Rubia Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Har nå muligheten til å legge inn xp. Er det bedre enn win98 ? Smak og behag såklart, men har hørt at win98 kan lage endel problemer på maskinen. Kan det skje noe med det jeg har liggende inne på maskinen når jeg innstallerer xp ? Hva med programmer ol. som bruker win. for å funke, hva skjer med dem ? Maskinen min henger seg opp ofte, og begynner og slutter med beskjed om at maskinen har utført en ulovlig operasjon. Fortsetter det så...bla bla bla. Er lei dette nå og håpet dette kunne rette seg ved å legge inn xp. Har hatt gratisprogrammer på oppryddning av stasjoner etc. men det har ikke hjulpet. Bør jeg bytte til xp, og vil det mest trolig gå smertefritt ? Takk for svar. Hilsen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125048-bytte-win98-med-xp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
citoyen Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Dersom du har 98 på maskinen din nå er den mest sannsynlig såpass gammel at det ikke vil være lurt å oppgradere til XP. XP krever mye mer maskinkraft, og er også litt særere på hvilke komponenter som finnes i maskinen. Dersom du vet at maskinen er kraftig nok, kan det lønne seg å installere XP. Men ettersom du har problemer med den eksisterende installasjonen av 98 bør du ikke installere XP direkte oppå den - men ta backup av alle filer du vil ta vare på (dokumenter, mail, adressebok, bilder osv), og så formatere harddisken før du installerer XP. Hvis ikke er det stor sannsynlighet for at du bare drar med deg problemene videre. Etter du har gjort dette må du installere alle programmene på nytt. Hvis maskinen ikke er kraftig nok for XP kan du ha god nytte av å gjøre som over, men installere 98 på nytt i stedet for XP. Windows 98 er et operativsystem som er lite robust, og "forfaller" etterhvert som man installerer og avinstallerer programmer. En ny, frisk installasjon bør ta knekken på de fleste feilmeldingene - medmindre de er forårsaket av feil på maskinen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125048-bytte-win98-med-xp/#findComment-759002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.