Gjest dårlig venninne eller prippen? Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Jeg har en venninne som jeg ikke er helt i takt med når det gjelder hygiene. Eksempler: Vi sitter og spiser middag, et av barna hennes må på do og bæsje. Etter at min venninne har vært og hjulpet barnet sitt med tørkingen kommer hun inn på kjøkkenet igjen, går bort til kjøkkenvasken og skyller hendene sine før hun igjen setter seg ned for og spise. Barna hennes må heller aldri vaske hendene før de spiser, dette til tross for at de nå er så små at det med tørking på do og sånt er under innlæring og naturlig nok fører til en del søl. En annen ting er at hun ikke tørker de grønne klysene under nesa til barna selv når vi spiser...... Må skynde meg og legge til at jeg har barn selv, jeg vet at barn ofte må på do under et måltid, jeg vet at barn er snørrete..... men det går jo an å gjøre ting litt annerledes likevel? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125571-%C3%A6sj-hva-gj%C3%B8r-man-med-s%C3%A5nt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jeg er Dina Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Fy f**n så ekkelt!!!! :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125571-%C3%A6sj-hva-gj%C3%B8r-man-med-s%C3%A5nt/#findComment-762772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brusa Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Huff...dette er så gale at en nesten burde si fra.. Akkurat det med snørret er lettest....det er bare å dra frem noe papir og tørke nesa på de selv neste gang. så sier du...det er ikke så pent med rennende neser når en spiser...eller noe slikt..så vasker du hendene og spiser videre som om ingenting har hendt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125571-%C3%A6sj-hva-gj%C3%B8r-man-med-s%C3%A5nt/#findComment-762796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Hvis du vil være litt diskret, kan du bruke deg selv og dine barn, og være VELDIG TYDELIG når du sier at "Nå skal vi vaske hendene før vi spiser" og " Nå må vi vaske hendene etter at vi har vært på do". kanskje hun tar hintet da?! Jeg har alltid vært nøye med å vaske hendene etter do-besøk, og det smitter over på både mann og barn. Jeg har derimot IKKE vært sånøye med alltid å vaske hendene når vi skal spise. Ei venninne av meg er det, og hun er nøye med seg selv og mine barn, og det smitter over på oss - uten at hun sier noe direkte til oss :-) Det med snørret kan du gjøre noe med selv: hente tørkepapir og gi til mora, eller tørke ungene selv. SVigermor er egentlig ganske nøy på hygiene, men jeg la merke til da vi var der i helga, at da hun hadde tørket gutten min i rompa etter do-besøk, vasket hun ikke hendene. Gutten min gjorde det imidlertid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125571-%C3%A6sj-hva-gj%C3%B8r-man-med-s%C3%A5nt/#findComment-762822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Fy f**n så ekkelt!!!! :-( Jeg har også ei slik venninne. Jeg sitter nesten på nåler når de her på besøk. Ungene piler kjapt inn på stua og kliner til møblene med ketcshup og all verden griseri. Det er jeg som må vaske dem. De tar gjerne med seg maten inn på stua også, og når jeg sier at her spiser vi på kjøkkenet, later foreldrene som de ikke hører. Skifter bleie i sofaen gjør de også. Puster lettet ut når de drar. Hjemme hos dem selv renner det mat ned av veggene, komfyren kan man nesten ikke se osv. Badet er et kapittel for seg selv. Men gjestfri er dem. Det skal dem ha. Tror ikke jeg har et hysterisk forhold til renslighet og rot, er ikke perfekt jeg heller, men her er det ikke bare jeg som reagerer. Ungene gjør det de også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125571-%C3%A6sj-hva-gj%C3%B8r-man-med-s%C3%A5nt/#findComment-762875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sigga Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Jeg synest det der høres litt æsj ut...runtiner er viktige knyttet til do besøk. Synest kanskje du kan si det til henne,eller så spør du bare ungene hennes selv; "har du vaker hendene nå da??"... Det er kanskje å "snike" litt. men kanskje hun tar tegninga. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125571-%C3%A6sj-hva-gj%C3%B8r-man-med-s%C3%A5nt/#findComment-762898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Men hendene vasker jeg! Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Jeg har også ei slik venninne. Jeg sitter nesten på nåler når de her på besøk. Ungene piler kjapt inn på stua og kliner til møblene med ketcshup og all verden griseri. Det er jeg som må vaske dem. De tar gjerne med seg maten inn på stua også, og når jeg sier at her spiser vi på kjøkkenet, later foreldrene som de ikke hører. Skifter bleie i sofaen gjør de også. Puster lettet ut når de drar. Hjemme hos dem selv renner det mat ned av veggene, komfyren kan man nesten ikke se osv. Badet er et kapittel for seg selv. Men gjestfri er dem. Det skal dem ha. Tror ikke jeg har et hysterisk forhold til renslighet og rot, er ikke perfekt jeg heller, men her er det ikke bare jeg som reagerer. Ungene gjør det de også. Jaja,d en gyldne middelvei er nok best. Et grisehus er ikke ok, selv om folk er gjestfrie. Men et sterilt hjem er jamen heller ikke mye koselig. En sitter på nåler og er redd for å slippe en smule på gulvet... Men det med å spise på kjøkkenet eller i stua, er ofte også et plassproblem. Vi har så lite kjøkken, at der kanvi bare spise når det er bare oss. Får vi gjester og skal spise alle sammen, MÅ vi sitte i stua for å få plass rett og slett. Det ble vel litt søl når ungene var små kanskje (kan ikke huske det var SÅ ille da men), men vi har bestandig hatt et hjem som skal brukes av dem som bor der vi! Selv om det 'bare' er barn. Så får en heller tåle at en ikke kan vise fram et prikkfritt hjem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125571-%C3%A6sj-hva-gj%C3%B8r-man-med-s%C3%A5nt/#findComment-762916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Tror ikke jeg skjønte det der jeg, sa du ikke at hun vasket hendene i kjøkkenvasken da???? Jeg har i alle fall kjøkkensåpe stående der, og det spiller vel ingen rolle om jeg vasker dem der eller på badet? - man kliner vel ikke driten utover hendene heller når man tørker sitt barn? :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125571-%C3%A6sj-hva-gj%C3%B8r-man-med-s%C3%A5nt/#findComment-762947 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Jeg vasker selvfølgelig hendene grundig når jeg har hjulpet poden på do eller skiftet bleier på lillemor! Tørker snørr så fort jeg ser at ungene er snørrete også og poden må også vaske hendene når han har vært på do. Det er da normal hygiene og du er slettes ikke prippen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125571-%C3%A6sj-hva-gj%C3%B8r-man-med-s%C3%A5nt/#findComment-762953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Jaja,d en gyldne middelvei er nok best. Et grisehus er ikke ok, selv om folk er gjestfrie. Men et sterilt hjem er jamen heller ikke mye koselig. En sitter på nåler og er redd for å slippe en smule på gulvet... Men det med å spise på kjøkkenet eller i stua, er ofte også et plassproblem. Vi har så lite kjøkken, at der kanvi bare spise når det er bare oss. Får vi gjester og skal spise alle sammen, MÅ vi sitte i stua for å få plass rett og slett. Det ble vel litt søl når ungene var små kanskje (kan ikke huske det var SÅ ille da men), men vi har bestandig hatt et hjem som skal brukes av dem som bor der vi! Selv om det 'bare' er barn. Så får en heller tåle at en ikke kan vise fram et prikkfritt hjem. Selvfølgelig er jeg enig i det du skriver. Vi hadde det også trangere før og måtte spise på stua. Jeg er også helt enig i at noe griseri må man finne seg i. Det gjør jeg også. Som jeg skrev så er det ikke perfekt her heller. Vi har tross alt tre barn, og mye besøk har vi hele tiden. Da sitter jeg aldri på nåler. Og selvfølgelig har vi selskap i stua av og til. Jeg tror man må ha opplevd dette paret for å skjønne hva jeg mener. Det er nesten som man begynner å lure på hvordan det er mulig å lage så mye griserei. Men det ser ikke ut som det er noe problem for dem,skulle bare ønske at de tok litt mer hensyn når de er hos andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125571-%C3%A6sj-hva-gj%C3%B8r-man-med-s%C3%A5nt/#findComment-763057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -også mamma Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Selvfølgelig er jeg enig i det du skriver. Vi hadde det også trangere før og måtte spise på stua. Jeg er også helt enig i at noe griseri må man finne seg i. Det gjør jeg også. Som jeg skrev så er det ikke perfekt her heller. Vi har tross alt tre barn, og mye besøk har vi hele tiden. Da sitter jeg aldri på nåler. Og selvfølgelig har vi selskap i stua av og til. Jeg tror man må ha opplevd dette paret for å skjønne hva jeg mener. Det er nesten som man begynner å lure på hvordan det er mulig å lage så mye griserei. Men det ser ikke ut som det er noe problem for dem,skulle bare ønske at de tok litt mer hensyn når de er hos andre. Når det gjelder rot og sånt hjemme har jeg helt hetta. Hos oss ser det stort sett ikke ut. Og når jeg sier det er rotete, så _mener_ jeg rotete. Føler meg som en skikkelig elendig husmor når jeg kommer til andre som sier de tåler rot, og åpner døra med setningen "unnskyld rotet her" og det de mener er avisen og kaffekoppen på bordet fra i morges de ikke har satt inn i oppvaskmaskinen ennå. De blir så å si aldri invitert til meg. Det er så flaut. Jeg har det ikke møkkete, men dæven så fort det blir rotete, ennå jeg syns jeg rydder "hele tiden" og tar med meg ting hver gang jeg skal fra et rom til et annet. Lurer på hva folk tenker når de går hjem etter en lang kveld hos meg. har de hatt det hyggelig (det virker sånn) men tenker- fy flate- for et rot....? Men ellers når det gjelder å vaske hender etter toalettbesøk: JA, alltid. Snørr under nesa? Vekk med det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125571-%C3%A6sj-hva-gj%C3%B8r-man-med-s%C3%A5nt/#findComment-763373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Når det gjelder rot og sånt hjemme har jeg helt hetta. Hos oss ser det stort sett ikke ut. Og når jeg sier det er rotete, så _mener_ jeg rotete. Føler meg som en skikkelig elendig husmor når jeg kommer til andre som sier de tåler rot, og åpner døra med setningen "unnskyld rotet her" og det de mener er avisen og kaffekoppen på bordet fra i morges de ikke har satt inn i oppvaskmaskinen ennå. De blir så å si aldri invitert til meg. Det er så flaut. Jeg har det ikke møkkete, men dæven så fort det blir rotete, ennå jeg syns jeg rydder "hele tiden" og tar med meg ting hver gang jeg skal fra et rom til et annet. Lurer på hva folk tenker når de går hjem etter en lang kveld hos meg. har de hatt det hyggelig (det virker sånn) men tenker- fy flate- for et rot....? Men ellers når det gjelder å vaske hender etter toalettbesøk: JA, alltid. Snørr under nesa? Vekk med det. Kom til meg en tur du - du vil garantert føle deg hjemme! ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125571-%C3%A6sj-hva-gj%C3%B8r-man-med-s%C3%A5nt/#findComment-763394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Tror ikke jeg skjønte det der jeg, sa du ikke at hun vasket hendene i kjøkkenvasken da???? Jeg har i alle fall kjøkkensåpe stående der, og det spiller vel ingen rolle om jeg vasker dem der eller på badet? - man kliner vel ikke driten utover hendene heller når man tørker sitt barn? :-) Nei, men man skal ikke ta i dører og andre ting før man har vasket seg. Så håndvasken bør skje på dass/badet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125571-%C3%A6sj-hva-gj%C3%B8r-man-med-s%C3%A5nt/#findComment-763413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dårlig venninne eller prippen? Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Tror ikke jeg skjønte det der jeg, sa du ikke at hun vasket hendene i kjøkkenvasken da???? Jeg har i alle fall kjøkkensåpe stående der, og det spiller vel ingen rolle om jeg vasker dem der eller på badet? - man kliner vel ikke driten utover hendene heller når man tørker sitt barn? :-) Det har noe med å forlate badet og komme inn på kjøkkenet og vaske hendene på samme plass som vi en halv time senere skal vaske bestikk og fat på. Hender etter dobesøk bør vaskes på badet, ikke på kjøkkenet hvor en gjerne vasker både kjøkkenutstyr og mat ellers. Jeg har ikke egen servant på kjøkkenet altså, kun oppvaskkummen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125571-%C3%A6sj-hva-gj%C3%B8r-man-med-s%C3%A5nt/#findComment-763453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Når det gjelder rot og sånt hjemme har jeg helt hetta. Hos oss ser det stort sett ikke ut. Og når jeg sier det er rotete, så _mener_ jeg rotete. Føler meg som en skikkelig elendig husmor når jeg kommer til andre som sier de tåler rot, og åpner døra med setningen "unnskyld rotet her" og det de mener er avisen og kaffekoppen på bordet fra i morges de ikke har satt inn i oppvaskmaskinen ennå. De blir så å si aldri invitert til meg. Det er så flaut. Jeg har det ikke møkkete, men dæven så fort det blir rotete, ennå jeg syns jeg rydder "hele tiden" og tar med meg ting hver gang jeg skal fra et rom til et annet. Lurer på hva folk tenker når de går hjem etter en lang kveld hos meg. har de hatt det hyggelig (det virker sånn) men tenker- fy flate- for et rot....? Men ellers når det gjelder å vaske hender etter toalettbesøk: JA, alltid. Snørr under nesa? Vekk med det. Jeg er sikker på at gjestene dine har hatt det hyggelig. De sitter ikke ser på rotet, det legger man mest merke til hjemme hos seg selv. Du, det er vanskelig å beskrive hva jeg mener med denne familien. Ingen kan slå dem, absolutt ingen. Her ser det også bomba ut av og til,senest i går før jeg tok helgavask. Har det som deg. Rydder og rydder, kommer aldri mål med alle rommene samtidig.Mann og barn går etter meg og roter. Når det kommer besøk hit, så er nesten aldri alle rom ryddig samtidig. Jeg reagerer ikke på andres rot, alle barnefamilier har det slik.Litt leker, klær her og der, kopper og kar er ikke det jeg reagerer på. Men her er det nesten ikke mulig å sette seg uten å få halve syltetøyglasset, Nugattiskiva eller isen i rompa.Eller tråkke på en full bleie, hvis man er så uheldig å må på do. Badekaret deres er sort og har sikkert ikke blitt vasket på 10 år. Når de rydder, stuer de alt i krokene. Nå er det ikke flere kroker igjen, og gulvplassen blir mindre og mindre. Veggene er innsmurt. Far i huset tar et skippertak en gang i blandt, og sender kona og barna ut noen timer.Tror han er den eneste som plages av dette. Du jeg er ganske sikker på at du ikke har det slik. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125571-%C3%A6sj-hva-gj%C3%B8r-man-med-s%C3%A5nt/#findComment-763563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.