Gå til innhold

Det var liksom akkurat dèt jeg ønsker meg....

Anbefalte innlegg

I dag begynte jeg å ommøblere på rommene i huset, vi venter barn, må vite. Soverommet vårt skal opp i andre etasje ved siden av barnerommet. Hundene skal få eget rom, -vårt gamle soverom. Arbeidsrommet mitt skal ned i kjelleren. Jeg begynte dagen med å pakke og planlegge. Min bedre halvdel fikk tilkalling til jobben tidlig i dag for å restarte en server, så jeg fikk dagen for meg selv ;-)

For å få plass til et arbeidsrom i kjelleren måtte jeg ommøblere litt der også. Jeg kostet gulv og feide vegger, så å si. På fire av kjellerrommene har vi ’sandgulv’ , dvs vi skal legge gulv med tid og stunder. Her tenkte jeg å lagre endel skrot som opptok plassen der jeg skal ha arbeidsrommet hvor det er tregulv. Når jeg holder på å flytte ting fra det nye arbeidsrommet og over til rommet med sandgulv blir jeg oppmerksom på et hull som er gravd opp. Jeg tenker som så at det er sikkert der min bedre halvdel hadde gravd ned sølvtøyet i mangel av safe. Men neida, det var små spor i sanden som min bedre halvdel ikke kunne være skyldig i...

Vi hadde en sekk med hundefòr i kjelleren som var urørt.

Katt... nei. Grevling.... nei, for da hadde sporene vært i taket. Hmmmm... rotte???

Forslag?

Hva slags dyr graver seg ned 2.5 meter fra utsiden av et hus og under grunnmuren for så å grave masse hull i kjelleren??

Fortsetter under...

Annonse

Det kan nok være rotter. Rotter er vel de eneste skapningene vi har her til lands som klarer å forsere betong, jeg tipper rotter. Legg ut gift og sett ut rottefeller!

Det kan nok være rotter. Rotter er vel de eneste skapningene vi har her til lands som klarer å forsere betong, jeg tipper rotter. Legg ut gift og sett ut rottefeller!

Altså, dyrene har gravd seg to,komma,fem meter ned under grunnmuren før de kom inn i kjelleren. Og fòrsekken med hundemat var urørt..

Altså, dyrene har gravd seg to,komma,fem meter ned under grunnmuren før de kom inn i kjelleren. Og fòrsekken med hundemat var urørt..

Prøv å sett opp et par feller, så finner du nok ut hva som innvaderer kjelleren.

Du kan lese denne historien: http://home.no.net/kjelgil/rotte.htm

Der er bilde av rottelort, så kan du evt. sammenligne ;o)

Hvis du tror det er rotte, så ikke legg ut rottegift, pga rotten kan dø inni i vegger o.l. og forårsake lukt.

Du kan lese denne historien: http://home.no.net/kjelgil/rotte.htm

Der er bilde av rottelort, så kan du evt. sammenligne ;o)

Hvis du tror det er rotte, så ikke legg ut rottegift, pga rotten kan dø inni i vegger o.l. og forårsake lukt.

Hei Vanedis. Takk for linken. Jeg tror ikke det er rotte, men et adskillig større dyr pga størrelsen på alle hullene som er gravd opp. Jeg funderer på om det er en ilder.

Skal kontakte firma som tar seg av skadedyr og høre hva de sier.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...