Gjest fruen som er stor Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 http://home.c2i.net/anker-nilssen/info.htm Kan dette være noe? Det så spennende ut, men ganske dyrt også. Jeg skal ta vare på adressen og vurdere det. Tusen takk!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avanti Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Hmm, fikk litt å tenke på der. Jeg vil absolut ike at de skal ende opp som meg. Jeg unner ingen å ha det slik. Tror ikke noen kan forestille seg hvordan det er å leve i en så stor kropp som ikke har gjort det selv. Skal igejn prøve å gjøre en innsats på matfronten. Problemet er at jeg føler bpåde fysisk og psykisk at jeg bør spise litt Fedon-aktig. Men det blir jo så dyrt! Vi har ikke mye penger og jeg synes det er vanskelig å finne tid til å lage i stand så mye. Har du ellers noen "failproof" ideer til hvordan jeg skal slutte å trøstespise? Jeg er like overvektig som deg (minst) og trener også ukentlig, 4 ganger i uka. Jeg lever etter noen av Fedons ideer i mitt kosthold (ikke alle), men også jeg bor slik til at det ikke er mulig å handle på noen innvandrerbutikk. Men det finnes alternativer, du må bare lete i butikkhyllene og se på innholdet. Du er slett ikke nødt til å lage/kjøpe Fedonbrødet, du kan utmerket godt klare deg med surdeigsbrød. Selv bruker jeg Rug Sprø fra Wasa. Har du en helsekostbutikk i nærheten kan du få tak i linser der. Du skriver at du ikke har tid til å lage sunn middag. Det jeg vil anbefale deg er at du lager opp sunn middag på forhånd (feks. i helgen) og fryser ned i porsjonspakker. Da har du middag du bare kan ta opp av fryseren når du trenger det, og behøver evnt. bare tilsette noen grønnsaker. Du skriver også at du har behøv for trøstespising og at du da velger noe søtt. Har du undersøkt om du har insulinresistens? Vi med den sykdommen har ofte et behov for å putte i oss noe søtt. Du trener regelmessig. Er du sikker på at du trener riktig? Det kan være at treningen du gjør ikke forbrenner noe særlig fett. Dessuten - Ting Tar Tid! Du må for all del ikke ha hastverk. Ikke sett deg for store mål, begynn i det små. Om du er fysen på sjokolade, prøv heller en gang å spise et eple i stedet. Bytt ut litt etter hvert, ikke ta alt på en gang, for da går du lett lei. Unn deg noe godt en gang i mellom, det er ikke sunt for en på slankern å ikke skeie ut en gang i blant. Kanskje det hjelper deg å ikke tenke slanking, men livsstil? Det har hjulpet meg! Jeg slanker meg ikke, men går ned i vekt likevel fordi jeg har endret livsstil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Hvor mye må en veie da for å gå til legen og få de nye slankepillene? For slankepiller på resept (såvidt meg bekjent er det bare Reductil og Xenical, hvor førstnevnt er den som har kommet sist på markedet) - er det BMI på 30 eller høyere som er kritierie. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Takk for at du bryr deg, og svarer! Uordentlig mat her i huset er at det blir endel halvfabrkata. Pølser med potetmos, suppepose, ferdigpizza (det er ikke ofte da), spaghetti med div. sauser, seibiff, fiskepinner. Egentlig er det vel ikke så forferdelig ille. Tror problemet ligger i at jeg føler jeg ikke gidder å lage mat lenger. VAr veldig glad i det før. Elsket å eksperimentere på kjøkkenet. Nå må noe lages i all hast etter jobb/barnehage osv. Men jeg kan legge til mer grønnsaker uten at det tar mye leger tid. Bake brød tror jeg ikke jeg begir meg ut på enda - må ha realistiske mål også Hvordan lager du hønsefrikasse da? Har prøvd meg en gang, men fikk ikke tykk nok saus - brukte maizena men det hjalp ikke! Når det gjelder å drikke vann, så gjør jeg det nesten hele dagen. Drikker mellom 2 og 3 liter hver dag. (Er en tørst person, skjønner du.) Men du har rett, jeg kan jo prøve å tenke meg litt om før jeg spiser. Jeg MÅ klare å bryte den dårlige vanen. Som du sier, jeg føler meg absolutt ikke bedre etter å ha spist den sjokoladen - heller verre. Men nytelsen i det øyeblikket jeg spiser er så stor... Sukk, hvoror kan det ikke finnes en mirakelkur????? Ang. brødbaking: Jeg anbefaler deg å investere i en brødbakemaskin (fåes fra ca 600 kr og oppover, på tilbud innimellom). Da baker maskinen brødet for deg, bare å slenge oppi vann, olje, salt, sukker, mel og tørrgjør og trykke på et par knapper. 3 timer senere er et brød ferdig. Greit å gjøre når du allikevel er på kjøkkenet, fx når du rydder av bordet etter middag. Om du liker ideen, så anbefaler jeg merket Wilfa, det er det jeg har og som jeg ble anbefalt. Helt super - og SÅ lettvint da! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wok spiser Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hei! I stedet for å kjøpe inn sjokolade og andre godterier kan du kjøpe inn frukt, nøtter, rosiner , svisker osv.som du kan putte i munnen når du har behov for noe.Det smaker godt, og du fyller opp med bra saker.Søtbehovet blir også borte når en putter innpå frukt enten den er fersk eller tørket. Etter hvert blir dette en ny vane, og det er lettere å fortsette i samme stilen..! Hilsen en som holder på å endre vanene! Leste nedover tråden og hadde tenkt å legge til det med tørket fruk.. så at det var en som alerede hadde gjort det! Men det er sant! Tørket frukt og nøtter skal ettersom jeg har hørt dempe søtsuget! Hva med å dette noen skåler med roseiner og nøtter rundt i huset? Det samme kan du jo gjøre med frukt.. plasser det på litt forskjellige steder i huset slik at det kanskje er større tilgang på frukt enn snop. Hvis du har veldig lyst på sjokolade kan du jo for eksempel ta sjokolade pålegg ( f.eks nuggatcrisp) på kennebrød.. det er jo mye sunnere enn en sjokolade. Eller ett glass skummet melk med sjokopulver. ( kommer jo an på hvor mye sjokopulver du bruker da! Du sa at det var ikke all mat ungene dine likte som var sunn.. ett supert alternativ til det er wok! Det tar ikke lang tid å lage og smøker veldig godt! Er veldig ''barnevennlig i smaken'' Da kan du foreksempel steke kyllingbiter, dele opp noen gulerøtter, løk, minimais, bambusskudd, vannkastanjer, paprika, bønnespirer osv alt ettersom hva du og ungene dine liker. Du kan få kjøpt spesielle ''sauser'' eller smakstilsetninger på buttikken sammen med absolutt alle de andre ingrediensene. Ved siden av kan du ha litt paste eller ris alt ettersom hva du liker! Altså lett tilgjengelig og fort laget! det er virkelig noe å prøve for det smaker supert! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hvordan går det med deg og omlegging av kosthold? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fruen som er stor Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hvordan går det med deg og omlegging av kosthold? Tja, smått om senn prøver jeg å endre ting. Prøver å flytte fokus bort fra mat de kveldene jeg er alene og "trøster" som værst. Det går noen ganger greit, andre ganger ikke. Har fått pakket endel julegaver på kveldene og da er hendene opptatt med andre ting! Ønsker meg en kokk og låst kjøkken! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knotten Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Nå har jeg lest alle svar og tilsvar under her. Det første som slår meg er du egentlig ikke _vil_ ta fatt i problemene. Alternativt _tør_ du ikke å gjøre det. Grunnen til at jeg sier det er alle de unnskyldninger du skyver foran deg når vettuge folk kommer med vettuge forslag. Enten er maten for dyr, den er for vanskelig, ungene liker det ikke, får ikke tak i.... Av innleggene dine ser jeg at du har god greie på hva du må gjøre. Ditt problem er vel egentlig motivasjon - og det er derfor du ønsker et svar som åpner himmelen for deg. Beklageligvis trenger alle livsstilendringer betydelig innsats - for det meste oppe i hodet. Der finnes det hjelp å få. Du kan kontakte Libra eller G. Roede for å gå kurs. Du kan kontakte ernæringsfysiologen i kommunen du bor eller andre autoriteter. Du kan kontakte en gestaltterapeut for å snakke igjennom hva som plager deg. Jeg tror du trenger hjelp av en fysisk person i RL. Lykke til ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fruen som er stor Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Nå har jeg lest alle svar og tilsvar under her. Det første som slår meg er du egentlig ikke _vil_ ta fatt i problemene. Alternativt _tør_ du ikke å gjøre det. Grunnen til at jeg sier det er alle de unnskyldninger du skyver foran deg når vettuge folk kommer med vettuge forslag. Enten er maten for dyr, den er for vanskelig, ungene liker det ikke, får ikke tak i.... Av innleggene dine ser jeg at du har god greie på hva du må gjøre. Ditt problem er vel egentlig motivasjon - og det er derfor du ønsker et svar som åpner himmelen for deg. Beklageligvis trenger alle livsstilendringer betydelig innsats - for det meste oppe i hodet. Der finnes det hjelp å få. Du kan kontakte Libra eller G. Roede for å gå kurs. Du kan kontakte ernæringsfysiologen i kommunen du bor eller andre autoriteter. Du kan kontakte en gestaltterapeut for å snakke igjennom hva som plager deg. Jeg tror du trenger hjelp av en fysisk person i RL. Lykke til ) Det er nok noe i det du sier. Det er så behagelig å fortsette med gamle (dårlige) vaner. Og det er veldig vanskelig å forandre vaner. Jeg er faktisk i kontakt med en gestaltterapeut! Vi har vært innom forskjellige ting, men jeg kan jo ta opp det også. Og ja, jeg ønsker meg en knapp jeg kan skru på slik at jeg sovner og våkner opp 60 kg lettere! Det hadde vært flott. Men istedet for bruker jeg all min energi på å tenke på den maten jeg burde spise, tenke på den maten jeg har spist og ikke minst på den maten jeg kommer til å spise. Sukk... Finnes det ingen som kan skru litt inni denne teite hjernen min da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knotten Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Det er nok noe i det du sier. Det er så behagelig å fortsette med gamle (dårlige) vaner. Og det er veldig vanskelig å forandre vaner. Jeg er faktisk i kontakt med en gestaltterapeut! Vi har vært innom forskjellige ting, men jeg kan jo ta opp det også. Og ja, jeg ønsker meg en knapp jeg kan skru på slik at jeg sovner og våkner opp 60 kg lettere! Det hadde vært flott. Men istedet for bruker jeg all min energi på å tenke på den maten jeg burde spise, tenke på den maten jeg har spist og ikke minst på den maten jeg kommer til å spise. Sukk... Finnes det ingen som kan skru litt inni denne teite hjernen min da? Jeg ønsker deg virkelig lykke til! Det var en ting til jeg tenkte på etter å ha postet innlegget mitt. Jeg går til en fabelaktig naturterapeut i forbindelse med at kroppen var kjørt helt i grøfa. Jeg har blitt så bra - helt meg selv igjen - og gjennom disse timene har jeg fått opp øynene for hva de faktisk kan utrette, Dersom du har tilgang til en slik i nærheten av der du bor kan det være en kjempegod ide! Forøvrig har vel du det slik med vekten som jeg har det med røyken.....Jeg har nemlig veldig mange gode unnskyldninger - selv om det ikke egentlig finnes noen som er gode nok til å fortsette i samme løypa. Igjen; Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bollalille Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Du sier selv at du trøstespiser, og jeg lurer på hvorfor???? Dersom du finner ut det så gjør noe med det problemet også samt skriv opp ALT hva du spiser i løpet av en dag og ikke lur deg selv. Du vil bli forundret over alt du spiser. Kjøp inn masse deilig frukt og litt nøtter og legg dette på et fat og sett det frem der du oppholder deg (foran tv?) og så kan du spise. Frukt metter og er lite fetende. Bare etter et par uker vil du merke forskjell om du kun "trøstespiser" frukt og ikke noe annet. Forsøk og så meld fra igjen om det funka. Gå inn et vedde mål med en venn og få denne vennen til å kome å sjekke vekten din en gang ui uka. For hver gang du har grid å gå ned unnder du deg noe, eks et nytt smykke, en ny Bh eller noe annet som gjør det mtivert til å fotsette. Alt er kun opp til deg selv og forsøk ikke å legge skylden over på alle adre eller alt annet. Lykke til Jeg gikk ned 25 kg i fjor da jeg innså hvorfor jeg trøstespiste. Jeg hadde mistet kjæresten min pga jeg var for feit noe jeg absolutt var og jeg orket ingen ting så det var ikke rart at han gikk lei.....Nå er jeg 30 kg lettere, har ny kjærest og har det topp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fruen som er stor Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Du sier selv at du trøstespiser, og jeg lurer på hvorfor???? Dersom du finner ut det så gjør noe med det problemet også samt skriv opp ALT hva du spiser i løpet av en dag og ikke lur deg selv. Du vil bli forundret over alt du spiser. Kjøp inn masse deilig frukt og litt nøtter og legg dette på et fat og sett det frem der du oppholder deg (foran tv?) og så kan du spise. Frukt metter og er lite fetende. Bare etter et par uker vil du merke forskjell om du kun "trøstespiser" frukt og ikke noe annet. Forsøk og så meld fra igjen om det funka. Gå inn et vedde mål med en venn og få denne vennen til å kome å sjekke vekten din en gang ui uka. For hver gang du har grid å gå ned unnder du deg noe, eks et nytt smykke, en ny Bh eller noe annet som gjør det mtivert til å fotsette. Alt er kun opp til deg selv og forsøk ikke å legge skylden over på alle adre eller alt annet. Lykke til Jeg gikk ned 25 kg i fjor da jeg innså hvorfor jeg trøstespiste. Jeg hadde mistet kjæresten min pga jeg var for feit noe jeg absolutt var og jeg orket ingen ting så det var ikke rart at han gikk lei.....Nå er jeg 30 kg lettere, har ny kjærest og har det topp. Jeg tror nok at mye av årsaken til at jeg trøstespiser er at jeg er mye alene hjemme med barna. Det gjør at jeg har plenty med anledning til å synes synd på meg selv og dermed "trøste" meg med noe godt. JEg blir stadig flinkere, men kan ikke si jeg merker noe på vekta. Men, jeg regner med at alle monner drar og at ei sunn feit jente er bedre enn ei usunn tynn jente... Det er i hverfall en liten trøst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.