Gå til innhold

Datteren min liker å være sammen med utlendinger...

Anbefalte innlegg

Gjest strandhai

Jeg kan da ikke huske en eneste fest på lokalet hvor folk ikek slåss. Det var ikke en eneste innvandrer der.

husker den gangen en fyr løp bak en annen med motorsag også. Tror ikke det hadde vært så mye skumlere om det hadde vært en av dem som hadde vært brun i huden.

Og poenget ditt med det meningsløse innlegget var...?

Fortsetter under...

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pip

21

• Goliath

15

• snø

10

• Grip

9

Mest aktive i denne tråden

Gjest strandhai

Om mitt var meningsløst, så var vel ditt det også?

Du har sett invandrere slos,s jeg har sett nordmenn sloss. Og så?

Da jeg skrev det innlegget var jeg fortsatt en smule sjokka, jeg har aldri vært vitne til en slåsskamp før, langt mindre blind vold, som det her dreide seg om. En kar gikk bort til en annen og slo han ned......

Kall meg gjerne ultrakonservativ og gammeldags, jeg bryr meg ikke, men jeg er av den overbeviste oppfatning at vold blant innvandrere burde bli slått mye hardere ned på enn vold blant etniske nordmenn. (Burde egentlig vært full intoleranse mot all vold, uansett hvem som utfører den...)

Kriminalitet burde føre til andre kosekvenser enn fengsel for innvandrere.....mener jeg, da...

Det er ingen venninner, bare gutter og tror hun er kjæreste med en. Ellers har det seg slik at de er gjenger som holder sammen av gutter og alle er vennene hennes. Og hun forguder dem og synes jeg er meget dum som ikke forstår hvor grie de er.

Jeg er enig med Dorthe, noe skurrer her. Det er helt normalt å ha venner med fremmedkulturell bakgrunn, men når hun er sammen med en gjeng av bare gutter da ville jeg reagert. Jeg er selv mor til to døtre på femten og tyve, og jeg jobber også med barn og ungdom. Det er mere gjengdannelse blant minoritetsgutter enn andre ungdommer, den gjengdannelsen er ikke positiv. Det er farlig å ikke reagere fordi en er redd for rasiststemplet. Samtidig er den grensen meget uklar, og jeg har ikke problemer med å forstå usikkerheten din.

Ej.

Det må jo nesten bli subkulturer om ingen nordmenn vil bli kjent med dem?

Hvem har skylda da?

Man bør jo selvsagt bli kjent med folk, også muslimer. Man oppfører seg da anstendig. Men en helt annen sak er å se sin egen datter etablere forhold med muslimer. Til det er kvinnesynet altfor svinsk.

Det er da ikek sagt noe om gjenger her?

Uansett ville jeg prøvd å følge med på hva slags venner ungene mine har, hvm de er og hva de driver med. Og jeg ivlleikke likt at de rotet seg opp i voldelige gjenger. Men jeg ville ikke trukket slutningen at de var voldelige eller skadelige om det ikke var muslimske jenter, men muslimske gutter i gjengen. Det har da sin naturlige forklaring. men om vi er kritiske til at mulsimske jenter ikke får være med av foreldrene sine, så kan vi vel ikke akkurat si at våre ikke får det ;o)

Ikke om vi samtidig kritiserer foreldrene til de muslimske jentene!

Det jeg er kritisk til - og med svært god grunn - er den gjengmentaliteten vi har sett blomstre opp blant innvandrere. Det finnes ikke EN eneste positiv side ved slike gjenger, og du må gjerne være naiv og tro at de fleste av dem ikke er kriminelle. Fakta er at det finnes kriminelle elementer og handlinger i alle disse gjenger (jeg snakker da ikke om "gjenger" som bedriver idrett eller andre "sunne" aktiviteter). Usikker mor forteller at hennes datter vanker i et miljø der det kun finnes innvandrergutter. Hun har ikke spesifikt sagt at det er en innvandrer gjeng, men har heller ikke sagt at det ikke er det. Og jeg tror det er svært sansynlig at det nettopp er det det er....

Annonse

Da jeg skrev det innlegget var jeg fortsatt en smule sjokka, jeg har aldri vært vitne til en slåsskamp før, langt mindre blind vold, som det her dreide seg om. En kar gikk bort til en annen og slo han ned......

Kall meg gjerne ultrakonservativ og gammeldags, jeg bryr meg ikke, men jeg er av den overbeviste oppfatning at vold blant innvandrere burde bli slått mye hardere ned på enn vold blant etniske nordmenn. (Burde egentlig vært full intoleranse mot all vold, uansett hvem som utfører den...)

Kriminalitet burde føre til andre kosekvenser enn fengsel for innvandrere.....mener jeg, da...

Jeg er enig med deg at vold burde stoppes, men akkurat det er vel en naiv utopi?

Intill det får bi prøve å gjøre det vi kan for at det skal være minst mulig vold.

Man bør jo selvsagt bli kjent med folk, også muslimer. Man oppfører seg da anstendig. Men en helt annen sak er å se sin egen datter etablere forhold med muslimer. Til det er kvinnesynet altfor svinsk.

Med andre rod bør nordmenn gifte seg norsk, og muslimser muslimsk.

Det er jo greit at du mener det, men da kan du nesten ikke klage over mangel på integrering.

Det jeg er kritisk til - og med svært god grunn - er den gjengmentaliteten vi har sett blomstre opp blant innvandrere. Det finnes ikke EN eneste positiv side ved slike gjenger, og du må gjerne være naiv og tro at de fleste av dem ikke er kriminelle. Fakta er at det finnes kriminelle elementer og handlinger i alle disse gjenger (jeg snakker da ikke om "gjenger" som bedriver idrett eller andre "sunne" aktiviteter). Usikker mor forteller at hennes datter vanker i et miljø der det kun finnes innvandrergutter. Hun har ikke spesifikt sagt at det er en innvandrer gjeng, men har heller ikke sagt at det ikke er det. Og jeg tror det er svært sansynlig at det nettopp er det det er....

:-)

Nei, det har ikke vært snakket om gjenger her, så vi kanjo nesten la det ligge.

Mua av det du sier omat det blir gjenger av invandrere -ja til en viss grad. Det blir gjenger av fattigdom, sosial og økonomisk. de norske gjengene vi hadde i norge frem til ca 1950-60 vek ikke tilbake for de gjengene vi har nå, snarere tvert imot kan det se ut til.

:-)

Nei, det har ikke vært snakket om gjenger her, så vi kanjo nesten la det ligge.

Mua av det du sier omat det blir gjenger av invandrere -ja til en viss grad. Det blir gjenger av fattigdom, sosial og økonomisk. de norske gjengene vi hadde i norge frem til ca 1950-60 vek ikke tilbake for de gjengene vi har nå, snarere tvert imot kan det se ut til.

Det meste var dårligere for 40-50 år siden. Er det noen spesiell grunn til at vi ønsker å få det slik igjen? Og hvis ikke, så burde vi kanskje gjøre noe med det - annet enn å prate om hvor galt det er å sette krav til våre nye landsmenn- og kvinner. Så langt har i hvert fall innvandringspolitikken bidratt til å skape dette problemet. Og det er ikke kvoteflyktningene jeg snakker om, men alle som kommer inn utenom disse kvotene (det stooore flertallet) - og som vik ikke er i stand til å håndtere. Det finnes flere hull i den norske "innvandringsstoppen" enn det gjør i et middels stort fiskegarn.....

Prinsippielt sett burde det ikke være noe problem; men praktisk sett er det et problemområde man bør skjele litt til - seksualitet. Så lenge din datter er sterk nok til ikke å la seg presse/overtale til å involvere seg seksuelt uten selv å ha et klart ønske om det; burde det ikke være noe spesielt stort problem. Ikke det at menn fra andre kulturer har noe sterkere seksuelt behov enn norske menn; problemstillingen er heller at de som ikke har vært i Norge særlig lenge - og de som ikke har hatt en bevisst tankegang på integrering i det norske samfunnet - i en del tilfeller har en større grad av forventning mht. mannens rolle i et forhold og hva han kan/bør forvente av kvinnen i forholdet.

Det meste var dårligere for 40-50 år siden. Er det noen spesiell grunn til at vi ønsker å få det slik igjen? Og hvis ikke, så burde vi kanskje gjøre noe med det - annet enn å prate om hvor galt det er å sette krav til våre nye landsmenn- og kvinner. Så langt har i hvert fall innvandringspolitikken bidratt til å skape dette problemet. Og det er ikke kvoteflyktningene jeg snakker om, men alle som kommer inn utenom disse kvotene (det stooore flertallet) - og som vik ikke er i stand til å håndtere. Det finnes flere hull i den norske "innvandringsstoppen" enn det gjør i et middels stort fiskegarn.....

Jeg synes det er like dumt å snakke om sat det er invandringen som er problemet, og at vi skal løse det med å sende folk vekk.

Uansett er det en avsporing av denne debatten.

Jeg synes det er like dumt å snakke om sat det er invandringen som er problemet, og at vi skal løse det med å sende folk vekk.

Uansett er det en avsporing av denne debatten.

Vi skal ikke løse det ved å sende folk vekk.

Vi skal løse det ved å stoppe brorparten av den innvandringen vi har, til vi er i stand til å ta vare på de som allerede er kommet....

Annonse

Vi skal ikke løse det ved å sende folk vekk.

Vi skal løse det ved å stoppe brorparten av den innvandringen vi har, til vi er i stand til å ta vare på de som allerede er kommet....

Vi har hatt invandringsstopp siden 1976 for først å ta vare på de vi har... Kan ikke s så mange av tiltaka enda, jeg.

Siden vi ikke kan stoppe noe serlig av den invandringen vi har uten å bryte alle FN-konvensjoner, så burde vi vel i alle fall _samtidig_ prøve å løse noen problemer? I stedet for å sitte og syte og klage over at vi slipper inn for mange.

Vi har hatt invandringsstopp siden 1976 for først å ta vare på de vi har... Kan ikke s så mange av tiltaka enda, jeg.

Siden vi ikke kan stoppe noe serlig av den invandringen vi har uten å bryte alle FN-konvensjoner, så burde vi vel i alle fall _samtidig_ prøve å løse noen problemer? I stedet for å sitte og syte og klage over at vi slipper inn for mange.

Som jeg nettopp skrev så er det ikke den ordinære innvandringen av flyktninger som er problemet. De står for kun et lite antall av de som kommer til Norge.

Det er de som kommer på gjenforening, giftemål etc som står for den store majoriteten. Og her kunne man godt strammet inn kraftig.

Å kalle det vi har for innvandringsstopp er fullstendig tåpelig. Det gir i så fall ordet "stopp" en helt ny betydning.

Og tiltakene du etterlyser er jeg fullstendig enig med deg i. Hvor er de? Hvis det finnes noen - på hvilken måte hjelper dem? Og hvis de hjelper - hvorfor vokser problemene stadig videre?

Vi har mennesker som er betalt av staten for å jobbe med dette, og løse problemene.

Det er deres ansvar, og det er de som må tåle den rettferdige kritikken de blir utsatt for.

Som alle vi andre må når vi gjør en dårlig (les elendig) jobb

Med andre rod bør nordmenn gifte seg norsk, og muslimser muslimsk.

Det er jo greit at du mener det, men da kan du nesten ikke klage over mangel på integrering.

Problemene oppstår når en muslim med sitt svinske kvinnesyn trer inn i et forhold med en norsk kvinne, med sine selvsagte forventninger om likeverd. Derfor bør 16-åringer advares mot å innlede slike forhold.

Gjest Koalabjørn

Jeg bodde noen år i danmark. I byen bodde dem mange tyrkere. De hadde unge, danske kjærester.. som var villige til sex. Guttene snakket drit om dem. Og de visste at de senere skulle gifte seg med en annen tyrker (jomfru). Da hadde de festet fra seg... Vet om noen som ble utnyttet, ser dere.

Har to mennesker frivillig sex med hverandre, er det vel ingen som blir utnyttet?

Da er det vel irrelevant om den ene er tyrkisk og den andre dansk?

Mener du at gutter som har sex med jenter uten å ønske å gifte seg med dem, utnytter disse jentene? I så fall er det mange (både gutter og jenter) som utnytter folk.

Som jeg nettopp skrev så er det ikke den ordinære innvandringen av flyktninger som er problemet. De står for kun et lite antall av de som kommer til Norge.

Det er de som kommer på gjenforening, giftemål etc som står for den store majoriteten. Og her kunne man godt strammet inn kraftig.

Å kalle det vi har for innvandringsstopp er fullstendig tåpelig. Det gir i så fall ordet "stopp" en helt ny betydning.

Og tiltakene du etterlyser er jeg fullstendig enig med deg i. Hvor er de? Hvis det finnes noen - på hvilken måte hjelper dem? Og hvis de hjelper - hvorfor vokser problemene stadig videre?

Vi har mennesker som er betalt av staten for å jobbe med dette, og løse problemene.

Det er deres ansvar, og det er de som må tåle den rettferdige kritikken de blir utsatt for.

Som alle vi andre må når vi gjør en dårlig (les elendig) jobb

Personlig føler meg meg mest rammet av restriktiv invandringspolitikk, ikke en slepphendt en. Jeg får ikke lov til å invitere venner hjem til meg. Jeg har venner som ikke får bo sammen med den de er gift med, i beste fall før det er godt flere måneder, osv osv.

Personlig føler meg meg mest rammet av restriktiv invandringspolitikk, ikke en slepphendt en. Jeg får ikke lov til å invitere venner hjem til meg. Jeg har venner som ikke får bo sammen med den de er gift med, i beste fall før det er godt flere måneder, osv osv.

Selvfølgelig er det en pris vi må betale.

Det skulle bare mangle....

Og ikke er det noe problemer å få venner på besøk. Å komme til Norge som turist er fullt mulig, så lenge du oppfyller de krav vi selvfølgelig må sette til turister.

Jeg har selv hatt venner på besøk fra Kroatsia og Sør-afrika.

Det setter visse krav til meg - både økonomisk og et visst ansvar for mine gjester som kommer hit. Men det skulle bare mangle.

Selvfølgelig er det en pris vi må betale.

Det skulle bare mangle....

Og ikke er det noe problemer å få venner på besøk. Å komme til Norge som turist er fullt mulig, så lenge du oppfyller de krav vi selvfølgelig må sette til turister.

Jeg har selv hatt venner på besøk fra Kroatsia og Sør-afrika.

Det setter visse krav til meg - både økonomisk og et visst ansvar for mine gjester som kommer hit. Men det skulle bare mangle.

Venner i land hvor det er krig får ikke engang turistvisum.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...