Angela1365380318 Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg er ingen fotball idiot, fatter ikke hva som er så festlig med å se en haug med menn løpe etter en ball, meningsløst og overbetalt spør du meg. MEN jeg vet at jeg sansynligvis holder meg til mindretallet i verden, dessuten liker jeg mange ting som andre (og til tider tilogmed jeg) ser på som enda mer meningsløst. Jeg beunder og setter pris på alt det positive fotballen gir verden, feks fattige som får spille på Norway Cup osv. Så jeg er ikke særlig negativt innstilt til fotball generelt. MEN denne diskusjonen om fødsel eller fotball er rett og slett for dum. 1. Greit nok spiller det kansje liten rolle for babyen og muligens mannen også om han er med på fødselen, men tenker ingen på kona? Hun gjennomgår et smertehelvete, som han var med på å forårsake, burde han ikke være med å støtte henne? 2. om han hadde dratt, og kona lå og fødte, ville han da være istand til å tenke klart som fotballspiller og gjøre sitt beste der, eller ville tenkene gått til henne der hjemme? kansje en annen spiller som ikke var så følesessmessig involvert ville gjøre en bedre jobb denne dagen, fordi om vår spiller generelt er mye bedre? 3. nå er det heldigvis sjelden, men det skjer desverre enda her i landet at babyer dør under fødselen? ville han noen gang kunne tilgitt seg selv for å ha løpt etter en ball, mens kona skrek og ungen døde uten at han hadde fått set henne? 4. dette er det eneste synspungtet jeg kan forstå mer på, det dreide seg om arbeidsplasser som kan gå tapt og økonomiske problemer. Nå kjenner jeg ikke til laget Tromsø så godt, men i og med at de er der de fatisk er på tabellen, så vitner det jo om at det er noen som kan leksa si, han er vel ikke alene om å spille for Tromsø og de andre er vel der for en grunn. Om (noe det ikke er )det var bare han som jobbet og fikk laget opp, så er det vel ikke rettferdig at et lag rykker opp, det er jo tross alt et LAG. Nå er det slik i disse likestillingstider at menn faktisk har rett på permisjon i forbindelse med nedkomst de også, skal ikke reglene være like for prinsen, toppsjefen, idrettsmannen og gulv-arbeideren? Vi lever i et samfunn der kariere betyr veldig mye for oss, men når vi blir eldre så er det familie (og venner)som besøker oss og gleder oss, ikke jobben;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125231-fotball-eller-livet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daisy Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Enig i at han selvsagt burde være tilstede på konas fødsel. Det med arbeidsplasser osv...: hadde Tromsø rykket ned synes jeg det er smålig å skylde på en enkelt spiller som er fraværende pga noe så viktig som en fødsel. Det har tross alt hvert en del andre tippeligarunder før denne siste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125231-fotball-eller-livet/#findComment-760534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.