Gå til innhold

Krav på dagpenger???

Anbefalte innlegg

Jeg skal melde meg arbeidsledig om et par uker, da fødselspermisjonen opphører. Ringte Aetat for å spørre når jeg kunne komme og hva jeg skulle ha med av papirer. Spurte også om når jeg har krav på dagepnger. Og da svarte damen at det ikke hadde noe å si når jeg har krav på det, men hvor lang saksbehandligstiden er og hun regnet med at den er på 4 uker. Stemmer virkelig det? Tar det 4 uker før jeg får dagpenger?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125131-krav-p%C3%A5-dagpenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok. Samme for meg når det kommer, bare det kommer. Hvor langt tilbake etterbetaler de. La oss si at jeg melder meg ledig 17. november. Fra når får jeg dagpenger?

Etter jul tenker jeg. Det forsvinner mange dager i jula og jeg tror ikke de jobber noe ekstra for å få ting unna.

Ok. Samme for meg når det kommer, bare det kommer. Hvor langt tilbake etterbetaler de. La oss si at jeg melder meg ledig 17. november. Fra når får jeg dagpenger?

Hei. Du blir registrert ledig den dagen du melder deg hos Aetat.

Ingen har krav på dagpenger fra dag 1, alle har en 'karantenetid' på 5 dager.

Melder du deg ledig den 17.november, vil du få betalt f.o.m. den 22.november.

Dette gjelder om du er 'uforskyldt' arbeidsledig. Har du sagt opp jobben din selv, gjelder det andre regler. Da er karantenetiden 8 uker (tror jeg).

Meld deg hos Aetat så fort som mulig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...