Gå til innhold

Overnaturlige opplevelser

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke annet enn en jeg tror enkelte mennesker innehar en sterk intuisjon...tror vi kunne brukt mye mer av oss selv om vi åpnet for det jeg :-)

Min teori (jeg påstår ikke dette er sant, men jeg tror det):

Jo lenger i utviklingen vi kommer jo mer forsvinner egenskapen (intuisjon) fordi vi ikke bruker den..

Dyrene har den ennå..noen av de kan "føle på kroppen" at ting vil skje lenge før de gjør det..

Leste nettopp en bok om hjernen og dens utvikling..og der stod det mye om nervetråder og hvordan "hva de reagerer på" tilpasser seg omgivelsene og hvilken info vi har bruk for for å overleve.

Mye blir altså "skrudd av"..og der tror jeg det med intuisjon kan forklares. Ikke alle "skrur av"...

Ikke annet enn en jeg tror enkelte mennesker innehar en sterk intuisjon...tror vi kunne brukt mye mer av oss selv om vi åpnet for det jeg :-)

Jo lenger i utviklingen vi kommer jo mer forsvinner egenskapen (intuisjon) fordi vi ikke bruker den..

Dyrene har den ennå..noen av de kan "føle på kroppen" at ting vil skje lenge før de gjør det..

Leste nettopp en bok om hjernen og dens utvikling..og der stod det mye om nervetråder og hvordan "hva de reagerer på" tilpasser seg omgivelsene og hvilken info vi har bruk for for å overleve.

Mye blir altså "skrudd av"..og der tror jeg det med intuisjon kan forklares. Ikke alle "skrur av"...

Vet du teknikker for å åpne seg for slike ting da?

Eller andre ting... hørte en gang at man kan stirre seg selv inn i øynene i bare lyset fra stearinlys, og man vil se seg selv i tidligere liv... tror jeg prøvde det da jeg var yngre uten hell.

Gjest såå nyskjerrig

interresant...fortell mer...

Tror ikke jeg kan bidra med noe særlig her...men man kan jo prøve å stoppe opp innimellom og kjenne litt på "magefølelsen" og se hva som skjer :-)

Følg instinktet/magefølelsen/intuisjonen..jeg er sikker på alle har det i seg og at det bare er snakk om å prøve å ta det i bruk.

Vet det kan høres helt vilt ut...men hunden min har blitt "sympatisyk" som jeg kaller det med meg... med samme tydelige symptomene..helt vilt...

Men for meg en bekreftelse på at sanser kan fange opp mye mer enn vi lar våre gjør idag.

Vet du teknikker for å åpne seg for slike ting da?

Eller andre ting... hørte en gang at man kan stirre seg selv inn i øynene i bare lyset fra stearinlys, og man vil se seg selv i tidligere liv... tror jeg prøvde det da jeg var yngre uten hell.

Kurs for å åpne... hva skal man kalle det... kanalene?

www.silvaultramind.no

Deborah Borgen fra Fornemmelse for Mord er instruktør på noen av kursa.

Annonse

Tror ikke jeg kan bidra med noe særlig her...men man kan jo prøve å stoppe opp innimellom og kjenne litt på "magefølelsen" og se hva som skjer :-)

Følg instinktet/magefølelsen/intuisjonen..jeg er sikker på alle har det i seg og at det bare er snakk om å prøve å ta det i bruk.

Vet det kan høres helt vilt ut...men hunden min har blitt "sympatisyk" som jeg kaller det med meg... med samme tydelige symptomene..helt vilt...

Men for meg en bekreftelse på at sanser kan fange opp mye mer enn vi lar våre gjør idag.

forresten så spydde gubben engang da jeg var på det verste "morgenkvalm-stadiet" da jeg var gravid...men bare en morgen. He-he :-) Kanskje han var sympatikvalm med meg ??? Mobbet han litt for det da... Thihi :-)

he.he, jeg er litt opptatt av det med dyrene jeg da... og tror at de har beholdt egenskaper vi mennesker lukker øynene for og dermed ikke bruker..

Kom på en historie som viser hvor viktig psyken hos et levende vesen er:

Foreldrene mine skulle på ferie og jeg skulle passe

"Gamlehunden" vår i deres hus.

De reiste om morgenen (samme tid som de brukte å reise på jobb) og jeg kom til huset i 15-tiden..Da lå hunden med minimal blodsirkulasjon, lilla inne i munnen og beveget seg ikke. Vi bar den inn i bilen og kjørte til veterinæren som sa at vi burde avlive den, hjertet hadde nesten sluttet å slå....

Jeg ringte foreldrene mine, som var på bilferie og de snudde selvfølgelig med det samme...

Hunden var fremdeles så godt som livløs og jeg var helt fortvilet...helt til fem minutter før foreldrene mine kom kjørende opp bakken til huset vårt...Da reiste nemlig hunden seg for første gang den dagen og tuslet ut på plenen og ned mot bilen...

Veterinæren fikk sjokk da vi kom tilbake dagen etter og trodde nesten ikke det var samme hunden..

Han hadde da følt seg forlatt av stammen og la seg ned for å dø...han var jo 13 år gammel..men hadde vært frisk helt til den dagen.

Han døde fem dager etter dette, da tålte ikke hjertet mer...

Jeg tror neppe dette var tilfeldigheter...at han nesten skulle dø den dagen...

Gjest uten signatur

Noe så enkelt som at to mennesker stadig vekk tenker samme tanke samtidig, eller at en tenker på en person som så ringer akkurat da, kanskje fra andre enden av landet, DET er jo bevis på at det er forbindelseslinjer vi mennesker ikke fullt ut forstår.

Dette skjer meg igjen og igjen, så det er IKKE tilfeldig alle gangene iallefall.

Er vel flere som ikke vil tro på slikt, men... Vi bodde på en herregård fra 1900 tallet for flere år siden og der skjedde det ting. For mye til å fortelle her men to litt spesielle ting var... Min mor og søster var alene hjemme og de kranglet. Søstra mi gikk opp i annen etg.og en liten stund etter bråkte det ille. Moren min trodde søstra mi var sint og slang møbler rundt og vise versa... Dagen etterpå sier moren min at søstra min godt kunne skjerpe sinnet sitt og ikke ommøblere huset slik neste gang. Og da viste det seg at de begge hadde sittet i hver sin etg, og hørt den andre bråke i sinne, og så var det ingen av dem. Vi hadde tre stuer og i en av dem var et "åpent hjørne". Hadde en Grand Danois og en Bishon Frisee den gangen. Plutselig kunne de skvette til og larme som gale mot dette hjørnet, mens de rygget og oppførte seg rart. Vi testet et par ganger hundene med å kaste varm godluktende kylling ol. bort i det hjørnet, men de enset overhode ikke maten. Selv kunne jeg som jentunge legge opp kort på rad og føle med hånden hvem som var størst. Det ble en litt rar følelse i hånden og 98% av gangene tok jeg det høyeste kortet selv om det lå mange der . Klarer nok ikke det i dag :) Så jeg tror det er "mer mellom himmel og jord"... :) Hilsen...

Vanskelig å vite om det er overnaturlig, intuisjon, forventing eller rutine kanskje...

Som barn hørte jeg faren min ti-femten minutter før han kom hjem. (til forskjellige tider) Nå hender det jeg hører samboeren min på samme måte.

Som sykepleier på nattevakt har jeg ofte fått "dårlig magefølelse" om at det skjer noe på et rom, gått og sett etter, og funnet pasienten dårlig, på vei ut av sengen osv,-altfor mange ganger til at jeg tror det er tilfeldig... Mulig det har med rutine å gjøre, men etterhvert ble denne lille "alarmen" så tydelig at jeg ikke turte overse den.

...Men om det er _overnaturlig_ vet jeg ikke....Men alt som ikke står i lærebøkene er kanskje det???

Kurs for å åpne... hva skal man kalle det... kanalene?

www.silvaultramind.no

Deborah Borgen fra Fornemmelse for Mord er instruktør på noen av kursa.

3800 kroner, jo :o( over halve min mnd støtte fra hovedsponsor lånekassen. Det finnes ikke bøker o.l da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...