Gå til innhold

Hvordan finne igjen "meningen med livet"?

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Det har seg sånn at forholdet ikke er helt bra.. Vi har pratet ut og krangler ikke, men ser ikke samboern min så ofte pga jobb, det er forsåvidt greit det.

Men jeg føler meg neffor hele tida.. Gidder ikke rydde hjemme, gidder ikke følge med på kurs.. Gidder ikke noe som vanligvis betyr mye for meg.

Ikke arbeidslyst på jobben heller... Finner liksom ikke mening med noe lenger. Akkuratt som jeg venter på noe, men jeg vet ikke hva.. Er konstant rastløs. Vil helst bare ligge i snega og glane i veggen eller sove.

Gleder meg ikke over noe, og ser ikke fram til noe.. Akkuratt som om alt plutselig ble svart og håpløst og jeg vet ikke hvordan jeg skal få forklart det heller..

Har kjøpt meg en bok jeg har ønsket meg lenge, men har ikke ro til å lese. Tatt meg en varm dusj, laget noe god mat og en kopp te.. men kunne likesågodt droppa det, for gleder meg ikke over det. Er ett fett om jeg bare ligger/sitter der og glaner.. Får ikke noe ut av å gå ut med venninner heller, som jeg alltid har vært kjempeglad i å gjøre.

Hvordan komme meg ut av "det mørke hullet" her? Hvordan få tilbake gleden ogmeningen med livet? Kan ikke huske sist jeg var skikkelig glad i livet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125525-hvordan-finne-igjen-meningen-med-livet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er _ikke_ "ett fett om jeg bare ligger/sitter der og glaner". Selv om det føles sånn.

Fortsett med det du gjør. Kom deg ut, helst mens det er lyst. Kan du gå en tur i lunsjpausen ? Gå ihvertfall tur i helgen.

Snakk med en god venninne om hvordan du har det. Be henne om å dra deg med på ting. Pass på at du spiser ordentlig, selv om du ikke har lyst. Pass på rutinene dine.

Håper det blir bedre snart. Hvis det tar lang tid uten at du føler det annerledes, bør du kanskje tenke på å kontakte legen din.

Du er deprimert! Du er vel selv inne på at det skyldes at forholdet knirker og livssituasjonen dermed ikke er helt bra.

Det er viktig at du ikke blir i senga, men tar deg selv i nakken og prøver å gjøre noe. Ellers blir det bare verre. Sørg for å få mosjon og frisk luft, og prøv å gjøre litt hver dag, men du greier kanskje ikke å gjøre allt det du vanligvis gjør. Til det er det for dårlig med energi.

Hva kan dere gjør for å få sving på forholdet igjen? Dere bør kanskje bli enig om at noe må endres.

laguna1365380434

Det er fryktelig å være deprimert og ha kjærlighetssorg.. Huff!

Mitt eneste råd er at du må skjemme deg selv bort: masse film, masse dillete egenpleie(iform av frisør, shopping o.l og masse venniner&vin..)

Ikke less deg ned i tanker om ting du burde ha gjort, for da får en jo bare kjip sammvittighet på toppen av alt, men gjør ting i minitempo(om det er det du føler for) og belønn deg selv rikelig når du er ferdig..

Lykke til! Det går nok fint til slutt, selvom det ikke føles sånn akurat nå..:o)

Gjest jack herren

Om du ikke kan huske sist du var glad så må du kanskje endre forholdet (gjøre det slutt)? Men bare du vet; elsker du kjæresten din? Har du det godt? Ikke nå, slik jeg forstår deg.. Hva vil du? Prøv å kose deg. Gled deg over dagen og jobben. Ordne opp med typen; dere må jo snakke ferdig.

Gjest lis@bet

Jeg vet ikke om det er slik at den ene har mer "skyld" i problemene deres enn den andre, men en av dere må begynne å gjøre det hyggelig for dere igjen, hvis det er det du ønsker, da.

Hva med å lage en overraskelse til kjæresten din, bake en kake eller noe. Finnes masse enkle 1-2-3 kaker.

Hvis du tenker at du ikke gidder, hvorfor skulle _du_ være den som tar initiativ til kos, liksom - så er det kanskje på tide å revurdere hele forholdet..?

Annonse

Gjest Pricilla

Jeg vet ikke om det er slik at den ene har mer "skyld" i problemene deres enn den andre, men en av dere må begynne å gjøre det hyggelig for dere igjen, hvis det er det du ønsker, da.

Hva med å lage en overraskelse til kjæresten din, bake en kake eller noe. Finnes masse enkle 1-2-3 kaker.

Hvis du tenker at du ikke gidder, hvorfor skulle _du_ være den som tar initiativ til kos, liksom - så er det kanskje på tide å revurdere hele forholdet..?

Hei og takk for svar.. Vi er vel mer eller mindre lei begge to, men sånn har det vært før og det har blitt bra igjen, de fleste forhold går opp og ned. men det er ikke forholdet heller som plager meg.. Så klart tenker jeg på det og det gjør ikke saken bedre, kan liksom ikke sette fingern på problemet..

det går veldig opp og ned med meg nå.. bare en liten kommentar fra noen kan ødelegge hele humøret og dagen min. En hyggelig kommentar kan gjøre meg blid og fornøyd igjen.. Er dritkjipt å være sånn.. Tåler ikke noe.

Når ejg først er sammen med samboern så er det liksom greit.. Har hatt det hyggelig den siste uka, det lille vi har sett hverandre.. hadde det veldig kosleig i går for da tok han seg ettermiddagen fri. Hadde til og med sinnsyk bra sex! ; ) Og det har vært ganske kjedelig i det siste.. Så føler meg mye bedre i dag.

men tror vi bare skal la ting gå framover, hjelper ikke å gnåle om det, så blir det vel bedre, og gjør det ikke det vet vi begge at det er slutt, men det er aller siste utvei -d et mener vi begge. For jeg elsker han virkelig. Og han elsker meg.

Men det er jo ikke unormalt at man blir møkkalei. han er nok mere lei enne det jeg er nå.. Men har vært sånn at jeg har blitt sur bare jeg ser han før jeg og.. Kom over det og, så var jeg plutselig forelska igjen. Merkelige greier..

Er ikke det at ejg ikke gidder gjøre noe for han, alger mat når han er hjemme osv. Men føler meg sliten og oppgitt og gidder liksom ikke gjøre så mye ut av ting. Klarer til og med å sitte stille å se på hybelkaniner, det har jeg ALDRI gjort før! (litt perfeksjonist..)

Allikevel har jeg vært ute med venninner, på kino, på konsert osv. men ikkenoe gleder meg liksom..

Men i dag gleder ejg meg faktisk! Skal endelig besøke venninna mi som har fått baby.. Nå er ejg ikke forkjøla lenger. : ) Så det blir koselig! Så får jeg tid sammen med samboern min i kveld. Skal lage en god middag og sprette en falske vin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...