Gå til innhold

Kva i helvete går det av Outlook?

Anbefalte innlegg

At det er eit møkkaprogram har eg jo skjønna lenge, men det har då virka på ei vis. Men nå

vil det ikkje sende mailane mine lenger. Kvar gong eg trykkjer på send/receive får eg gjerne inn ein mail eller to, men så får eg ei feilmelding, der det står at "The server has unexpectedly terminated the connection", eller noko i den lei. Online er eg, men...

Kva er feil, og kva kan gjerast ? Reint bortsett frå å hive PC'n ut vindauget, altså.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125422-kva-i-helvete-g%C3%A5r-det-av-outlook/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først bør du sjekke at det ikke faktisk er et problem med serveren. Har det vart lenge? Hvilken mail-tilbyder bruker du? Bruker du en brannmur og/eller antivirusprogram? I så fall kan du forsøke å skru dem av midlertidig for å se om det gjør noen forskjell. Du kan også forsøke å installere et annet mailprogram og se om du får samme problem der.

Først bør du sjekke at det ikke faktisk er et problem med serveren. Har det vart lenge? Hvilken mail-tilbyder bruker du? Bruker du en brannmur og/eller antivirusprogram? I så fall kan du forsøke å skru dem av midlertidig for å se om det gjør noen forskjell. Du kan også forsøke å installere et annet mailprogram og se om du får samme problem der.

Nei, svineriet byrja i ettermiddag. Eg har ikkje vore borte i denne feilen før, og tenkte at det kunne ha noko å gjera med at eg hadde installert Mailwasher. Men etter å ha avinstallert det er jo problemet framleis like gale. Antivirus ? Tja, Norton har jo surra og gått her i lange tider, og utan å skape vanskar. Men eg kan jo slå det av og sjå. At Telenor skulle ha slått krøll på seg, trur eg ikkje. Hunden er nok lokalt gravlagd.

Nei, svineriet byrja i ettermiddag. Eg har ikkje vore borte i denne feilen før, og tenkte at det kunne ha noko å gjera med at eg hadde installert Mailwasher. Men etter å ha avinstallert det er jo problemet framleis like gale. Antivirus ? Tja, Norton har jo surra og gått her i lange tider, og utan å skape vanskar. Men eg kan jo slå det av og sjå. At Telenor skulle ha slått krøll på seg, trur eg ikkje. Hunden er nok lokalt gravlagd.

Samboeren min bruker Outlook og Mailwasher og har ingen problemer, så jeg tror ikke årsaken ligger der. Og han har både virusprogram og brannmur. Selv unngår jeg Outlook som pesten og bruker istedet Pegasus som jeg lastet ned fra nettet.

Samboeren min bruker Outlook og Mailwasher og har ingen problemer, så jeg tror ikke årsaken ligger der. Og han har både virusprogram og brannmur. Selv unngår jeg Outlook som pesten og bruker istedet Pegasus som jeg lastet ned fra nettet.

Jeg bruker også MailWasher, sammen med Opera M2. Men i og med at problemet er å -sende- mailen har neppe MailWasher noe med saken å gjøre, siden den bare sjekker innkommende mail.

Annonse

Har du prøvd å restarte maskinen?

Kan være Telenor som har skylda likevel. Opplever selv at Tullenors mailserver fra tid til annen bryter kontakten for sending av mail (særlig når maskinen har stått tilkoblet uten å være i bruk i noen timer). Har derfor bestilt NextGenTel nå.

Ellers har du mange tips til alldeles utmerkede gratis mailklienter her:

http://www.webattack.com/Freeware/comm/fwemclients.html

Selv bruker jeg Foxmail og er godt fornøyd med den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...