Gå til innhold

Nå er jeg forbannet!

Anbefalte innlegg

Gjest raklerakel

Hei alle sammen! Jeg har en hanhund flat, men nokså liten i vekst. Min hund er litt redd andre hannhunder, så han har funnet ut at angrep ofte er det beste forsvar. Vi går ofte turer i marka her, noe vi også gjorde i dag. Ett stykke gikk han løs, men så begynte det og bli endel andre mennesker og hunder så jeg satt han i bånd. Så møter vi en kjempestor Golden hannhund som er løs, jeg roper til eiern og spør om hun kan kalle inn hunden og/eller sette hann i bånd, hvor kjerringa svarer: "hvorfor det?" Jeg forklarer og hun sier "det er bedre at de ordner opp selv". (Noe som er lett for henne og si da, beistet hennes var dobbelt så svær som min) SÅ angriper hennes beist min lille hund, og jeg nermest skriker til henne at nå, får du bort bikkja di. MIn hund kommer seg unna (lettere skadet) og hennes hund begynner og jakte på min hund, Jeg griper tak i hunden hennes, og ber henne ta han selv, så jeg fikk gå etter min egen hund, og se hvordan det gikk. Er ikke nrml. folkeskikk og kalle inn hunden sin når man møter andre mennesker, eller i det minste når de ber om det? Håper på seriøse svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125059-n%C3%A5-er-jeg-forbannet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig er det normal folkeskikk å forsøke å kontrollere sin egen hund når andre ber om det! Du kjenner din hund - og dersom du ikke har tro på at det vil fungere med normal "hilsing" osv. så respekterer man det.

En annen ting er at selv veldresserte hunder kan være vanskelig å få kontroll over øyeblikkelig i slike situasjoner. Men man forsøker selvfølgelig som best man kan!!! (Vår hund må av og til kalles inn flere ganger dersom han har rukket å starte lek med andre hunder. Til gjengjeld trekker han seg unna enhver hund som har aggressive tendenser - han snur bare ryggen til!)

Gjest raklerakel

Selvfølgelig er det normal folkeskikk å forsøke å kontrollere sin egen hund når andre ber om det! Du kjenner din hund - og dersom du ikke har tro på at det vil fungere med normal "hilsing" osv. så respekterer man det.

En annen ting er at selv veldresserte hunder kan være vanskelig å få kontroll over øyeblikkelig i slike situasjoner. Men man forsøker selvfølgelig som best man kan!!! (Vår hund må av og til kalles inn flere ganger dersom han har rukket å starte lek med andre hunder. Til gjengjeld trekker han seg unna enhver hund som har aggressive tendenser - han snur bare ryggen til!)

Jo , jeg kjøper den, det er ikke så lett. Men hennes hund kom ikke bort til oss for og leke. Og hun ropte ikke navnet hans en eneste gang. Takk for at det ikke bare var jeg som synes hun var uforskammet.

Annonse

Gjest raklerakel

"Jeg har en hanhund flat"

Kjære vene, hva hadde du i norsk?

Jeg hadde 6, til tross for at jeg sliter med rettskrivning. Hvordan det? Det må være rom for alle her, ikke bare de med mest korekte formuleringer, eller uten skriveleifer. God søndag til deg også

Gjest raklerakel

Det skal være to n'er når mann snakker om kjønn, altså hannhund. Flat er jeg med på, det er ingen hundefolk som sier Flatcoated Retriever... Altfor langt...

Ante virkelig ikke at det var sånn, men nå vet jeg det. Kommer sikkert til og skrive feil på en eller annen måte i alle innleggene mine, og det kommer sikkert alltid til og være noen som henger seg opp i det. Uansett, det var ikke poenget i innlegget. Poenget var at dama ikke gadd og rope på hunden sin, når jeg ba henne om det. En annen ting hadde jo vært om hunden ikke gadd og høre etter, det kan jo skje den beste. Vennlig hilsen

Annonse

Ante virkelig ikke at det var sånn, men nå vet jeg det. Kommer sikkert til og skrive feil på en eller annen måte i alle innleggene mine, og det kommer sikkert alltid til og være noen som henger seg opp i det. Uansett, det var ikke poenget i innlegget. Poenget var at dama ikke gadd og rope på hunden sin, når jeg ba henne om det. En annen ting hadde jo vært om hunden ikke gadd og høre etter, det kan jo skje den beste. Vennlig hilsen

Poenget er vel at en måtte være hundemenneske for å forstå hva du mente. "Jeg har en hannhund, flatcoated retriever" hadde vært litt tydeligere.

Ja, jeg synes også det er normal folkeskikk å kalle inn hunden sin når man møter andre hunder i bånd.

Løse hunder ser jeg an, da det normalt insinuerer at de er godt sosialiserte og vettuge mellom øra.

Hunder i bånd er ofte i bånd av en eller annen årsak om ikke bare at eieren ikke ønsker å slippe den løs.

Hunder som er i bånd kan også reagere annerledes enn når de er løse fordi de kjekker seg, føler seg usikre, skal beskytte eieren f.eks. og man lar ikke hunden sin gå bort da.

Det irriterer meg også når jeg trener med hunden at andre slipper bikkjene sine bort når de ser at vi jobber, og forstyrrer. Noen ganger får jeg hjelp av bikkja mi som jager "løshundene" bort:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...