Gå til innhold

vondt etter skade


Gjest syrin

Anbefalte innlegg

Gjest syrin

For ca 1 uke siden reiste jeg meg opp under et skap og traff kanten av skapet med hodet.

Det gjorde temmelig vondt med en gang men gikk fort over.

Jeg ble ikke svimmel,kvalm eller trøtt og hadde heller ikke noe sår etter uhellet. Først for noen dager siden har jeg fått en verking på den siden av hodet(På høyre side på toppen av hodet)jeg slo meg. Det kommer og går og er ubehagelig og verker. Særlig når jeg bøyer meg og reiser meg opp igjen kjenner jeg det godt. Også når jeg sitter stille kan det plutselig komme.

Jeg kan også kjenne et ømt punkt på hodet.

Jeg er i tilleg veeeldig stiv og har ømme muskler nedover skulder og rygg og har vært plaget av spenningshodepine.

Tok MR av hodet for noen få måneder siden uten at noe var galt.

Hvis det var skaden som utløste denne smerten kan det være farlig??

Skal jeg bare se det ann til det gir seg eller bør jeg gå til lege?

Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære syrin

Denne skaden høres ikke farlig ut. De hodeskader som er farlige, er de som kan medføre blødning inne i kraniehulen. Da er det praktisk talt alltid snakk om større skader (selv om gamle mennesker kan få slik blødning av mer bagatellmesiige skader). De viktigste symptomer på slik blødning er søvnighet på dagtid med nedsatt bevissthetsnivå, evt krampeanfall eller lammelser. Smerter på skadestedet som eneste symptom skyldes nesten alltid en lokal mer banal skade som helbreder seg selv.

Når det er sagt, må jeg tilføye at et generelt svar i en spalte som dette aldri kan overflødiggjøre en direkte undersøkelse av lege. Et svar basert på skriftlig kontakt og uten mulighet for fysisk undersøkelse vil alltid være beheftet med usikkerhet. For å få et sikkert svar på ditt spørsmål, bør du derfor kontakte din lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...