Gå til innhold

Jeg har møtt en fyr.

Anbefalte innlegg

Gjest Noen som vet ?

Som jeg liker kjempegodt og han liker meg, og alt er i grunn bare fint..:)

Men han skjærer seg på armene, ganske dypt også, ser det ut til..

Han vil ikke snakke noe særlig om det, han sier det ikke er farlig, men at det innimellom "må til", hvis han er deprimert og lei seg...

Han hadde nye nå sist, og det så vondt ut. Jeg blir lei meg på hans vegne, man sier som sagt at det ikke har noen betydning..

Det må det vel ha? Ingen skjærer dype sår i armene uten grunn vel?

Er det noe jeg burde si eller gjøre? Jeg kan vel ikke bare overse det heller? (selvom det virker som om det er det han vil...)

Ellers er han søt og grei, ler masse og virker ikke syk på noen måte..

Noen som vet hva slikt kommer av?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125085-jeg-har-m%C3%B8tt-en-fyr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han sliter med noe psykisk og hvis han ikke ønsker å prate om det så synes jeg du skal godta det enn så lenge. Kanskje han føler at dere må bli bedre kjent før han tørr å åpne seg helt for deg. Annbefaler deg å se fokus på TVNorge i kveld. Det skal handle om selvskading. Jeg anbefaler deg også å lese litt på psykiatri forumet og artikler om dette emnet. Kanskje du forstår mer hva det dreier seg om da.

Gjest Uffamej!

Nå får jeg sikkert pepper av mange her inne men; Synes du skal skygge unna denne typen jeg!!! Høres ut som en som trenger hjelp (proffesjonel hjelp) og det er slitsomt å være sammen med en som tydligvis har store problemer!!! Been there done that! Man går nesten nedenom og hjem selv, for man blir så hjelpesløs når man ikke klarer å hjelpe! Hvis du har lyst til å satse på denne fyren, bør du i alle fall komme til grunns i hvorfor han gjør det og hva som skal til for at han skal slutte! Er ikke noe fremtid ellers! Lykke til!!

Annonse

"Ingen skjærer dype sår i armene uten grunn vel?" Nei, det stemmer nok. Selvsakding er både et uttrykk for sterk psykisk smerte og et forsøk på å mestre denne. Smerten blir på et vis konkret ved at man skader seg selv, samtidig som den fysiske smerten paradoskalt nok kan virke lindrende på den psykiske. Noen selvskadere kjenner ikke fysisk smerte i særlig grad når det skader seg. Som regel tyder selvsakding på alvorlige problemer. Jeg ser du får råd fra flere under her om å skygge unna denne fyren. Det syns jeg ikke nødvendigvis du skal gjøre, særlig ikke da det virker som du virkelig liker ham. Vær imidlertid obs på at du aldri kan bli terapeuten hans. Antakelig burde han få behandling for dette hos en psykolog.

Forskning har vist at det stort sett er overgrepsutsatte som sliter med dette.

Det har forandret seg de siste årene. Hos ungdom har det blitt "in".

Så det er (nå for tiden) mye mer vanlig, i alle grupper helt ned til bare normalt følelsesmessig tenåringskaos.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...