Gå til innhold

Ekstremt overvektig

blaagutt18

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på 19år som har slitt med kratig overvekt de siste årene. Vekten plager ikke meg og jeg har på en måte motsatt anoreksi. Jeg ser ikke at jeg er tjukk og at jeg må gjøre noe med det. Jeg er 190cm høy og veier 139kg.

De siste måndene har jeg hatt lite matlyst, jeg spiser nesten ingenting. Derimot har jeg begynt å drikke alkohol, da går det gjerne 6l øl. Jeg er lite fysisk aktiv p.g.a min psykiske helse.

Jeg trodde at siden jeg ikke spiste noe og måtte tvinge i meg mat minst en gang om dagen at jeg faktisk hadde gått ned et par kilo. Men, neiida. Jeg har gått opp 3kg på 2 månder.

Spiser brødskriver med ost på eller frokostblanding uten sukker, når jeg først tvinger i meg mat.

Det går mye melk derimot, 1-2l H-melk med kaffe om dagen. Kan dette være årsaken til overvekten?

Hva har jeg rett til med tanke på hjelp? For jeg vet at min vekt er farlig for helsa, men jeg klarer ikke å se at jeg er overvektig. Jeg føler meg syltynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke sign.

Prøv å bytt ut H-melken med skummet melk. Spis regelmessige måltider, Lite og ofte. Prøv å kutt ut øl, det legger du på deg av. Og prøv å gå deg en liten tur hver dag. Start med 20 minutter, øk på hvis (når) du orker. Du vil etterhvert merke at den psykiske helsen også bedres fordi kroppen endrer seg. Kiloene vil neppe "renne" av, men at det skjer noe, det er jeg helt sikker på. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bevist at økt fysisk aktivitet er godt for folk med dårlig psykisk helse - så ut og gå! Walkman med kjapp musikk er suverent turfølge, du trenger ikke gå langt de første gangene, men snart merker du fremgang.

H-melk er ikke sunt på noen måte, hvis du må ha melk i kaffen så bruk lettmelk hvis du ikke orker skummet. 4-5 små måltider om dagen og selvfølgelig ikke litervis med øl! Øl er proppfullt med kalorier og har lite næring.

Hvis du føler at du ikke kommer noen vei så ta kontakt med legen din for å få hjelp. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overvektig jeg også

Prøv å bytt ut H-melken med skummet melk. Spis regelmessige måltider, Lite og ofte. Prøv å kutt ut øl, det legger du på deg av. Og prøv å gå deg en liten tur hver dag. Start med 20 minutter, øk på hvis (når) du orker. Du vil etterhvert merke at den psykiske helsen også bedres fordi kroppen endrer seg. Kiloene vil neppe "renne" av, men at det skjer noe, det er jeg helt sikker på. Lykke til

Hallo Ved kraftig overvekt kan en få tabeletter som hjelper til med slankingen. Tabelettene er reseptbelagt. Selv går jeg på Xenical og får oppfølgning av lege, ærneringsfysiolog og trening. Det er ingen "mirakelkur" det krever mer egeninnsatt en bare og ta tabeletten. Søk på xenical på internett så finner du mer informasjon om dette opplegget eller ta kontakt med legen din. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...