Gå til innhold

Hva ønsker DU deg av staten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Administrasjonsminister V. Norman har bespist og bedrukket seg og andre for kr 560.000,- og fått eget piano av staten. (Må jo ha noe å klunke på vet du)

Er det noe du kunne tenkt deg at staten dekket for DEG?

Håper Blårussen får tilbake ikonet sitt snart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At en statsråd har representasjonsutgifter er helt normalt.

Spørsmålet er om riksrevisjonen finner beløpet ekstraordinært høyt, det gjenstår å se.

Skrevet

Ikke vær smålig nå. Dette er jo teambuilding hvor han har laget et cluster av kompetent personale på toppen av verdikjeden i departementet. Annerkjente HRM teorier vektlegger jo viktigheten av positiv motivasjon, og i dette tilfelle må en ikke glemme at disse menneskene jobber for felleskapets beste!!

Skrevet

At en statsråd har representasjonsutgifter er helt normalt.

Spørsmålet er om riksrevisjonen finner beløpet ekstraordinært høyt, det gjenstår å se.

Meg bekjent er det FAD som utarbeider retningslinjene for dette innen forvaltningen.

Da er det vel ikke mye å forlange at de selv overholder disse.

Skrevet

Ikke vær smålig nå. Dette er jo teambuilding hvor han har laget et cluster av kompetent personale på toppen av verdikjeden i departementet. Annerkjente HRM teorier vektlegger jo viktigheten av positiv motivasjon, og i dette tilfelle må en ikke glemme at disse menneskene jobber for felleskapets beste!!

Effekten av Teabuilding og summen på restaurantregningen har aldri vært sammenhengende i de settingene jeg har vært med i.

Skrevet

Effekten av Teabuilding og summen på restaurantregningen har aldri vært sammenhengende i de settingene jeg har vært med i.

Da har bare ikke regningene vært store nok. Kvalitet koster, vet du!! :-)

Gjest lei jobben
Skrevet

Jeg ønsker lønna mi uten at jeg trenger å gå på jobb

Gjest Ønsketmitt
Skrevet

Nei, men jeg skulle ønske at hele kongeappanasjen ble donert til fattige og syke!

Skrevet

Satsing på flere varige arbeidsplasser og ferre midlertidige. Feriepenger til arbeidssøkende. Høyere dagpengesatser.

....og kanskje en bitte litte grann større leilighet!

Skrevet

Normann har tatt over etter Opseth når det gjelder å være Norges dyreste mann.

Og da er det ikke på langt nær hans lille overforbruk av "ansattgoder" jeg tenker på....

Skrevet

Normann har tatt over etter Opseth når det gjelder å være Norges dyreste mann.

Og da er det ikke på langt nær hans lille overforbruk av "ansattgoder" jeg tenker på....

Opseth er en ekkel mann, gitt!

Skrevet

Opseth er en ekkel mann, gitt!

Om han er ekkel eller ikke skal jeg ikke uttale meg om (selv om jeg har synspunkter på også det), men at han kostet og fremdeles koster Norge store summer i hans forskjellige anleggsprosjekter er helt klart.

Hva Norman vil koste Norge vet vi vel ikke helt enda. Men at det blir dyrt å la denne mannen få "leke seg" med å bruke Norge som et eksperiment for sine bedriftsøkonomiske teorier er også helt klart.

Den mannen turer frem som han selv vil (uansett hva det gjelder), og det ser ikke ut til at noen tør å forsøke å stoppe han.

Han har allerede gjennom en rekke tiltak kostet Norge svært dyrt i økte administrative kostnader på en rekke områder - og han har fremdeles så vidt begynt med alle sine planer.....

Skrevet

At de kan slette gjeld hadde vært fint, ja..

Men mest av alt vil jeg at de skal hoste opp ordentlige leger som tar ansvar, og ikke bare sender meg videre som et annet brev. Sukk.

Skrevet

Skjønner ikke at man skal få bedre motivasjon av å spise/drikke dyrt. De har faktisk lov å spise middag for over 800 kr, og han har overskredet den grensen. Jeg tror jeg spiser like bra for 100 kr, kan strekke meg til 150, da får jeg sider og dessert med.

Skrevet

Fri transport (ikke ferier), utgifter til helse, utgifter til SFO samt sanering av gjeld til lånekassa.

Det er vel beskjedent?

Skrevet

Jeg håper du spøker nå?

Jeg er forøvrig helt enig med deg i det du skrev på generelt grunnlag, men ikke som et forsvar for hva Norman har gjort.

Han hadde utmerket kunne gjort nøyaktig det samme innenfor de regler hans eget embetsverk er ansvarlige for.

At han kan vise et så dårlig skjønn i den stillingen han faktisk har, er ganske utrolig.

Greit at han driver teambuilding, men han bryter jo ned respekten for embetsverket samtidig?

Hva da med den noe større og "overordnede" teambuildingen av det norske folk?

Skrevet

Ønsker meg av staten? Minst mulig. Hva angår Norman, må man akseptere at han får ta med seg folk uten å beordre stans i måltidet fordi 800 kroner er nådd. Man må som statsråd kunne bespise forbindelser uten å ha med kalkulator eller kladde på servietten. Skal vi ha gleden av å ha en skolert økonom som statsråd, må vi vel kunne tåle at han stundom tar med folk på andre steder enn Kaffistova, eller hva det heter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...