Gå til innhold

Datteren min liker å være sammen med utlendinger...

Anbefalte innlegg

Personlig føler meg meg mest rammet av restriktiv invandringspolitikk, ikke en slepphendt en. Jeg får ikke lov til å invitere venner hjem til meg. Jeg har venner som ikke får bo sammen med den de er gift med, i beste fall før det er godt flere måneder, osv osv.

Det må være noen spesiell venner du har. Det kommer jo tross alt over 30.000 hit til landet gjennom såkalt "asyl" eller familiegjenforening".

Så det kan vel ikke være såååå vanskelig?

Fortsetter under...

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pip

21

• Goliath

15

• snø

10

• Grip

9

Mest aktive i denne tråden

Det må være noen spesiell venner du har. Det kommer jo tross alt over 30.000 hit til landet gjennom såkalt "asyl" eller familiegjenforening".

Så det kan vel ikke være såååå vanskelig?

Det spesielle er at cden vennen det dreier seg om bor i et land med krig. Dvs, om hun kom hit, og så sa at hun ikke ville tilbake, så ville ikke norge kunne nektet henne asyl. Derfor får hun heller ikke komme hit som turist, fordi de ikke kan kaste henne ut etterpå. Det hjalp ikke å arguemnetere med at hun ikke ville bo her, og ramse opp alle de gode grunnene som var til det. Vi søkte flere ganger, men neida.

Det samme gjelder foredragsholdere, deltagere på konferanser osv.

Og hva er så stort problem med det - sett i forhold til de problemer innvandringspolitikken skaper for svært mange i Norge?

skaper det problemer for deg? Ikke meg.

Men å ikke få denne vennen hit skapte store problemer, ja.

Det spesielle er at cden vennen det dreier seg om bor i et land med krig. Dvs, om hun kom hit, og så sa at hun ikke ville tilbake, så ville ikke norge kunne nektet henne asyl. Derfor får hun heller ikke komme hit som turist, fordi de ikke kan kaste henne ut etterpå. Det hjalp ikke å arguemnetere med at hun ikke ville bo her, og ramse opp alle de gode grunnene som var til det. Vi søkte flere ganger, men neida.

Det samme gjelder foredragsholdere, deltagere på konferanser osv.

Norges vanvittige innvandringspolitikk har ført oss inn i dette uføret. Erfaringen tilsier nemlig at de som først setter sin fot her, er kjapp med å søke asyl. Skulle vennskap være gyldig grunn for innreise, ville antirasistisk senter (eller hva de kaller seg), raskt etablere venneforeninger som ville startet import i stor skala. Jeg forstår at det oppfattes som urimelig, men når alle ordninger skal misbrukes, må foten settes ned. Trist.

Ja - norsk innvandringspolitikk skaper problemer for meg og de fleste andre her i landet - inklusive de innvandrere som har kommet hit på et reelt grunnlag.

De største kritikerne av norsk innvandringspolitikk finner du nettopp blant de innvandrere som faktisk har kommet hit på reelt grunnlag, som ønsker å bli integrert i et norskt samfunn og som ønsker det beste for sine barn i fremtiden.

Annonse

Det er klart det skaper problemer å få utemmede muslimer hit. Vi vil vel heller ikke satt pris på å fylle landet med nazister??

Ja - norsk innvandringspolitikk skaper problemer for meg og de fleste andre her i landet - inklusive de innvandrere som har kommet hit på et reelt grunnlag.

De største kritikerne av norsk innvandringspolitikk finner du nettopp blant de innvandrere som faktisk har kommet hit på reelt grunnlag, som ønsker å bli integrert i et norskt samfunn og som ønsker det beste for sine barn i fremtiden.

Ja, jeg har nå aldri hatt problemer med for liberal invandring.

Jeg tror vi har lest spørsmålet fra usikker mor helt forskjellig, jeg. Jeg leste det som om datteren hadde mange gutte_venner_ av utenlandsk opprinnelse, ikke at det var en haug med potensielle kjærester som sværmet rundt henne.

Selv vokste jeg opp med mange guttevenner, både på barne- og ungdomsskolen og på på videregående. Jeg trodde det var sånne venner det var snakk om jeg. Naive meg ;o)

Etter hvert som vi ble eldre var det jo noen av dem som prøvde å endre fokus, men man har da lært å knipe beina sammen og si nei! ;o)

Jeg synes fryktelig synd på deg jeg Morsk, det må være vondt å være så fordomsfull som deg.

Og selvfølgelig, om flertallet tenker som deg, så får du sikkert helt rett en gang....

Som mamma til ei som er brun og deilig så anser jeg det som mitt ansvar for å jobbe for at du _ikke_ skal få rett.

Jeg har en farmor i familien som etter hvert har begynt å innse at alle med mørk hud ikke trenger være Fæle & Nifse, og klarte hun å bli kvitt fordommene sine, så skal jeg love deg at det er håp for alle!

Min datter kommer til å lære å ta sine forholdsregler når det gjelder gutter - men jeg kommer ikke til å lære henne noe om farge- eller religionsforskjeller. Tror nemlig hun kan gå på en alvorlig smell om hun læres opp til å tro at hvite gutter er så mye snillere og mindre enspora enn andre gutter...

Beste hilsen fra

Du er bittelitt inhabil, Snø - du ser bare hudfargen i svarene til Morsk og Grip - jeg ser kulturelle forskjeller. Ditt barn er NORSK og er vokst opp med en norsk kultur. Det er ikke ditt barn eller alle de andre som er adoptert som er problemet. Det er bare ikke helt enkelt å bande to kulturer - HVIS dette er snakk om to kulturer da.

Jeg skjønner godt at du er litt "sår" på din datters vegne, ikke noe rart i det hele tatt. Men ikke les Grip og Morsk sine svar som fanden leser bibelen (floskel).

Jeg hadde også blitt bekymret om datteren min kom hjem med en fra et annet land. Ja, om det så var fra Frankrike. Tenk om han "tok henne med seg" til Frankrike? :-) (da hadde jeg blitt med, da, men det er an annen sak)

Med andre rod bør nordmenn gifte seg norsk, og muslimser muslimsk.

Det er jo greit at du mener det, men da kan du nesten ikke klage over mangel på integrering.

Man kan da godt integreres uten å gifte seg med hverandre? - - Skal vedde på at muslimske menn også finner "sine" fra samme land i de fleste tilfeller. Det er naturlig det.

Man kan da godt integreres uten å gifte seg med hverandre? - - Skal vedde på at muslimske menn også finner "sine" fra samme land i de fleste tilfeller. Det er naturlig det.

Jeg tror ikke alle må gifte seg på kryss av kulturer for å integreres, nei

;o)

Men når nye folkegrupper integreres i et annet samfunn, så følger nå giftemål ganske naturlig av de, da ;-)

Da jeg skrev det innlegget var jeg fortsatt en smule sjokka, jeg har aldri vært vitne til en slåsskamp før, langt mindre blind vold, som det her dreide seg om. En kar gikk bort til en annen og slo han ned......

Kall meg gjerne ultrakonservativ og gammeldags, jeg bryr meg ikke, men jeg er av den overbeviste oppfatning at vold blant innvandrere burde bli slått mye hardere ned på enn vold blant etniske nordmenn. (Burde egentlig vært full intoleranse mot all vold, uansett hvem som utfører den...)

Kriminalitet burde føre til andre kosekvenser enn fengsel for innvandrere.....mener jeg, da...

samme straff for samme forbrytelser, mener nå jeg. MEN er de enda ikke blitt norske statsborgere, så bør de utvises. Og det tror jeg faktisk de blir også.

Annonse

Det er da ikek sagt noe om gjenger her?

Uansett ville jeg prøvd å følge med på hva slags venner ungene mine har, hvm de er og hva de driver med. Og jeg ivlleikke likt at de rotet seg opp i voldelige gjenger. Men jeg ville ikke trukket slutningen at de var voldelige eller skadelige om det ikke var muslimske jenter, men muslimske gutter i gjengen. Det har da sin naturlige forklaring. men om vi er kritiske til at mulsimske jenter ikke får være med av foreldrene sine, så kan vi vel ikke akkurat si at våre ikke får det ;o)

Ikke om vi samtidig kritiserer foreldrene til de muslimske jentene!

JO, denne mammaen forteller jo at hun er eneste norsk jente i en GJENG med gutter...

Du er bittelitt inhabil, Snø - du ser bare hudfargen i svarene til Morsk og Grip - jeg ser kulturelle forskjeller. Ditt barn er NORSK og er vokst opp med en norsk kultur. Det er ikke ditt barn eller alle de andre som er adoptert som er problemet. Det er bare ikke helt enkelt å bande to kulturer - HVIS dette er snakk om to kulturer da.

Jeg skjønner godt at du er litt "sår" på din datters vegne, ikke noe rart i det hele tatt. Men ikke les Grip og Morsk sine svar som fanden leser bibelen (floskel).

Jeg hadde også blitt bekymret om datteren min kom hjem med en fra et annet land. Ja, om det så var fra Frankrike. Tenk om han "tok henne med seg" til Frankrike? :-) (da hadde jeg blitt med, da, men det er an annen sak)

Hei Flisa :-)

Du har rett i at jeg ser mye hudfarge i innleggene til Grip, morsk og Goliath, men det er fordi hudfarge er det som synes - kultur gjør det ikke!!

Ingen kan SE på min datter at hun er norsk - fordi hun er brun. I og med at kultur ikke viser utenpå, så vil hun i mange tilfeller bli "dømt" som en utlending. De holdningene samfunnet har overfor innvandrere vil også ramme henne (og igjen vil jeg understreke at jeg synes det er like ille at denne generaliseringen rammer "ekte" innvandrere!)

For meg som hennes mamma er det viktig å bekjempe de fordommene som mange har til utlendinger, og da i særdeleshet de med en annen farge. For enkelte mennesker, og da i første rekke eldre mennesker, vil min datter alltid være en utlending - fordi hun SER ut som en i deres øyne. Og om hun skal se ut som en, så er det i alle fall viktig for meg at man har et mest mulig positivt bilde av innvadrere og utlendinger. Om du skjønner hva jeg mener???

Det er helt ok å være redd for at noen skal ta med seg datteren din til et annet land - eller en annen kant av landet for den saks skyld ;o)) Det er ikke slike holdninger jeg er redd for.

Men det jeg synes er skremmende er holdninger der man uten å kjenne de konkrete menneneskene det snakkes om nærmere dømmer en gruppe mennesker nedenom og hjem kun basert på at de er innvandrere. Les innleggene deres om igjen - de OSER av forakt overfor en hel gruppe mennesker - muslimske gutter og menn over 16 år er farlige og noe man ikke bør omgås - hallo???

Og legg merke til at oppklaringen mht gjeng og at hun var alene jente først kom ETTER at Morsk og co. hadde bedt mammaen å sørge for å holde jenta borte fra disse guttene! De dømte altså dette vennskapet nordenom og ned kun basert på at en norsk jente på 16 år var venner med gutter av utenlandsk opprinnelse!

Det er slike holdninger som skremmer meg. Og slike holdninger fremmer ikke integrering, tvert i mot! Jeg tror fort det kan bli et selvoppfyllende profeti om man skal fortsette å snakke om hvor farlige muslimene er, og at man må holde seg langt borte fra dem.

Muslimene er her! Og det store flertallet er kjekke mennesker. Med en annen kultur og reiligion - ja! Men farlige - nei! Vi må omgås hverandre og respektere hverandre om dette skal fungere. Og det å nekte barna våre å være sammen er et steg i HELT gal retning!

Beste hilsen fra

Hei Flisa :-)

Du har rett i at jeg ser mye hudfarge i innleggene til Grip, morsk og Goliath, men det er fordi hudfarge er det som synes - kultur gjør det ikke!!

Ingen kan SE på min datter at hun er norsk - fordi hun er brun. I og med at kultur ikke viser utenpå, så vil hun i mange tilfeller bli "dømt" som en utlending. De holdningene samfunnet har overfor innvandrere vil også ramme henne (og igjen vil jeg understreke at jeg synes det er like ille at denne generaliseringen rammer "ekte" innvandrere!)

For meg som hennes mamma er det viktig å bekjempe de fordommene som mange har til utlendinger, og da i særdeleshet de med en annen farge. For enkelte mennesker, og da i første rekke eldre mennesker, vil min datter alltid være en utlending - fordi hun SER ut som en i deres øyne. Og om hun skal se ut som en, så er det i alle fall viktig for meg at man har et mest mulig positivt bilde av innvadrere og utlendinger. Om du skjønner hva jeg mener???

Det er helt ok å være redd for at noen skal ta med seg datteren din til et annet land - eller en annen kant av landet for den saks skyld ;o)) Det er ikke slike holdninger jeg er redd for.

Men det jeg synes er skremmende er holdninger der man uten å kjenne de konkrete menneneskene det snakkes om nærmere dømmer en gruppe mennesker nedenom og hjem kun basert på at de er innvandrere. Les innleggene deres om igjen - de OSER av forakt overfor en hel gruppe mennesker - muslimske gutter og menn over 16 år er farlige og noe man ikke bør omgås - hallo???

Og legg merke til at oppklaringen mht gjeng og at hun var alene jente først kom ETTER at Morsk og co. hadde bedt mammaen å sørge for å holde jenta borte fra disse guttene! De dømte altså dette vennskapet nordenom og ned kun basert på at en norsk jente på 16 år var venner med gutter av utenlandsk opprinnelse!

Det er slike holdninger som skremmer meg. Og slike holdninger fremmer ikke integrering, tvert i mot! Jeg tror fort det kan bli et selvoppfyllende profeti om man skal fortsette å snakke om hvor farlige muslimene er, og at man må holde seg langt borte fra dem.

Muslimene er her! Og det store flertallet er kjekke mennesker. Med en annen kultur og reiligion - ja! Men farlige - nei! Vi må omgås hverandre og respektere hverandre om dette skal fungere. Og det å nekte barna våre å være sammen er et steg i HELT gal retning!

Beste hilsen fra

Jeg "kjøper" alt du sier. Men jeg vil likevel få med følgende:

Jeg hadde også hatt problemer med at min datter hadde funnet seg en DØNN KRISTEN en....det sier vel mest om meg da men, jeg hadde hatt problemer med å oppføre meg "skikkelig" i hans familie, jeg hadde sikkert sitter og tråkket gubben på tærne om han sa dæven etc. i et kaffeselskap.

MEN, jeg måtte jo ha akseptert det, og jeg hadde sikkert blitt mer avslappet med tiden når jeg lærte dem å kjenne....

Foreldrenes ønske for ungene er så STORE, det vet vel du, som i tillegg føler at du må beskytte din datter EKSTRA mot fordommer.

Jeg er en MEGET tolerant person, likevel kjenner jeg at det stritter i meg når jeg møter tig jeg ikke vet nok om. Men jeg roper det jo ikke alltid ut da:) Jeg har levd såpass lenge at jeg VET at jeg kan ta feil etter et førsteinntrykk, -ja, det skjer ofte det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...