Gå til innhold

MP3-spiller.. hva er bra? har ikke pieling! : )

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Skal kjøpe MP3-spiller til broren min til jul, men har ikke peiling på det..

Har sett på denne:

Nyhet!

AudioKey II er en MP3-spiller med integrert USB-nøkkel med et minne på hele 128 MB. I tillegg til at den har stort minne for datalagring, har MP3-spilleren LCD display, høretelefoner og innebygd mikrofon for diktafonfunksjonen. Kombinasjonen av USB-nøkkel, MP3-spiller og lav vekt gjør AudioKey II til et svært anvendelig produkt.

Stor lagringskapasitet

Med et minne på 128 MB kan du lagre og enkelt ta med deg store datamengder. Du kan også lagre flere timer med musikk. Alt dette lagrer du enkelt via USB-porten på PC-en.

"Lav vekt og LCD display

Fordelen med en MP3-spiller sammenlignet med en MiniDisc-spiller er først og fremst vekten. Med en nettovekt på 39 gram passer AudioKey II perfekt i lommen eller hengende rundt halsen når du trener eller er på farten. - Lav vekt er helt avgjørende for et slikt produkt, forklarer Bjørling. Han legger til at mange tar med seg spilleren hvor enn de beveger seg og at vekten derfor har mye å si. Det integrerte LCD displayet viser hvilke låter som spilles og fungerer som kontrollpanel når du tar opp eller spiller av lyd- eller andre filer."

Hvor mange sanger får man plass til på denne? Må ha minst plass til 50 sanger, eller så er det lite vits...

kan noen gi meg noen tips? Bør ligge på mellom 1000 - 1600,- kr. Ikke mer i hvert fall.. Og så bør den være enkel å bruke.

På forhånd takk! ; )

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125158-mp3-spiller-hva-er-bra-har-ikke-pieling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En mp3-fil er gjennomsnittlig på ca 4MB om den er kodet i relativ lav kvalitet. 128MB delt på 4 er 32. Hvis du regner at en sang er på ca 4 minutter, for å gjøre det enkelt, har den plass til ca 2 timer musikk. Jeg synes reklamens "flere timer" er ganske overdrevet...

128MB er ikke så mye plass. Selv har jeg lyst på en iPod, som har mellom 10 og 40 GB lagringsplass.. men de koster mellom 3000 og 5000 kr, da. For prisen du har tenkt deg må du nok nøye deg med såpass liten lagringsplass som den du foreslår. Og så tar den jo mindre plass og veier mindre, det er jo en fordel.

Her er en liten og søt en med 256MB minne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=40936&t=&l=&AvdID=1&CatID=&GrpID=&s=sr

Gjest Pricilla

En mp3-fil er gjennomsnittlig på ca 4MB om den er kodet i relativ lav kvalitet. 128MB delt på 4 er 32. Hvis du regner at en sang er på ca 4 minutter, for å gjøre det enkelt, har den plass til ca 2 timer musikk. Jeg synes reklamens "flere timer" er ganske overdrevet...

128MB er ikke så mye plass. Selv har jeg lyst på en iPod, som har mellom 10 og 40 GB lagringsplass.. men de koster mellom 3000 og 5000 kr, da. For prisen du har tenkt deg må du nok nøye deg med såpass liten lagringsplass som den du foreslår. Og så tar den jo mindre plass og veier mindre, det er jo en fordel.

Her er en liten og søt en med 256MB minne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=40936&t=&l=&AvdID=1&CatID=&GrpID=&s=sr

Takker for svar..

Men da må jeg kjøpe hodetelefoner utenom da?

Veit du om butikker i Oslo som lønner seg å ta en tur innom siden jeg har tenkt å undersøke og sammenlign litt priser? Var på expert, emn der fant jeg bare den jeg la inn først, eller med mindre Mb.

Takker for svar..

Men da må jeg kjøpe hodetelefoner utenom da?

Veit du om butikker i Oslo som lønner seg å ta en tur innom siden jeg har tenkt å undersøke og sammenlign litt priser? Var på expert, emn der fant jeg bare den jeg la inn først, eller med mindre Mb.

Komplett (som jeg ga link til) har en butikk i Oslo sentrum. Er ikke sikker på nøyaktig hvor den ligger, men du finner sikkert adressen på websidene deres. Har ikke så god oversikt ellers, jeg bor ikke i Oslo :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...