Gå til innhold

Er sauna bra eller ikke?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har alltid trodd at sauna var bra for kropp og sjel. I går hadde vi imidlertid en legestudent i saunaen som ikke var like positiv. Noen som har noen "bevis" eller undersøkelser å vise til relatert dette?

Trodde det hadde en "slanke-effekt" å svette mye (så lenge man drikker mye vann) - men fikk også høre at sauna setter ned aktiviteten i kroppen og dermed fungerer motsatt? Jeg vet ikke hva jeg skal tro lengre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125385-er-sauna-bra-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnene har jo tradisjonelt vært en sauna-elskende folkeferd og for alt jeg veit er de det ennå.

Jeg tviler på at levealdren i Finnland er påfallende lavere enn i andre land det er naturlig å sammenligne med.

Det som er bra for deg i dag, er fy om ei uke, og helt ok igjen om ytterligre ei uke.

Gjest Stavangerpi

Jeg leste ett eller annet sted at det rent vitenskapelig visstnok ikke er noen kjent positiv effekt av sauna. Slanking kan man bare glemme. Man blir ikke slankere av å svette, hvis da ikke svetten kommer av fysisk aktivitet.

Valen TV var jo morsomt jo.. mine venner tar opp alle episoder til meg, siden jeg naa er i Australia.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...