Gjest Uførekandidat Skrevet 7. november 2003 Skrevet 7. november 2003 Jeg skal søke om uføretrygd nå. Vet at uføre ikke blir beregnet helt likt med rehab., men er ikke klar nok i hodet til å skjønne det. Derfor - er det noen som har erfaring med hvor stor forskjellen på rehab og ufør blir for en person som har hatt en helt gjennomsnittlig fulltidsinntekt i 20 år før sykeperioden begynte. Husker ikke lenger nøyaktig hva jeg tjente heller jeg da, men jeg lå vel på en 220.000 kanskje, da jeg ble syk for fem år siden. Om det blir 500 mindre i måneden så betyr ikke det SÅ mye, men 200 i forskjell den 'gærne' veien er ikke fullt så velkommen. Jeg opererer med bruttobeløp, så vær så snill å gjør det dere også! På forhånd takk! 0 Siter
Gjest Uførekandidat Skrevet 7. november 2003 Skrevet 7. november 2003 ...men det skjønte dere vel utifra sammenhengen? 0 Siter
pjusken Skrevet 13. november 2003 Skrevet 13. november 2003 Når jeg gikk over fra rehab til uføre (riktignok gradert..) ville jeg på full uføre tape 1500 pr. måned - brutto. jeg fikk høre at det var fordi jeg hadde tjent så bra og så på max-utbetaling. Da er visstnok forskjellene store. Ta en telefon til trygdekontoret og få de til å gjøre en omtrentlig utregning for deg! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.