Gå til innhold

Sminketips

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske grønn når det gjelder sminke og trenger noen tips av dere som er litt mer erfarne på dette punktet.

Jeg har veldig lys hud, med littegrann fregner og blå øyne. Mørkblondt hår.

Hva trenger jeg og hva gjør jeg med det? Fint om dere kunne nemnt noen merker til meg også som ikke er for dyrt og som er mulig å få tak i på en plass der utvalget er labert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125424-sminketips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke stikke innom Body Shop eller et parfymeri og spørre der? Vet at på Body Shop sminker de deg og viser deg hvilke produkter som kan være bra for deg. Tror sminkinga er gratis, men de forventer ofte at du skal kjøpe noen produkter. Dette må vel være en grei måte å lære litt på? Der er det jo ofte folk som er utdannet innen sminke også. Bor du i Oslo kan du jo stikke innom Glassmagasinet på Stortorvet, der er det et parfymeri i 1.etg der du helt sikkert får hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125424-sminketips/#findComment-761801
Del på andre sider

Hvorfor ikke stikke innom Body Shop eller et parfymeri og spørre der? Vet at på Body Shop sminker de deg og viser deg hvilke produkter som kan være bra for deg. Tror sminkinga er gratis, men de forventer ofte at du skal kjøpe noen produkter. Dette må vel være en grei måte å lære litt på? Der er det jo ofte folk som er utdannet innen sminke også. Bor du i Oslo kan du jo stikke innom Glassmagasinet på Stortorvet, der er det et parfymeri i 1.etg der du helt sikkert får hjelp.

Lys gråblå øyeskygge er nesten alltid pent til så lyshudete som du er. Og grå eller brun øyesverte.

Rouge og leppestift kommer mye an på hva slags farge du har i kinnene. Blir du oransjerød eller lillarød når du er kjempevarm eller har løpt?

Det bestemmer om leppestift/konturstift skal gå mot oransjerødt eller vinrødt.

Begynn forsiktig med bare øyeskygge, øyesverte og litt leppestift. Øv deg foran speilet!

Lumene er et ikke-dyrt merke de har nesten over alt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125424-sminketips/#findComment-761819
Del på andre sider

Jeg har ikke mye lyst til å bli lært hvordan jeg gjør det. Jeg er kommet i den alderen der jeg burde kunnet dette for lenge siden.

Jeg må også ha dette inn med teskje. Hva er rouge og slikt?. Trenger helt basic informasjon.

Har lett overalt på nett, blader osv, men der står det kun ting for de som er litt mer erfarne på dette punketet. Jeg vet ingenting egentlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125424-sminketips/#findComment-761874
Del på andre sider

Jeg har ikke mye lyst til å bli lært hvordan jeg gjør det. Jeg er kommet i den alderen der jeg burde kunnet dette for lenge siden.

Jeg må også ha dette inn med teskje. Hva er rouge og slikt?. Trenger helt basic informasjon.

Har lett overalt på nett, blader osv, men der står det kun ting for de som er litt mer erfarne på dette punketet. Jeg vet ingenting egentlig.

"Jeg har ikke mye lyst til å bli lært hvordan jeg gjør det. Jeg er kommet i den alderen der jeg burde kunnet dette for lenge siden.

Har lett overalt på nett, blader osv, men der står det kun ting for de som er litt mer erfarne på dette punketet.

Jeg vet ingenting egentlig."

Du sier du "ikke har mye lyst til å bli lært" hvordan du sminker deg, men var det ikke det du spurte om i utgangspunktet? Hvem kan gjøre det bedre enn en som er utdannet i faget? Hva er dette for slags svar? Du er garantert ikke den eneste som kommer for å spørre om noe angående maskara eller rouge. Farger og trender skifter jo fort, så du trenger jo ikke å rope ut at du ikke kan noe. Og er det det at du er redd for å si at du ikke kan noe, så kan du vel søke på nettet litt først? Der finnes det plenty av stoff om sminke. Du kan umulig ha "lett over alt" om du ikke har funnet noe. Sminke er ingen heksekunst. Går du til et parfymeri så kan du be om å få se deg i et speil mens en av personalet sminker deg, så får du samtidig se hvordan ting skal gjøres. Personalet forteller deg også underveis at de f.eks bruker en lysere øyenskygge først fordi....osv...Det er ikke farlig å spørre skjønner du!

Hjelpes!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125424-sminketips/#findComment-761904
Del på andre sider

"Jeg har ikke mye lyst til å bli lært hvordan jeg gjør det. Jeg er kommet i den alderen der jeg burde kunnet dette for lenge siden.

Har lett overalt på nett, blader osv, men der står det kun ting for de som er litt mer erfarne på dette punketet.

Jeg vet ingenting egentlig."

Du sier du "ikke har mye lyst til å bli lært" hvordan du sminker deg, men var det ikke det du spurte om i utgangspunktet? Hvem kan gjøre det bedre enn en som er utdannet i faget? Hva er dette for slags svar? Du er garantert ikke den eneste som kommer for å spørre om noe angående maskara eller rouge. Farger og trender skifter jo fort, så du trenger jo ikke å rope ut at du ikke kan noe. Og er det det at du er redd for å si at du ikke kan noe, så kan du vel søke på nettet litt først? Der finnes det plenty av stoff om sminke. Du kan umulig ha "lett over alt" om du ikke har funnet noe. Sminke er ingen heksekunst. Går du til et parfymeri så kan du be om å få se deg i et speil mens en av personalet sminker deg, så får du samtidig se hvordan ting skal gjøres. Personalet forteller deg også underveis at de f.eks bruker en lysere øyenskygge først fordi....osv...Det er ikke farlig å spørre skjønner du!

Hjelpes!

Jo det er det. Ikke alle som er like utadvente og tørr det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125424-sminketips/#findComment-761937
Del på andre sider

Annonse

Gjest babylonne

Lys gråblå øyeskygge er nesten alltid pent til så lyshudete som du er. Og grå eller brun øyesverte.

Rouge og leppestift kommer mye an på hva slags farge du har i kinnene. Blir du oransjerød eller lillarød når du er kjempevarm eller har løpt?

Det bestemmer om leppestift/konturstift skal gå mot oransjerødt eller vinrødt.

Begynn forsiktig med bare øyeskygge, øyesverte og litt leppestift. Øv deg foran speilet!

Lumene er et ikke-dyrt merke de har nesten over alt.

Er heller ingen ekspert, men det grunnleggende kan jeg...

Mascara - en børste med farge som gres på øyenvippene for å få bueform, volum og farge.

Eyeliner - Enten i blyantform eller flytende med pensel. Påføres rundt øynene ( langs vippekanten både oppe og nede eller på våtkanten.)

Øyenskygge - pudder eller krem som vanligvis legges på øyenlokkene. Finnes i alle farger.

Lebestift - farge til å ha på leppene

Lipgloss - klissete "suppe" som påføres på leppene for volum og farge

Lipliner - en "leppe-eyeliner" som legges rett utenfor leppene for forstørrende effekt.

Rouge - pudder som påføres med kost i kinnene for å få friskere farge (rødt eller orange)

Solpudder - brunt og gyllent pulver som påføres hele fjeset for at du skal virke brunere.

Brunkrem - krem som påføres i fjeset slik at du virker brunere.

Dekkrem/dekkstift - påføres for å dekke over kviser, urenheter, mørke ringer under øynene osv.

Vippetang - en slags tang som brukes til å bøye øyenvippene oppover slik at de blir buet.

Pinsett - brukes til å nappe fasong på øyenbrynene

Øyenbrynspudder - pudder som legges på øyenbrynene for å få dem mer markerte. Her kand du også bruke en myk eyeliner.

Lancome har gode mascaraer. Ellers har loreal en dødsbra serie med billig rouge.Loreals lipgloss "glam shine" er også konge...tusen forskjellige farger.

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125424-sminketips/#findComment-762621
Del på andre sider

Gjest anbefales

Jeg er (var) helt grønn når det gjelder å kunne legge noe sminke. (er hm....over 30 år). Dette ville jeg gjøre noe med, gøy å freshe seg opp litt.

Ringte salongen og fikk time i "å lære å sminke seg". Kostet 650,- kr, men for meg var det ok. Fikk da litt over en klokketime der den ansatte fant litt farger som passet, pratet litt om det, og la sminke p en sånn måte at jeg skal klare det selv også.

Kjempelurt for meg - og vel verd pengene!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125424-sminketips/#findComment-762923
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...