Gjest Barnevakten Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg er en jente som har lang erfaring og gode referanser med å sitte barnevakt, passe barn og være praktikant. Jeg har jobbet med barn i alle aldre, 3mnd-14 år. De siste årene mest med barnehage barn, så nå kunne jeg tenke meg å passe en liten baby istedet. Men hvordan skal jeg få det til? Jeg er student, men er ledig flere formiddager, alle ettermiddager plus helger, så jeg er fleksibel. Men det blir liten tid til ekstrajobb utenom (har en )studiene om jeg skal passe enda mere, så da trenger jeg mer lønn som barnepasser. Før fikk jeg 40kr timen for 2 barnehage og førskolebarn, moren fikk dekket praktikant, så dette var altså det staten betale i timen.. Venninder som er støttekontakter får 98kr timen nå, men støttekontakter får man vel bare fra skolealder av, eller tar jeg feil?? Familien min har jobbet for ANN før, så jeg har litt erfaring med barn i en vanskelig familie/livssituvasjon, det takler jeg, jeg er meget stabil, trygg og kjærlig. ANN betaler ikke lønn, så derfor ser jeg meg rundt etter noe annet. MEN, jeg gjør ikke dette for pengenes skyld, da hadde jeg tatt en enklere (men desvrre mer kjedelig) jobb. Jeg vil fremdeles jobbe med barn og helst så små som mulig. Har dere noen gode råd for hvor jeg kan henvede meg og melde min intresse?? Det kan like godt være statlig finansiert som privat, og gjærne små barn med vanskelige omgivelser. Bor foresten i nærheten av Bergen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125301-jeg-vil-passe-en-baby/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babymamma Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 De aller fleste foreldre passer babyene sine selv, og det pga lang permisjon. Først kan du ta 1 år med lønn og etter det 1 år uten lønn. Tror kanskje det kan bli litt vanskelig å få en baby å passe. Selv kunne jeg aldri tenke meg at noen andre skulle passe min baby utenom familien. Det blir en annen sak når barnet blir større. Jeg har heller ikke problemer med å skjønne at du vil passe disse søte små da... og du er sikkert veldig flink. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125301-jeg-vil-passe-en-baby/#findComment-760917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Barnevakten Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 De aller fleste foreldre passer babyene sine selv, og det pga lang permisjon. Først kan du ta 1 år med lønn og etter det 1 år uten lønn. Tror kanskje det kan bli litt vanskelig å få en baby å passe. Selv kunne jeg aldri tenke meg at noen andre skulle passe min baby utenom familien. Det blir en annen sak når barnet blir større. Jeg har heller ikke problemer med å skjønne at du vil passe disse søte små da... og du er sikkert veldig flink. Joda jeg er fult klar over at "vanlige" kvinner som oftest har barna sine selv og at det går bra. Slik kommer jeg også til å gjøre det når min tid kommer. Men jeg vet utifra egne erfaringer med barn tidligere at det finnes veldig mange oppegående mødre som av forsjellige grunner ikke kan ha barnet sitt hos seg hele tiden. Grunner til dette kan være at de er alene og sliter med sykdom, at de studerer/jobber, trenger tid for seg selv osv. Da kan staten hjelpe til med å tilrette legge forhold som bosted, barnevakt osv. Så jeg regner ikke med å finne noe privat, de fleste klarer seg vel selv og har venner og familie, men kansje det finnes andre tilbud innen staten som er betalt? (ANN har jo ganske små barn, men det er så vidt jeg vet frivelig og gratisbasert) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125301-jeg-vil-passe-en-baby/#findComment-760939 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Er det noe spebarnshjem der du bor eller et mødrehjem? Det er faktisk folk bl.a de med yrkesmessig attføring som ikke har krav på svangerskapspermisjon som trenger babypass da barnehagene ikke tar i mot så små unger lenger. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125301-jeg-vil-passe-en-baby/#findComment-761005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.