Hvordan kan vi forvente at et par over år utvikler seg i samme retning?--------------------- Nå kan jeg ikke fatte hva jeg så i han som var min store kjærlighet da jeg var 20, og heller ikke han som var min store kjærlighet da jeg var 30. De skjønner sikkert heller ikke hva de så i meg. ----------------------Hvis vi ikke skal stagnere i vårt eget liv tror jeg vi må tørre å miste fotfestet innimellom og våge å bryte ut av det som er trygt men akk så kjedelig og til tider nedbrytende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124951-m%C3%A5-bare-h%C3%B8re-hva-dere-synes-om-dette/#findComment-758248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Klart man blir lei når hverdagen kommer og fyren begynner å forvente at du funker bare som husholderske og elskerinne. Da er det ikke mye å jobbe med men bedre å skippe forholdet når man klarer det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124951-m%C3%A5-bare-h%C3%B8re-hva-dere-synes-om-dette/#findComment-758255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkelig sølvbrud Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Kunsten er å holde forholdet ved like hele veien. lykkelig sølvbrud : - ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124951-m%C3%A5-bare-h%C3%B8re-hva-dere-synes-om-dette/#findComment-758288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest selje Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Vel.. Jeg tror kanskje ikke et gammelt forhold på noe punkt blir helt like kjempe spennende og morsomt som det var i begynnelsen.. Andre kvaliteter tilsettes jo også etterhvert. Hvis man virkelig er dritlei kjæresten og ikke tror det går over heller, bør man for alles beste slå opp, kjapt! Jeg er ikke permanent lei typen;), selvom jeg er drittlei ham i blandt.. Så klart det går over! Han er morsom, vi snakker sammen og prøver å interessere den andre. Fungerer bra fortsatt det. Ville ikke byttet ham ut med noen. På tross av det faktum at jeg altså innimellom er skit lei hele fyren.. Forhold er jo gjerne litt dumpete, ikke bare dramamessig, men også på hvor givende det er.. ) Mitt ekteskap har vart i veldig mange år. Det har gått veldig opp og ned, vi har vært lei (ikke alltid samtidig), vi har vært rasende, på kanten av skilsmisse. Vi har flørtet med andre (jeg har lest tråder fra i går først i dag!), vi har (i smug) hatt forhold til andre. Det har vært fælt og det har vært flott. Vi elsker hverandre. Høyt! Livet snur og vender seg så forskjellig. Man gjør så godt man kan og av og til detter man av lasset og prøver å reise seg igjen, og greier det. Vi er glade (svakt sagt) over at vi er sammen. At vi har holdt ut. At vi har klart det. Jeg syns dere er så kategoriske, mange av dere. Enten er det slik, eller så er det sånn, liksom. Og veldig fort FY SKAM. Og jeg var like rystet som brusa over innlegget som er nevnt over. Fy faen for en drittsekk - svare slik når noen er så opprørte og ute av seg. Det er fy skam, det! Pinlig mangel på empati og sosial intelligens. Mener 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124951-m%C3%A5-bare-h%C3%B8re-hva-dere-synes-om-dette/#findComment-758707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brusa Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Sitat: "Problemer kan ikke løses", skriver du ironisk... ...jeg vet hittil ingen som klarer å tvinge seg selv til å tenne på en partner man har gått lei av... ...jeg er enig i at det er problemer som kan løses i et forhold, men blant de hører ikke tapt lyst på partneren... Tror du det er du ganske så naiv... - erwin Sitat slutt.. Så hvor lang periode kan man tillate seg da, uten lyst på partneren ?? Jeg mistet lysten på han en lang periode jeg...men nå er den på topp :-) Det kommer jo an på hva som er grunnen til at man mister lysten da...men i mange tilfaller går det garantert an å gjøre noe med det :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124951-m%C3%A5-bare-h%C3%B8re-hva-dere-synes-om-dette/#findComment-758727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.