Gå til innhold

Katten har fått dilla på å drepe fugler!

Anbefalte innlegg

Gjest fugelmorderen

Hun er 2,5 år og er innekatt.

Det vil si at hun bare er på terassen når det passer henne.

Aldri har hun brydd seg om fuglene , men nå har hun plutselig fått sansen for dem.

1-4 fugler pr. dag dreper hun , og drar med inn i stua!

Hva skal jeg gjøre?

Kjefte på henne eller bare overse det?

Liker det ikke...

Fortsetter under...

Hun følger jo bare instinktet sitt! Uhyggelig mye flaks må hun ha også, under fuglematen hos oss lurer nabokatta hele dagen vinteren igjennom, men han får ikke tak i noen, det jeg kan se.

Det nytter lite å oppdra katter bort fra instinktet. Kast fulgene ut og ikke ta notis av henne. Hun vil jo ha ros, når hun ikke får det går hun kanskje lei.

Gjest fuglemorderen

Har du fuglebrett på verandaen da, siden det er så mange fugler der? I så fall kan du jo bare slutte å mate fuglene. Så slipper de å bli tatt av katta de.

Nei , men kattematen står der ute , kanskje det er grunnen ?!

Hvordan får hun fatt i så mange fugler daglig? Inne på en veranda/terrasse mener jeg? Du må da ha noe fuglenek eller fuglebrett der ute???

Har forøvrig ikke noe råd til deg, annet enn å holde katten inne på dagtid mens fuglene er i aktivitet. Etter mørkets frembrudd er det ingen fugler ute og flyr, så det rådet burde være lett å etterleve nå i vinterhalvåret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...