Gå til innhold

Hva vil skje hvis jeg begynner å spise imorgen?

Anbefalte innlegg

Gjest redde lille meg..

Jeg er normalvektig, men har anoreksi og har sultet meg i snart tre uker.. vil gjerne begynne å spise litt igjen, men jeg tør ikke fordi alle sier at man fyker opp i vekt etter å ha sultet seg..

Hvis jeg bare visste at det ikke vil skje så ville jeg ha begynt å spise igjen.

Kan noen fortelle meg hva som skjer når jeg begynner å spise?

Er det noe jeg kan gjøre for å ikke gå opp i vekt?

Fortsetter under...

Hva er mest viktig for deg: Å leve eller å være sykelig tynn?

Svaret bør si seg selv.

Du bør forresten kontakte en lege snarest. Det er livsfarlig å sulte seg i 3 uker. Sannsynligvis kan du få store problemer når du nå begynner å spise igjen, uten legetilsyn.

Gjest redde lille meg..

Hva er mest viktig for deg: Å leve eller å være sykelig tynn?

Svaret bør si seg selv.

Du bør forresten kontakte en lege snarest. Det er livsfarlig å sulte seg i 3 uker. Sannsynligvis kan du få store problemer når du nå begynner å spise igjen, uten legetilsyn.

Jeg har kontakt med lege, og psykolog.Jeg har en uke på meg til å begynne å spise igjen, ellers blir jeg tvangsforet..

Jeg vil så gjerne ut av dette, vil ha krefter og ork til å leve..lage julepresanger og være med venner..

Men når du sier jeg får store problemer og går opp i vekt så frister det jo ikke akkurat..

Men takk for svar :)

Jeg har kontakt med lege, og psykolog.Jeg har en uke på meg til å begynne å spise igjen, ellers blir jeg tvangsforet..

Jeg vil så gjerne ut av dette, vil ha krefter og ork til å leve..lage julepresanger og være med venner..

Men når du sier jeg får store problemer og går opp i vekt så frister det jo ikke akkurat..

Han sa ikke et ord om at du vil gå opp i vekt.

Gjest waldemar

NÅr sa SDD at du går noe særlig opp i vekt...? Du må starte forsiktig uansett...

...hva er vekt/høyde nå? Startet du sultingen for 3 uker siden på en allerede utsultet kropp?

Gjest redde lille meg

NÅr sa SDD at du går noe særlig opp i vekt...? Du må starte forsiktig uansett...

...hva er vekt/høyde nå? Startet du sultingen for 3 uker siden på en allerede utsultet kropp?

Hei takk for svar..

Jeg er 161 cm høy og veier 58 kg..slanket meg en del uker før jeg sluttet å spise nesten helt.. Nå spiser jeg opp mot 150 kalorier om dagen..skummet melk og kaffe..

Jeg VIL virkelig klare å komme ut av dette, derfor jeg skriver dette. Ikke for å høre hvor farlig det er, for det vet jeg jo.. Så takk for at dere svarer meg..

Hilde..

Annonse

Hei takk for svar..

Jeg er 161 cm høy og veier 58 kg..slanket meg en del uker før jeg sluttet å spise nesten helt.. Nå spiser jeg opp mot 150 kalorier om dagen..skummet melk og kaffe..

Jeg VIL virkelig klare å komme ut av dette, derfor jeg skriver dette. Ikke for å høre hvor farlig det er, for det vet jeg jo.. Så takk for at dere svarer meg..

Hilde..

Begynn i det sakte. Da vil kropen ta det til seg som næring og ikke få vondt i magen eller "gå masse opp i vekt" - hvis du er redd for det. Spis frukt, grøt, youghurt, litt proteiner er bra for muskler (fisk, kjøtt) Men hvis du har kun drukket melk/kaffe, er det lurt å starte kun med "myke" matvarer. Det er lettere å fordøye for magen.

Pasta på pose? Potetmos, kylling, kokt fisk+++

Gjest lis@bet

Hvis du ikke har spist på 3 uker så er vel forbrenningen din nesten lik null, og det betyr at kroppen kommer til å suge til seg den næringen den kan få. Hvis ikke så vil den jo ødelegges.

Kjære deg, jeg vet det ikke er bare å si til deg at du må begynne å spise igjen, men hvor lenge tror du at du kan sulte deg? Og hva er målet?

Kroppen trenger næring for å leve, på samme måte som en bil trenger bensin for å gå.

Hva om du hadde en hund du var veldig glad i, og som sluttet å spise og ble syltynn.. Ville du klappet den og sagt flink hund, eller ville du blitt bekymret for at den skulle dø?

Nei, jeg aner ikke hva jeg skal si til deg, men alt liv trenger næring. Fluer, elefanter, blomster..

Er målet ditt å leve helt på kanten av hva kroppen kan tåle?

Begynn med små mengder. F.eks 1/8 eller en 1/4 brødskive. Se an hvor mye du klarer å begynne med.

Det kan være lurt å drikke litt fruktjuice/spise litt frukt/drikke noen teskjeer sukkervann eller ta en halv druesukkertabelett før måltidet, da er det større sjans for at du slipper å bli uvel.

All kroppens energi (det den har igjen) går til å fordøye maten, derfor kan du bli svimmel og kvalm dersom du ikke tar til deg noe lettfordøyelig med energi først.

Næringsbalansen i kroppen er antakeligvis noe i ubalanse, så næringsdrikk fra apoteket kan være lurt for å balansere den igjen.

En blanding av eplejuice og farris er godt for væskebalansen.

Det er vanlig at magen blir oppblåst etter et måltid når det er så lenge siden sist. Ikke få panikk, det går over i løpet av noen timer.

Hei takk for svar..

Hilde..

161 cm / 58 kg høres helt utmerket ut spør du meg. Du trenger vel ikke å slanke deg? Jada, jeg vet det ikke er det du vil høre, men sånn er det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...