Gå til innhold

Min kone ble misbrukt en gang i tiden....


Gjest fortvilet og frustrert

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet og frustrert

Min kone ble misbrukt en gang i tiden av et familiemedlem (ikke far/mor/besteforeldre/søsken). Nå, ca 30 år senere, er dette i ferd med å ødelegge ekteskapet vårt. Vi har vært sammen i over 15 år. Det tok flere år før jeg fikk vite om misbruket.

Hun har ikke noe ønske om å snakke om det som har skjedd.

Hva bør jeg gjøre i denne situasjonen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei fortvilet!

Det er ikke så lett når folk ikke vil snakke om det som har skjedd. Hva med å forsøke å få henne til å snakke om hvordan du kan være en ressurs for henne, men at hun ikke skal gå i detalj om hva som skjedde under overgrepene? Du bør forsikre henne om at du respekterer at hun ikke vil snakke om dette, det eneste som er viktig for deg er at hun får det bra med seg selv nå!

Du kan også kontakte et incestsenter der du bor og høre om de har noen gode råd til deg som pårørende. Jeg tror de har informasjonsfoldere som forteller litt om dette.

Har din kone lest innlegg her inne? Det kan jo godt være at hun kan finne hjelp og støtte ved å skrive innlegg her. For her er det nemlig mange som er i samme situasjon som henne, og som kan komme med råd og vink.

Fint at du bryr deg og forsøker å hjelpe - vi trenger flere som deg!

Vennlig hilsen Grete i DIXI

www.dixi.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...