Gjest fruen som er stor Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg er 169 cm og veier 120 kg. JEg prøver å spise rikitg, men har problemer med at jeg trøstespiser. Hvordan skal jeg klarer å slutte med det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kom deg opp av sofaen Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Her kommer et kjedelig svar for deg, men det er bare sånn det er. For det første så er det ikke NOEN tabeletter el.l. som du kan da en dag å våkne slank dagen etterpå .... dessverre, vi er mange som skulle ønske at det hadde vært så vel. Spis lite, ofte, variert og sunt. Så tar du deg en gåtur ute, istedenfor å gå mellom kjøleskap/skapene og sofaen, når du vil putte noe i munnen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresja Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Ettersom du er såpass mye overvektig, bør du iallfall kontakte lege før du gjør noe "drastisk" på egen hånd. Kanskje du kan melde deg på slankekurs? Du har en BMI på 42, altså er du tykk nok til å ta slankeoperasjon. Det er kø i Førde, og for tiden vil ikke Rikstrygdeverket betale for operasjoner i utlandet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Ved å gjøre noe med det du "trøster" deg selv for, kanskje...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Først tror jeg du bør innse at du ikke klarer det på egenhånd. Ta kontakt med legen din som kan gi deg veiledning videre. Svært få klarer å kvitte seg med halvparten av kroppsvekten på egenhånd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fruen som er stor Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Her kommer et kjedelig svar for deg, men det er bare sånn det er. For det første så er det ikke NOEN tabeletter el.l. som du kan da en dag å våkne slank dagen etterpå .... dessverre, vi er mange som skulle ønske at det hadde vært så vel. Spis lite, ofte, variert og sunt. Så tar du deg en gåtur ute, istedenfor å gå mellom kjøleskap/skapene og sofaen, når du vil putte noe i munnen. Jeg trener 2 og 3 dager hver uke, både aerobic og styrketrening. På kveldene, når jeg trøstespiser, så kan jeg ikke gå ut - for jeg sitter alene med to små barn. Jeg vet det ikke finnes noen mirakelmedisin, men jeg synes det er så vanskelig å ha tid til å lage skikkelig mat. Dessutn koster det så mye. Og barna liker ofte ikke slikt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fruen som er stor Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Først tror jeg du bør innse at du ikke klarer det på egenhånd. Ta kontakt med legen din som kan gi deg veiledning videre. Svært få klarer å kvitte seg med halvparten av kroppsvekten på egenhånd. Men hva kan legen gjøre da? Så vidt jeg vet gir bide Xenical og Reductil et gjennomsnittlig vetkktap på 8-9 kg, og det monner så lite. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fruen som er stor Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Ved å gjøre noe med det du "trøster" deg selv for, kanskje...? He, he, ja hadde det nå bare vært så lett... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fruen som er stor Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Ettersom du er såpass mye overvektig, bør du iallfall kontakte lege før du gjør noe "drastisk" på egen hånd. Kanskje du kan melde deg på slankekurs? Du har en BMI på 42, altså er du tykk nok til å ta slankeoperasjon. Det er kø i Førde, og for tiden vil ikke Rikstrygdeverket betale for operasjoner i utlandet. Hva gjør de under en slik slankeoperasjon da? Og hva er bivirknigene? Hvor lang kø er det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Men hva kan legen gjøre da? Så vidt jeg vet gir bide Xenical og Reductil et gjennomsnittlig vetkktap på 8-9 kg, og det monner så lite. Leger har ikke bare ansvar for vonde halser, rygger osv. De har også et ansvar for pasienter som er såpass overvektige at det er helseskadelig. Jeg ville absolutt anbefale deg å snakke med legen. De kan hjelpe deg med å sette opp (evt. sette deg i kontakt med) en meny, en "fremdriftsplan", gi tips om trim osv. Jeg syntes ikke du skal begynne på egenhånd. Da er det lett at motivasjonen er på topp den første tiden, og du går ned masse. Så går man lei og går opp igjen det du har gått ned + 15 kg til. Om du har råd og om det finnes er det mange helsestudio som tilbyr "trim og mat kurs" (vet ikke hva de heter) Men der legger de vet på å lære ritig kosthold. Trim,både i teori og praksis (mange møtes en gang i uken å åg tur med sånne gang staver m/instruktør) og så møtes deltakerene i gruppen på egnehånd opptil flere kvelder i uken for å gå sammen. Jeg ville kontaktet legen først og hørt hva han/hun sa. Så evt. funnet ut om det er noen tilbud der du bor. Ønsker deg all mulig lykke!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Jeg trener 2 og 3 dager hver uke, både aerobic og styrketrening. På kveldene, når jeg trøstespiser, så kan jeg ikke gå ut - for jeg sitter alene med to små barn. Jeg vet det ikke finnes noen mirakelmedisin, men jeg synes det er så vanskelig å ha tid til å lage skikkelig mat. Dessutn koster det så mye. Og barna liker ofte ikke slikt. "Jeg vet det ikke finnes noen mirakelmedisin, men jeg synes det er så vanskelig å ha tid til å lage skikkelig mat. Dessutn koster det så mye. Og barna liker ofte ikke slikt." Uff... Det du skrev der gjorde vondt å lese. Tenk på at du nå legger grunnlaget for barna dine sitt forhold til mat. Vil du virkelig at de skal "ende opp som deg" det var ikke vondt ment altså). Men du har sikkert kjent på kroppen hvor tungt det er å være så overvektig. Vil du virkelig at barna dine skal oppleve det samme??? For å like "sunn mat" senere i livet må de nå "lære" å like det. Pølser, kjøttpudding, og poseretter m/kjøttdeig bør barna unngå å vokse opp på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fruen som er stor Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Leger har ikke bare ansvar for vonde halser, rygger osv. De har også et ansvar for pasienter som er såpass overvektige at det er helseskadelig. Jeg ville absolutt anbefale deg å snakke med legen. De kan hjelpe deg med å sette opp (evt. sette deg i kontakt med) en meny, en "fremdriftsplan", gi tips om trim osv. Jeg syntes ikke du skal begynne på egenhånd. Da er det lett at motivasjonen er på topp den første tiden, og du går ned masse. Så går man lei og går opp igjen det du har gått ned + 15 kg til. Om du har råd og om det finnes er det mange helsestudio som tilbyr "trim og mat kurs" (vet ikke hva de heter) Men der legger de vet på å lære ritig kosthold. Trim,både i teori og praksis (mange møtes en gang i uken å åg tur med sånne gang staver m/instruktør) og så møtes deltakerene i gruppen på egnehånd opptil flere kvelder i uken for å gå sammen. Jeg ville kontaktet legen først og hørt hva han/hun sa. Så evt. funnet ut om det er noen tilbud der du bor. Ønsker deg all mulig lykke!!! Takk for svar. Jeg går på helsestudio 2 og 3 dager hver uke. Så den delen er godt tatt vare på. Jeg startet å trene i august og føler at det gjør meg godt, så jeg kommer ikke til å slutte. Føler heller ikke at legene vet så mye om mitt problem. Det er liksom: Spis sunnere, beveg deg mer - så går du ned i vekt. Det fungerer kanskje på de som skal ned 10 kg, men ikke på meg som bør ned 60! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fruen som er stor Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 "Jeg vet det ikke finnes noen mirakelmedisin, men jeg synes det er så vanskelig å ha tid til å lage skikkelig mat. Dessutn koster det så mye. Og barna liker ofte ikke slikt." Uff... Det du skrev der gjorde vondt å lese. Tenk på at du nå legger grunnlaget for barna dine sitt forhold til mat. Vil du virkelig at de skal "ende opp som deg" det var ikke vondt ment altså). Men du har sikkert kjent på kroppen hvor tungt det er å være så overvektig. Vil du virkelig at barna dine skal oppleve det samme??? For å like "sunn mat" senere i livet må de nå "lære" å like det. Pølser, kjøttpudding, og poseretter m/kjøttdeig bør barna unngå å vokse opp på. Hmm, fikk litt å tenke på der. Jeg vil absolut ike at de skal ende opp som meg. Jeg unner ingen å ha det slik. Tror ikke noen kan forestille seg hvordan det er å leve i en så stor kropp som ikke har gjort det selv. Skal igejn prøve å gjøre en innsats på matfronten. Problemet er at jeg føler bpåde fysisk og psykisk at jeg bør spise litt Fedon-aktig. Men det blir jo så dyrt! Vi har ikke mye penger og jeg synes det er vanskelig å finne tid til å lage i stand så mye. Har du ellers noen "failproof" ideer til hvordan jeg skal slutte å trøstespise? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Hmm, fikk litt å tenke på der. Jeg vil absolut ike at de skal ende opp som meg. Jeg unner ingen å ha det slik. Tror ikke noen kan forestille seg hvordan det er å leve i en så stor kropp som ikke har gjort det selv. Skal igejn prøve å gjøre en innsats på matfronten. Problemet er at jeg føler bpåde fysisk og psykisk at jeg bør spise litt Fedon-aktig. Men det blir jo så dyrt! Vi har ikke mye penger og jeg synes det er vanskelig å finne tid til å lage i stand så mye. Har du ellers noen "failproof" ideer til hvordan jeg skal slutte å trøstespise? Nei, nå må du slutte å mase om at det er så dyrt ! Det kostholdet jeg har en mistanke om at du har, _det_ er dyrt. Hva bruker du på sjokolade og snacks ? Og hva koster det egentlig med mat som er rask å lage ? Spise mer Fedon-aktig, sier du. Da er det bare å lagre opp med erter, bønner, linser og basmatiris. Ta en tur til nærmeste innvandrerbutikk, det er _ikke_ dyrt. Hvis du kjøper 10 kyllinger i en kasse, får du dem til 25 kroner pr. stykk. Det er da heller ikke dyrt ? Laks koster omtrent det samme pr. kilo. Seifilet koster noenogtredve kroner kiloen. Hva er kiloprisen på pølser og ferdigburgere ? Det vet du sikkert. Ikke noe mindre ihvertfall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Hmm, fikk litt å tenke på der. Jeg vil absolut ike at de skal ende opp som meg. Jeg unner ingen å ha det slik. Tror ikke noen kan forestille seg hvordan det er å leve i en så stor kropp som ikke har gjort det selv. Skal igejn prøve å gjøre en innsats på matfronten. Problemet er at jeg føler bpåde fysisk og psykisk at jeg bør spise litt Fedon-aktig. Men det blir jo så dyrt! Vi har ikke mye penger og jeg synes det er vanskelig å finne tid til å lage i stand så mye. Har du ellers noen "failproof" ideer til hvordan jeg skal slutte å trøstespise? Hmmm. Tja. Ideèr til hvordan du kan slutte å trøstespise???? Prøv å drikke et glass vann HVER!!! gang du har lyst på noe godt. (lyst til å putte noe i munnen) Dessuten så tenker du på elelr skriver ned, "hvor mye bedre får jeg det etter at jeg har spist denne sjokoladebiten, 3 kjeksene el l." Du vet sikkert selv svaret, he he. Du vil etter 2 min. har spist opp det du hadde lyst på, og du er faktisk ikke noe gladere, snarere tvert imot, du er irritert på deg selv,. Når det gjelder mat, så vet jeg ikke hva du karakteriserer som "uordentlig" mat, siden du skriver at du ikke har så god tid på å lage ordentlig mat. 1.Grønnsaker er ikke dyrere enn pølser,og bør være minst 1/3 av middagen.Helst 2/4. 2.Svinekoteletter u/fettreanden er ikke så dyrt og det er magert. Kjøp s¨ånn Toro Sjysaus, det kan du spise ganske "mye" av. 3. Høne er billig og magert. Kjøp et par stk. og lag opp en hønsefriskasse m/masse gulrøtter, karaften til høna som er kokt m>/lite smør til jevning. 4. Detet vet jeg tar tid og er et tiltak, men prøv å begynne å bake brød selv. Grete Rode har en fin oppskrift på sin side. 5. Makrell i tomat er sunt, fiskepudding skriver på maten er sunt. Dette er også ting som ikke koster all verden. Spør gjerne om du ønsker flere tips! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fruen som er stor Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Hmmm. Tja. Ideèr til hvordan du kan slutte å trøstespise???? Prøv å drikke et glass vann HVER!!! gang du har lyst på noe godt. (lyst til å putte noe i munnen) Dessuten så tenker du på elelr skriver ned, "hvor mye bedre får jeg det etter at jeg har spist denne sjokoladebiten, 3 kjeksene el l." Du vet sikkert selv svaret, he he. Du vil etter 2 min. har spist opp det du hadde lyst på, og du er faktisk ikke noe gladere, snarere tvert imot, du er irritert på deg selv,. Når det gjelder mat, så vet jeg ikke hva du karakteriserer som "uordentlig" mat, siden du skriver at du ikke har så god tid på å lage ordentlig mat. 1.Grønnsaker er ikke dyrere enn pølser,og bør være minst 1/3 av middagen.Helst 2/4. 2.Svinekoteletter u/fettreanden er ikke så dyrt og det er magert. Kjøp s¨ånn Toro Sjysaus, det kan du spise ganske "mye" av. 3. Høne er billig og magert. Kjøp et par stk. og lag opp en hønsefriskasse m/masse gulrøtter, karaften til høna som er kokt m>/lite smør til jevning. 4. Detet vet jeg tar tid og er et tiltak, men prøv å begynne å bake brød selv. Grete Rode har en fin oppskrift på sin side. 5. Makrell i tomat er sunt, fiskepudding skriver på maten er sunt. Dette er også ting som ikke koster all verden. Spør gjerne om du ønsker flere tips! Takk for at du bryr deg, og svarer! Uordentlig mat her i huset er at det blir endel halvfabrkata. Pølser med potetmos, suppepose, ferdigpizza (det er ikke ofte da), spaghetti med div. sauser, seibiff, fiskepinner. Egentlig er det vel ikke så forferdelig ille. Tror problemet ligger i at jeg føler jeg ikke gidder å lage mat lenger. VAr veldig glad i det før. Elsket å eksperimentere på kjøkkenet. Nå må noe lages i all hast etter jobb/barnehage osv. Men jeg kan legge til mer grønnsaker uten at det tar mye leger tid. Bake brød tror jeg ikke jeg begir meg ut på enda - må ha realistiske mål også Hvordan lager du hønsefrikasse da? Har prøvd meg en gang, men fikk ikke tykk nok saus - brukte maizena men det hjalp ikke! Når det gjelder å drikke vann, så gjør jeg det nesten hele dagen. Drikker mellom 2 og 3 liter hver dag. (Er en tørst person, skjønner du.) Men du har rett, jeg kan jo prøve å tenke meg litt om før jeg spiser. Jeg MÅ klare å bryte den dårlige vanen. Som du sier, jeg føler meg absolutt ikke bedre etter å ha spist den sjokoladen - heller verre. Men nytelsen i det øyeblikket jeg spiser er så stor... Sukk, hvoror kan det ikke finnes en mirakelkur????? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fruen som er stor Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Nei, nå må du slutte å mase om at det er så dyrt ! Det kostholdet jeg har en mistanke om at du har, _det_ er dyrt. Hva bruker du på sjokolade og snacks ? Og hva koster det egentlig med mat som er rask å lage ? Spise mer Fedon-aktig, sier du. Da er det bare å lagre opp med erter, bønner, linser og basmatiris. Ta en tur til nærmeste innvandrerbutikk, det er _ikke_ dyrt. Hvis du kjøper 10 kyllinger i en kasse, får du dem til 25 kroner pr. stykk. Det er da heller ikke dyrt ? Laks koster omtrent det samme pr. kilo. Seifilet koster noenogtredve kroner kiloen. Hva er kiloprisen på pølser og ferdigburgere ? Det vet du sikkert. Ikke noe mindre ihvertfall. Jeg bor ikke på et sted med innvandrerbutikk. Og ikke vet jeg hvor jeg skulle gjøre av en kasse med kylling! Men du er jo inne på noe. Belgfrukter og grønnsaker koster jo ikke så mye. Men godt kjøtt er ganske dyrt - synes jeg. Pølser bruker vi noe av, men ikke ferdigburgere. Det har vi vel aldri hatt, tror jeg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Takk for at du bryr deg, og svarer! Uordentlig mat her i huset er at det blir endel halvfabrkata. Pølser med potetmos, suppepose, ferdigpizza (det er ikke ofte da), spaghetti med div. sauser, seibiff, fiskepinner. Egentlig er det vel ikke så forferdelig ille. Tror problemet ligger i at jeg føler jeg ikke gidder å lage mat lenger. VAr veldig glad i det før. Elsket å eksperimentere på kjøkkenet. Nå må noe lages i all hast etter jobb/barnehage osv. Men jeg kan legge til mer grønnsaker uten at det tar mye leger tid. Bake brød tror jeg ikke jeg begir meg ut på enda - må ha realistiske mål også Hvordan lager du hønsefrikasse da? Har prøvd meg en gang, men fikk ikke tykk nok saus - brukte maizena men det hjalp ikke! Når det gjelder å drikke vann, så gjør jeg det nesten hele dagen. Drikker mellom 2 og 3 liter hver dag. (Er en tørst person, skjønner du.) Men du har rett, jeg kan jo prøve å tenke meg litt om før jeg spiser. Jeg MÅ klare å bryte den dårlige vanen. Som du sier, jeg føler meg absolutt ikke bedre etter å ha spist den sjokoladen - heller verre. Men nytelsen i det øyeblikket jeg spiser er så stor... Sukk, hvoror kan det ikke finnes en mirakelkur????? Det finnes nok ingen mirakelkur, og fokus bør flyttes fra slanking til endring av livsstil. For endringene i kostholdet må bli varige for at man skal klare å beholde en slank kropp. Å gå ned i vekt er ikke det vanskeligste, men å holde vekten der er den store utfordringen. Mange overvektige kan fortelle at deres ulykke er de mange slankekurene de har vært gjennom. Det er ingen forbrytelse å spise halvfabrikata, men man blir veldig fort sulten igjen av ting som potetmos og frossenpizza. Selv synes jeg joikakaker med potetmos fra pose er veldig godt, men jeg er skrubbsulten igjen før oppvasken er tatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Takk for at du bryr deg, og svarer! Uordentlig mat her i huset er at det blir endel halvfabrkata. Pølser med potetmos, suppepose, ferdigpizza (det er ikke ofte da), spaghetti med div. sauser, seibiff, fiskepinner. Egentlig er det vel ikke så forferdelig ille. Tror problemet ligger i at jeg føler jeg ikke gidder å lage mat lenger. VAr veldig glad i det før. Elsket å eksperimentere på kjøkkenet. Nå må noe lages i all hast etter jobb/barnehage osv. Men jeg kan legge til mer grønnsaker uten at det tar mye leger tid. Bake brød tror jeg ikke jeg begir meg ut på enda - må ha realistiske mål også Hvordan lager du hønsefrikasse da? Har prøvd meg en gang, men fikk ikke tykk nok saus - brukte maizena men det hjalp ikke! Når det gjelder å drikke vann, så gjør jeg det nesten hele dagen. Drikker mellom 2 og 3 liter hver dag. (Er en tørst person, skjønner du.) Men du har rett, jeg kan jo prøve å tenke meg litt om før jeg spiser. Jeg MÅ klare å bryte den dårlige vanen. Som du sier, jeg føler meg absolutt ikke bedre etter å ha spist den sjokoladen - heller verre. Men nytelsen i det øyeblikket jeg spiser er så stor... Sukk, hvoror kan det ikke finnes en mirakelkur????? Hjemmelaget suppe er det vel få som lager fortsatt? Med unntakt av en stor kjele med grønnsaksuppe med kjøtt (sånn skikkelig søndagsmiddag). Det gjør ikke noe om det er halvfabrikata, så legne du velger litt magrere produkter (bytt ut fiskepinner med skikkelig fisk)Selvfølgelig kan jo ungene spise fiskepinner i ny og ne, men du burde ikke gjøre det. Dampkok heller torsk i mikron. Legg et stykke på en asjett og legg folie over, og sett den på nest fullest effekt i ca. 4 min. (varierer nok fra ovn til ovn) Har du mikro med steam og Crisp funksjon? Da kan du lage nesten hva som helst uten fett og i EN beholder. Høres nesten for godt ut til å være sant. Når det gjelder frikassè, må du bare ha i litt mer jvning (riste ut mer i vann), og dessuten kanskje venne deg til det at denne maten faktisk ikke ER som den maten du er vant itl å spise (det er jo derfor du har lagt på deg ;-) Eller skan du jo abbonere på mail på middagstipset til Grete Rode. Det kommer på mail hver dag. Så kan du evt. legge opp til at det tipset du får en dag, bruker du neste dag. http://www.greterode.no Kommer ikke på mer sånn i farta, men skal skrive om jeg kommer på et knall godt tips. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Takk for at du bryr deg, og svarer! Uordentlig mat her i huset er at det blir endel halvfabrkata. Pølser med potetmos, suppepose, ferdigpizza (det er ikke ofte da), spaghetti med div. sauser, seibiff, fiskepinner. Egentlig er det vel ikke så forferdelig ille. Tror problemet ligger i at jeg føler jeg ikke gidder å lage mat lenger. VAr veldig glad i det før. Elsket å eksperimentere på kjøkkenet. Nå må noe lages i all hast etter jobb/barnehage osv. Men jeg kan legge til mer grønnsaker uten at det tar mye leger tid. Bake brød tror jeg ikke jeg begir meg ut på enda - må ha realistiske mål også Hvordan lager du hønsefrikasse da? Har prøvd meg en gang, men fikk ikke tykk nok saus - brukte maizena men det hjalp ikke! Når det gjelder å drikke vann, så gjør jeg det nesten hele dagen. Drikker mellom 2 og 3 liter hver dag. (Er en tørst person, skjønner du.) Men du har rett, jeg kan jo prøve å tenke meg litt om før jeg spiser. Jeg MÅ klare å bryte den dårlige vanen. Som du sier, jeg føler meg absolutt ikke bedre etter å ha spist den sjokoladen - heller verre. Men nytelsen i det øyeblikket jeg spiser er så stor... Sukk, hvoror kan det ikke finnes en mirakelkur????? Dette er jo sikekrt ting du kjenenr til fra før,men er jo nyttig lesing alikevel. Skriv ut artikkelen og heng den på kjøpeskapet, i skapene og overalt hvor du oppbevarer godteri. Husker mamma gikk på slankekurs for mnge herrens år siden, og jeg var liten (jeg er nå 30). Der fikk i tips og henge opp bilder av seg selv til "skrekk og advarsel" på sånne steder hvor man hadde mat. Dette syntes jeg er helt groteskt tips når man har barn i huset, der "henger" mammas kropp til skrekk og advarsel for hele familien liksom. OG mamma skulle "bare" ned 10 kg. Derfor er artikkelen mer fornuftig å henge opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.