Gå til innhold

Svimmel de første slankedagene

Knotten

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å ta et røsk for å bli kvitt de resterende kiloene jeg dro på meg gjennom svangerskapene.

Jeg gikk ned 6 kilo sist sommer, og nå har jeg tenkt å ta de resterende 8. Da har jeg en kurant BMI og kan regne meg som "normalvektig". Det skulle stemme rimelig bra med min egen oppfatning. Jeg gleder meg til å se slik ut på "ånkli" som jeg ser ut inne i mitt eget hode....

Satte i gang på tirsdag og oppskriften er som følger;

-Så mye vann jeg bare greier å drikke. Det går nok med 3-5 liter per dag.

-To Husmann eller Ryvitaer med brunost til frokost.

-Salat til lunch, med salatbønner, skinke, mais, litt ost, salat fra salathode, paprika, tomat, agurk og løk. Kanskje litt pasta oppi. Eventuelt to Fedon.skiver med magert kjøttpålegg.

- eple, gulerøtter eller noe tilsvarende i mellom

- middag, normal mat men mindre kjøtt etc. og mer grønnsaker eller salat.

-kvelds; et knekkebrød.

Dette ser jo ganske greit ut gjør det ikke? Hvorfor føler jeg meg da svimmel og ukonsentrert?

Jeg trener noe styrke hjemme (aerobic-øvelser), sykler på ergometer'n, går tur. Annenhver dag regner jeg med å ha muligheten til dette.

Kan jeg regne med at denne svimmelheten vil gå over etterhvert som kroppen blir vant med et annet kosthold, med mindre sukker og fete ingredienser?

Jeg tar i mot alle innspill med takk, for egentlig har jeg ikke noe særlig greie på dette... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rent kjøtt kan du spise en del av uten å få dårlig samvittighet. Det er verre med kjøttdeig, pølser, farse og lignende. Kylling, kalkun, fisk o.l kan du spise en del av.

Hvis du er svimmel og uvel og har lite energi så spiser du nok for lite og/eller for sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Rent kjøtt kan du spise en del av uten å få dårlig samvittighet. Det er verre med kjøttdeig, pølser, farse og lignende. Kylling, kalkun, fisk o.l kan du spise en del av.

Hvis du er svimmel og uvel og har lite energi så spiser du nok for lite og/eller for sjelden.

Jeg vil tro du kanskje spiser litt for lite hvis du føler seg svimmel og ukonsentrert...

Hva med å spise ett ekstra knekkebrød til frokost og eller en ekstra frukt til mellom måltid eller noe sånt? frukt og grønnsaker kan du jo spise så og si ubegrenset av!

Kanksje du skulle prøve å ta vitaminer eller kosttilskudd i tilleg.. når man slanker seg er det lett for å miste viktige vitaminer og andre stoffer kroppen trenger..

bare en liten tanke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke høyde og vekt hos deg, men jeg synes absolutt det ser ut som om du spiser for lite (!).

Hvor mye veier du, og hvor høy er du?

Fysisk eller stillesittende arbeid? Fysisk aktiv ellers, hvis man ser bort fra treningen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...