Gjest cindarella Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Hei jeg er ei jente på 20 år, som er ca 168 cm høg, og er ca 67 kilo tror jeg. Jeg skulle gjerne ha gått ned litt før jul.. Da er det jo tid for kjole og alt det der. Har gått opp en del kilo i det siste, som jeg ikke trives med! Min trivselsvekt er på ca 55-57 kilo, og skulle gjerne kommet ned dit igjen. Noe som er passelig for min beinbygning og kropp. Hvor mye kan jeg klare å gå ned til jul? Det er jo ikke så lenge igjen... Og har noen noen råd å gi på vegen? Håper på svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
darma Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Hmm, høres ikke spesielt mye ut.. Jeg er 159 høy og min trivselvekt er 55/56 kg. Og jeg har IKKE spesielt lett beinbygning, heller litt tung! Men kanskje det du burde satse på er trening? Ikke redusere mat (bortsett hvis du spiser mye godteri, potetgull, kaker o.l.) , men trene feks styrektrening (strammer inn her og der) aerobic med styrke, gå lange turer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cindarella Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Hmm, høres ikke spesielt mye ut.. Jeg er 159 høy og min trivselvekt er 55/56 kg. Og jeg har IKKE spesielt lett beinbygning, heller litt tung! Men kanskje det du burde satse på er trening? Ikke redusere mat (bortsett hvis du spiser mye godteri, potetgull, kaker o.l.) , men trene feks styrektrening (strammer inn her og der) aerobic med styrke, gå lange turer. Hvor ofte bør jeg trene og sånn? Jeg trente en del før, men nå har jeg ikke trent på lenge i det hele tatt. Er så vanskelig å komme i gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MJJ Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 På en måned kan du kvitte deg med stort sett det du vil. Slanking er farlig. For å kvitte seg med overflødig fett, har jeg gode erfaringer med omlegging av kostholdet. Her er min helt private og uvitenskapelige metode for å hurtig få vekk overflødig fett: 1. Drikk rikelig med vann 2. Ikke spis karbohyderater (poteter, kornprodukter, ris, sukkerholdige produkter) 3. Spis proteinholdig mat (egg, fisk, kylling, kjøtt) 4. Ikke bruk melkeprodukter 5. Spis rå grønnsaker til alle måltid (kål, brokkoli, agurk, tomat, etc) 6. Spis frukt for seg selv (litt) 7. Spis nøtter, kokosnøtt, usaltet peanutt etc. for seg selv (litt) 8. Ikke spis hovedmåltid om kvelden 9. Bruk havsalt som makstilsetning (grovt) 10. Ikke bruk oljer/fett i matlaging (unntatt litt meierismør på fisken) 11. Du kan spise så mye fisk og grønnsaker du klarer 12. Når overlødig fett er forsvunnet, kan fullverdige karbohyderatprodukter spises (poteter, mais, bønner, kornprodukter hvor hele kornet brukes eks knekkebrød) 13. Følgende hovedgrupper skal helst ikke spises i samme måltid: karbohyderater, proteiner, melkeprodukt, frukt 14. Følgende proteinkilder skal ikke spises i samme måltid: egg, fisk, kylling, kjøtt 15. Spis minst mulig mat med tilsetningsstoffer. I og med at kroppen forventer tilførsel av karbohyderater, kan det hende at den blir litt slapp det første døgenet etter at kostholdet er omlagt. Kosthold har større innflytelse på kroppen enn trening. Trening er å betrakte som en pluss faktor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dame52 Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Hei! Først vil jeg si at jeg har samme høyde som deg, bare 2 cm. lengre, og har samme vekt. Føler meg ikke overvektig. Vi har jo selvsagt forskjellig benbygning og jeg trener en del så har vel muskelmasse som veier, men allikevel...Du er nok ikke så verst du! Vær forsiktig med lynkurer og du går jo bare opp igjen etterpå. Mitt råd er: drikk mye vann, helst 2 l. daglig, mye frukt og grønnsaker, fisk og kylling. Kutt ut godterier og brus. Og sist, men ikke minst: GÅ DEG EN RASK TUR HVER DAG: 1/2 - 1 time. Da merker du garantert noe etter ei uke eller to. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresja Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Går du ned i vekt ved å spise altfor lite nå før jul, for så å kaste deg over all god mat i julen, går du raskt opp igjen. Jeg snakker av erfaring, minnes den juleferien i tenårene da jeg gikk opp 6 kg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Hmm, høres ikke spesielt mye ut.. Jeg er 159 høy og min trivselvekt er 55/56 kg. Og jeg har IKKE spesielt lett beinbygning, heller litt tung! Men kanskje det du burde satse på er trening? Ikke redusere mat (bortsett hvis du spiser mye godteri, potetgull, kaker o.l.) , men trene feks styrektrening (strammer inn her og der) aerobic med styrke, gå lange turer. Da er du som meg. Jeg er 160 cm og veier ca. 56/57 og jeg føler meg ikke overvektig. Jeg gikk ned ca. 5 kg her i sommer, som hang igjen etter svangerskap. Når disse kiloene er borte, er jeg fornøyd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cindarella Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Går du ned i vekt ved å spise altfor lite nå før jul, for så å kaste deg over all god mat i julen, går du raskt opp igjen. Jeg snakker av erfaring, minnes den juleferien i tenårene da jeg gikk opp 6 kg... Tror ikke jeg kommer til å spise masse orinær julemat i jula. Er vegeterianer... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresja Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Tror ikke jeg kommer til å spise masse orinær julemat i jula. Er vegeterianer... Det er vel kakene/kjeks/godter som er verst, iallfall for meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.